Permalänk
Medlem

Kingston valueRAM

Tja sweclockers!

har beställt hem ett par minnen dvs dessa

inget fel med det antog jag och fick hem paketet..

öppnar lådan och får syn på detta
http://data.fuskbugg.se/skalman01/--------DSC00058.JPG

de jag fick är alltså mycket smalare och liknar inte alls de som är på bild på komplett..

på minnet står följande: KVR800D2N5K2/2G
allting verkar stämma förutom att de bara är annorlunda på bilderna...

snälla kan någon reda ut detta åt mig är sjukt osäker och ska ändå returnera en annan vara från samma leverans, om detta är fel så byter jag minnena också.
tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Bilden ljuger kanske?
Det är ju inte skala 1:1

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Ett gäng Intel NUC Gen 8:or
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag läste första kommentaren på sidan du länkade till.

"När jag fick dessa minnen upptäckte jag att de bara är hälften så höga som vanliga minnen. Förvånande men bara bra eftersom de ger mer plats till CPU-kylaren. Prestandan är bra, har inte haft några problem nu de första veckorna och de klarar sig förövrigt bra utan någon extra kylning. Jag ser ingen anledning till att köpa dyrare minnen om man inte skall klocka!"

Visa signatur

XFX 500W, ASUS P5K-E/WIFI-AP, E6600@3,0GHz, Corsair PC6400 XMS2 XTREME 3GB, XFX HD7870
"Elementet är helt orelevant, ta i chassiet. Det är chassiet och delarna i som du vill ha samma laddning som, för jag antar att du inte ska bygga element? " - elklazor 2014

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Johan^junior
Hej!

Jag läste första kommentaren på sidan du länkade till.

"När jag fick dessa minnen upptäckte jag att de bara är hälften så höga som vanliga minnen. Förvånande men bara bra eftersom de ger mer plats till CPU-kylaren. Prestandan är bra, har inte haft några problem nu de första veckorna och de klarar sig förövrigt bra utan någon extra kylning. Jag ser ingen anledning till att köpa dyrare minnen om man inte skall klocka!"

herregud, pinsamt detta vart.

lite nojjig efter en lång arbetsdag

Permalänk

Hej hej, jag blev lite förvånad när installerade samma minnen åt pappan min. Men det är inget fel på dem, de är bara lite krympta i designen = billigare att tillverka.

Visa signatur

Enter the Wired, you'll like it here • Sönderbyggd ITX-låda: i5 3570, 8GB DDR3, GT1030 2GB GDDR5, 1TB CX500, BluRay-RW, världens knöligaste låda med extern PSU •