HP iPaq Voice Messenger (1095 kr på Dustinhome)

Permalänk
Medlem

Och verkar ju vara ganska kass... Om man jämför med senaste generationens smartphones, Android osv.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nikce
Och verkar ju vara ganska kass... Om man jämför med senaste generationens smartphones, Android osv.

Med tanke på kampanjpriset så är den faktiskt inte så pjåkig. Men skulle inte köpa den till ordinerie pris.

Permalänk
Medlem
Citat:

Jämför den med telefoner för 1500kr så ska du nog se att den är väldigt prisvärd!

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 32 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

Sådärja, nu var en lur beställd, Dustinhome har ju sänkt luren till 1495:-

Galet pris för den här telefonen. Hade inte de flesta på jobbet nya fina lurar kunde man ju gjort en monsterbeställning. WM är ju underbar att synka med Exchange. Kalender/kontakter på WM är så mycket bättre/smidigare än t.ex. Nokias hemska Symbian-lurar.

Förresten, wOx, tack för provbilderna du tagit med luren. Hittade inte några någon annanstans.

Permalänk
Medlem
Citat:

Nähe?! ;D

Synd den inte kommer in på lager än på ett tag då min K750 verkligen behöver en ersättare.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem

Beställde en, med dustins kampanjer så är det bara beställa och utnyttja deras öppet klöp om man ångrar sig.

Det gäller ju att vara snabb

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anti1oop
Nähe?! ;D

Synd den inte kommer in på lager än på ett tag då min K750 verkligen behöver en ersättare.

Den jag beställde ersätter också en K750i, fast frugans. Förövrigt så måste K750i vara en av de bästa telefonerna som gjorts, batteriet håller snudd på ny-klass trots att telefonen har varit påslagen konstant i princip 4 år. Kameran är också vass på den luren.

Förresten så är det ju kampanj även på HP Data Messenger, 2495:- på Dustin.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunde
Den jag beställde ersätter också en K750i, fast frugans. Förövrigt så måste K750i vara en av de bästa telefonerna som gjorts, batteriet håller snudd på ny-klass trots att telefonen har varit påslagen konstant i princip 4 år. Kameran är också vass på den luren.

Förresten så är det ju kampanj även på HP Data Messenger, 2495:- på Dustin.

Data Messenger måste vara den mest värdelösa telefonen av den typen.

Tangentbordet är helt värdelöst, knapparna balanserar på mitten så hela tiden när man vill trycka så "vaggar" dom åt sidan så man trycker in 3st samtidigt. Sen är klickkännslan helt värdelös på tgbt.

Så tangentbordet är helt oanvändbart.

Sen har vi dessa jävla touchknappar som sitter så nära lurknapparna så det är näst intill omöjligt att inte komma åt dom.

Men annars så är Data messenger bra men bara om man inte tänker använda tangentbordet.

Jag använde min Data messenger i runt 5 veckor innan jag sålde den, jag blev så jävla irriterad på den så det var helt sjukt!

Visa signatur

ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Josasp
Data Messenger måste vara den mest värdelösa telefonen av den typen.

Tangentbordet är helt värdelöst, knapparna balanserar på mitten så hela tiden när man vill trycka så "vaggar" dom åt sidan så man trycker in 3st samtidigt. Sen är klickkännslan helt värdelös på tgbt.

Så tangentbordet är helt oanvändbart.

Sen har vi dessa jävla touchknappar som sitter så nära lurknapparna så det är näst intill omöjligt att inte komma åt dom.

Men annars så är Data messenger bra men bara om man inte tänker använda tangentbordet.

Jag använde min Data messenger i runt 5 veckor innan jag sålde den, jag blev så jävla irriterad på den så det var helt sjukt!

Synd, skulle annars varit en fin manick.

Det har ju varit ett himla gnäll på Xperian. Har testat en lite och det är en riktigt grym sak. Många som har köpt handdatorer som Xperian har nog egentligen velat haft en telefon, därav besvikelsen. Jag menar att en Xperia likt HP:n är en riktigt fin handdator som man kan ringa på.

Permalänk
Medlem

Jo det är mycker kritik på Xperian, men Data Messengern är faktiskt dålig.

Jag hade själv gillat att ha en Xperia då de brister som hänvisas till på den är generella brister som tillhör alla WM lurar.

Men Data Messengern är faktiskt ett misslyckande ärligt talat
Den hade väldigt bra stylus dock men det var då det enda som var riktigt bra

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Viktig uppdatering

Fick mitt exemplar av Voice Messenger i handen idag och förvånades av hur seg joypaden var! Att scrolla var ju rena mardrömmen... TILLS.... jag gick in och tittade lite på HP:s supportsida och hittade ett par matnyttiga uppdateringar till luren som kom tidigare i år (dock inte installerade vid leverans av ngn anledning). En uppdatering som inte går att beskriva med ord vad den gjorde för precisionen och hastigheten på styrplattan laddades ner och installerades i telefonen. Nu är jag så j_vla nöjd! Har ni inte gjort det ännu så spring in på HP:s sida och uppdatera era enheter, BUMS!

Permalänk
Medlem

Re: Viktig uppdatering

Citat:

Ursprungligen inskrivet av procke
Fick mitt exemplar av Voice Messenger i handen idag och förvånades av hur seg joypaden var! Att scrolla var ju rena mardrömmen... TILLS.... jag gick in och tittade lite på HP:s supportsida och hittade ett par matnyttiga uppdateringar till luren som kom tidigare i år (dock inte installerade vid leverans av ngn anledning). En uppdatering som inte går att beskriva med ord vad den gjorde för precisionen och hastigheten på styrplattan laddades ner och installerades i telefonen. Nu är jag så j_vla nöjd! Har ni inte gjort det ännu så spring in på HP:s sida och uppdatera era enheter, BUMS!

Bra tips, den är ju optisk och kräver lite tillvänjning. Men sedan verkar de flesta nöjda med den. Ska hämta min lur imorgon.
Edit:
Har lekt lite med luren nu och uppdaterat "allt".

Någon som vet vilka GPS-prgramvaror som fungerar med luren? Det fanns ett på Ipaq-sidan som heter "Webraska navigation".

Permalänk
Medlem

Kan lätt säga att det är bästa WM jag någosin kört som är på den.

Det som är till touchenheterna är ju lika segt och laggit som min gamla Qtek, alltså Data mess och 914c de är lika sega som min förra qtek.

Men Voice Mess är skit snabb inget lagg någonstans.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Re: Re: Viktig uppdatering

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunde

Någon som vet vilka GPS-prgramvaror som fungerar med luren? Det fanns ett på Ipaq-sidan som heter "Webraska navigation".

Jag har bara testat Garmin Mobile XT, men det funkar hur bra som helst! Tror det finns någon utgåva av TomTom som funkar också, men jag vågar inte lova något.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Josasp
Kan lätt säga att det är bästa WM jag någosin kört som är på den.

Det som är till touchenheterna är ju lika segt och laggit som min gamla Qtek, alltså Data mess och 914c de är lika sega som min förra qtek.

Men Voice Mess är skit snabb inget lagg någonstans.

Haha, jag märker mycket hack med min Nästan alltid i HPs Media Slide Panel Homescreen, speciellt när man ska visa telefonen för någon.

Men men, hackar mindre än vad alla Sony Ericsson telefoner gör! De är ju, rent ut sagt, ett skämt inne i menyn.

Ni som har laddat ner uppdateringar från HPs sida, vilket språk väljer ni? Alltså vilken variant av engelska?
Jag kan inte installera alla uppdateringar.
Har valt English (UK), men kanske är det English (international) jag ska välja?
Länk till HPs sida

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 32 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Viktig uppdatering

Citat:

Ursprungligen inskrivet av w0x
Jag har bara testat Garmin Mobile XT, men det funkar hur bra som helst! Tror det finns någon utgåva av TomTom som funkar också, men jag vågar inte lova något.

OK, får kolla upp Garmin XT.

Permalänk

Om det står att ett program är avsett för iPhone, kommer det då att funka med denna telefon?

[EDIT] Hur kommer program att fungera som är byggda för touch-screen med den här telefonen?

Permalänk
Medlem

min gamla trotjänare har nu dött, en gammal nokia som inte ens har färgskärm.

så nu är jag i behov av en ny telefon och är inte sugen på att lägga ut allt för mycket pengar på en telefon, men tyckte att denna verkar ha en hel del fina funktioner för priset på 1495:-

så är denna telefon värd det priset eller borde jag satsa på någon annan telefon? är erat svar som kommer avgöra om jag köper denna eller inte.

verkar ju som sagt vara väldigt prisvärt.

Permalänk

Om du behöver en smartphone så är denna prisvärd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keng
Om du behöver en smartphone så är denna prisvärd

behöver och behöver:)
på min gammla så kunde jag skicka sms, det var allt:D
men om jag ändå ska köpa ny och inte vill lägga ut allt för mycket så verkade den vara ganska rolig, men det enda jag egentligen behöver är ju att kunna prata i den:)

så det blir nog att jag beställer en senare ikväll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superduperkille
Om det står att ett program är avsett för iPhone, kommer det då att funka med denna telefon?

[EDIT] Hur kommer program att fungera som är byggda för touch-screen med den här telefonen?

iphone kör inte Windows mobile (av någon konstig anledning) så nej, det fungerar inte. Java kan ju fungera på bägge antar jag.

Eftersom denna inte har touch-screen så blir det där med att styra saker på skärmen rätt komplicerat. Det går att köra igång applikationer normalt men vissa funktioner kan du inte använda.

Permalänk
Medlem

iPhone har inte java.

Hur som helst så tycker jag att inbyggda javan suger på voice messengern(kort namn) så jag rekommenderar att ni installerar esmertec(stavning?) java.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kollade lite på Xda precis och där har det börjat ploppa upp WinMo6.5 uppdateringar till mobilen. Den ena verkar vara på kinesiska och den andra är en Vodafonebrandad version. Borde inte dröja allt för länge innan det kommer en "ren" engelsk version?

Permalänk

Ingen som har nån vettig sida med program/spel till denna telefon? Gratis eller att programmen/spelen kostar spelar ingen roll.

Permalänk

Nån som har koll på om det finns nåt program så att man kan redigera sina kontakter i datorn? Har inte lyckats få Windows Mobile Center att vilja göra det. :/

[EDIT] Löste det!!
Jag installerade Microsoft Outlook och nu verkar det fungera att synka sina kontakter.

Permalänk
Medlem

Någon som har lyckats synca i windows 7? tankade hem senaste Mobile Device Center men funkar inte, datorn hittar inte telefonen. någon som vet hur jag ska göra?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superduperkille
Nån som har koll på om det finns nåt program så att man kan redigera sina kontakter i datorn? Har inte lyckats få Windows Mobile Center att vilja göra det. :/

[EDIT] Löste det!!
Jag installerade Microsoft Outlook och nu verkar det fungera att synka sina kontakter.

Påtal om Outlook, hur importerar man många kontakter samtidigt? (från en mapp i datorn till Outlook)

Innan jag fick telefonen satt jag och gjorde alla kontakterna i "Windows kontakter", vilket jag tyckte var jätte smidigt... Tills de skulle in i Outlook. Fick sitta och importera varenda en manuellt, en i taget

Visa signatur

🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

Kan tilläga av dagens erfarenhet att om batteriet är helt slut måste man ha en laddare som kan leverera mer mos än usb-standard på 0,5A. Krävs 1-2A för att få liv i den.

Nästan alla laptops ger inte mer än 0.5A på usbn, räcker för underhållslanning men inget mer.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kan tilläga av dagens erfarenhet att om batteriet är helt slut måste man ha en laddare som kan leverera mer mos än usb-standard på 0,5A. Krävs 1-2A för att få liv i den.

Nästan alla laptops ger inte mer än 0.5A på usbn, räcker för underhållslanning men inget mer.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eas@tetris
Påtal om Outlook, hur importerar man många kontakter samtidigt? (från en mapp i datorn till Outlook)

Innan jag fick telefonen satt jag och gjorde alla kontakterna i "Windows kontakter", vilket jag tyckte var jätte smidigt... Tills de skulle in i Outlook. Fick sitta och importera varenda en manuellt, en i taget

Gå in på fliken kontakter i Outlook sen trycker du på Arkiv -> "Importera och Exportera" sen är det väl bara att följa guiden i guess.