Uppdaterade MSN...katastrof!

Permalänk
Medlem

Uppdaterade MSN...katastrof!

Hej alla!
Jag uppdaterade TYVÄRR mitt MSN idag och som väntat fick jag problem direkt.
Jag har testat att installera tidigare versioner efter jag avinstallerat, men det går inte att starta de äldre versionerna utan att uppdatera
Felkoden jag får är 80072f7d och enligt vad jag hittat på nätet så har det att göra med min kontaktlista.
Tyvärr hittar jag ingen fix på detta Jag kan starta MSN på andra datorer med äldre versioner (som jag inte uppdaterat än).
Någon som har något tips?

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk

jag har ingen aning men har samma problem

Visa signatur

Ny dator som inte startar Hjälp mig med ideer om vad det kan vara !!!!

Permalänk
Medlem

Ett sätt är att installera tex: aMSN. Då kan ni i alla fall använda msn tills ni hittat en lösning. Eller kanske en systemåterställning?

Permalänk
Medlem

Jo jag har börjat använda det MSN som följer med Windows XP installationen :X Är det version 6? Den fungerar, men det är irriterande att man inte kan skillja på in och utloggade kontakter alla ligger i samma lista.
Det är ju FxN att windows inte testar sina uppdateringar riktigt, detta problemet verkar ju vara ganska vanligt om man spanar lite på nätet. Har inte hittat hur man fixar det än.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Hade också problem med nyaste versionen av live messenger, hittade inget trick att få det att funka. Därav installerade jag 8.1 istället.

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra
Jo jag har börjat använda det MSN som följer med Windows XP installationen :X Är det version 6? Den fungerar, men det är irriterande att man inte kan skillja på in och utloggade kontakter alla ligger i samma lista.
Det är ju FxN att windows inte testar sina uppdateringar riktigt, detta problemet verkar ju vara ganska vanligt om man spanar lite på nätet. Har inte hittat hur man fixar det än.

Testar rigoröst är jag söker på att MS gör innan de släpper, men sen får du tänka på hur många miljoner användare de har till programvaran, kan vara lite svårt att hitta ALLA möjliga buggar/problem.

Permalänk
Avstängd

Msn är stört. Fick samma problem för 2 dagar sen. Som tur var hade jag min exe fil på datorn så jag installerade mitt vanliga windows live. Msn uppdateringar har en massa rull rull som man endå inte vill ha. Så jävla irriterande det programmet börjar bli

Visa signatur

[Antec 300] E8400 ,2gb CorsairXMS2 EPP, ASUS P5Q PRO , ATI 4850 512mb , WD640GB HDD , Cooler Master Real Power 520w Mod Os: Windows Pro & Unbuntu 9.04

Permalänk
Medlem

Känner väldigt många som har uppgraderat till senaste msn utan att få några som helst problem. Därmed drar jag en slutsats; MSN vägrar fungera korrekt pga gamla filer finns kvar på datorn som stör den nya versionen. Kan givetvis finnas fler anledningar, men testa att rensa din dator efter skräp, som t.ex. verblivna register-nycklar i ditt Windows-register. Använd dig av CCleaner och sök igenom din dator grundligt.

Om inte det funkar då, testa denna fix. Posten är dock från den 18 september 2006, men det är ju alltid värt att testa. Annars finns ju denna tråd på MSDN.

EDIT Sökte igenom Google lite snabbt efter felmeddelandet som du får. Fann detta citat (översatt till svenska):

Citat:

Det här felet orsakas oftast av Windows inte kan hitta en. Dll-filen som behöver trygghet för MSN Messenger.
För att lösa det kan du ladda ner denna fil
http://www.msn-problems.com/downloads/regi...r-dll-files.bat
och kör. Placera alla filer. DLL-filer för Windows för att hitta dem.

Om du vill kan du också skriva följande kommandon du lägga dll filer ...
1) Gå till Start / Kör.
2) I displayen skriv "cmd" och Precionar Enter.
3) har ett kommando fönster. Har skriva följande Enter efter varje ord:
regsvr32
softpub.dll
regsvr32 Wintrust.dll
regsvr32 initpki.dll
regsvr32 Dssenh.dll
regsvr32 Rsaenh.dll
regsvr32 Gpkcsp.dll
regsvr32 Sccbase.dll
regsvr32 Slbcsp.dll
regsvr32 Mssip32.dll
regsvr32 Cryptdlg.dll

Du kan nu stänga varningsskärm och kommandot Messenger gå ordentligt igen

Tråden hittar ni här.

Lycka till!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Medlem

Jag laddade oxå ner 8.1 o körde a-patch på de så nu funkar de klockrent..

Visa signatur

Chassi Lian Li O11 MINI Black MB Asus ROG Strix X570-F CPU Ryzen 5900x / NZXT Z63 RAM 64Gb DDR4 HyperX SSD 2T+2 M.2 + Seagate 2Tb + 2 Ssd GPU Asus Strix GTX3080Ti Oc PSU Corsair SF750 Skärm Odyssey G9 G93SC/ 2x27" LG GP850.

Permalänk
Avstängd

Detta låter som ett totalt idiotiskt tips, men kolla så klockan stämmer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bleet
Detta låter som ett totalt idiotiskt tips, men kolla så klockan stämmer.

Hahaha de är inte helt idiotiskt eftersom de var så med vissa versioner med msn men nu är de inte det som är problemet.. =/

Visa signatur

Chassi Lian Li O11 MINI Black MB Asus ROG Strix X570-F CPU Ryzen 5900x / NZXT Z63 RAM 64Gb DDR4 HyperX SSD 2T+2 M.2 + Seagate 2Tb + 2 Ssd GPU Asus Strix GTX3080Ti Oc PSU Corsair SF750 Skärm Odyssey G9 G93SC/ 2x27" LG GP850.

Permalänk
Medlem

hupp jag avinstalerade msn sen körde en register städare o instalerade om..

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...

Permalänk

Det har inget med det för jag har ny formaterad, och det blev så med en gång. Det värkar funka efter att man lägger in dom filerna http://www.msn-problems.com/downloa...r-dll-files.bat

Har inte gjort det men skall testa efter skolan

Visa signatur

Ny dator som inte startar Hjälp mig med ideer om vad det kan vara !!!!

Permalänk
Medlem

Alltså, var kan man ladda ner version 8,1 som man inte MÅSTE uppdatera för att kunna använda? har laddat ner ett par versioner men jag kommer inte förbi uppdatering medelandet när jag skall starta MSN första gången efter install.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem.... förstår inte varför... blir galen! Har till å med installerat om datorn...
Samma skit ändå. Måste vara något med deras servrar...
Att min profil är avstängd eller att dom har glömt att aktivera min msn...
Vet inte hur det där funkar men det är det ända jag kan tänka mig.
För problemet ligger inte hos mig, jag har ju installerat om datorn...!

Någon som vet hur man fixar detta? Har Windows XP

Edit: Använder 8.1 versionen just nu... Den funkar för mig att logga in...

Permalänk
Medlem

9 är den senaste verisonen

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem

Jo jag vet att 9 är den senaste, å den senaste funkar inte för mig, men 8.1 funkar

Permalänk
Medlem

Funkar för mig och jag har bytt från 7.5-9 lite hur som haver... sedan 2005 tror jag.

Inga problem, kör xp... kanske inte är till någon stor hjälp :/

Visa signatur

pff

Permalänk
Medlem

Ok, skit kul, nu måste ALLA skaffa det nya MSN för att logga in.
Så klart funkar inte skiten, jag blir så trött.

Permalänk
Medlem

Hade samma problem hos en person jag hjälpe igår.

Vanliga installfilen (1.3mb) gav detta felet.

Sökte sedan på MS för att ladda hem fristående msn installation (133mb) då fungerade det som det skulle.

Visa signatur

2x HP ProLiant DL380 G5, Xeon E5430, 44GB Ram, VMware ESX 3.5

Permalänk
Medlem

Kör Pidgin istället.

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk
Medlem

Jag har fixat det!!!!! om du har nVidia Forceware Network Access Manager

Ta bort det med "lägg till program/ta bort" !!

fick reda på att det har någon gömd brandvägg i det!

så glad att det funkar nu.....

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sharpeye

trodde alla viste att man skulle ge fan i och installera det när man kör in drivrutinerna till chipset/lan kortet...

har aldrig fungerat som det ska brukar kunna slöa ner internet massor samt att man kan få problem med att spela vissa spel på nätet med det .

WoW t.ex hatar det programet så jag har alltid gett fan i å installera det sen ja fick problem med det.

är nån form av programvara till en hårdvarubrandvägg som finns inbyggd i nvidia chipset men ger man fan i att installera programmet så är den disabled som standard

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sharpeye

JAG ÄLSKAR DIG! Äntligen löste det sig. Tog bort programmet du sa och MSN funkar. Dock hatar jag det nya MSN ändå. Det gamla var så mycket bättre.

Visa signatur

Fractal Design R3 Black | i5-2500K | Corsair TX750M | EVGA GTX 580 (single) | Gigabyte GA-Z68XP-UD4 |Corsair Vengeance 8GB CL8 | Western Digital Black 1TB | Crucial SSD C300 256GB | BenQ G2412HD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jimmpa
JAG ÄLSKAR DIG! Äntligen löste det sig. Tog bort programmet du sa och MSN funkar. Dock hatar jag det nya MSN ändå. Det gamla var så mycket bättre.

Du hatar det nya pga "Dela foton", eller? Då är vi 2 om det, annars tycker jag det är betydligt mycket bättre än gamla MSN.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Lite grejer som gått galet nu när Microsoft ändrat så att alla måste uppgradera till WLM 2009.

Visa signatur

» Don't argue, I am programmed to beat you.

Permalänk
Medlem

Ja, apropå det. En ny version av MSN har kommit ut som täpper till ett säkerhetshål i själva programmet. Tänkte installera uppdateringen, men - jag kan inte uppdatera skiten, så jag måste ladda hem den senaste från Windows Live Essentails, avinstallera MSN och installera om det. Fett drygt. Har därför struntat totalt i att uppdatera MSN. Tror inte Microsoft vet vad "Check for new updates" i ett program betyder xD

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Du hatar det nya pga "Dela foton", eller? Då är vi 2 om det, annars tycker jag det är betydligt mycket bättre än gamla MSN.

Amen, 8,1 var ju helt perfekt. Men den som man blev tvingad till att skaffa nu är ju bara skit.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skusty
Amen, 8,1 var ju helt perfekt. Men den som man blev tvingad till att skaffa nu är ju bara skit.

Idd, riktigt fult är det också. Drygt att man blir tvungen att byta ner sig. Jag var riktigt nöjd med det gamla och med vetskapen om att det nya hade en tendens att klydda något fruktansvärt vid inloggningen. Detta löste ju sig nu när man fick rådet att ta bort ett nVidia program.

Visa signatur

Fractal Design R3 Black | i5-2500K | Corsair TX750M | EVGA GTX 580 (single) | Gigabyte GA-Z68XP-UD4 |Corsair Vengeance 8GB CL8 | Western Digital Black 1TB | Crucial SSD C300 256GB | BenQ G2412HD

Permalänk

Jag tillhör nog också skaran användare som fullständigt avskyr nya Live Messenger. Värre bloatware får man ju leta efter (eller kanske inte, det är ju lite trendigt med bloatware i dagens läge verkar det som!). Tror jag ogillar i stort sett allt faktiskt, utseendet, som dom tror att dom fått fräschare, men i själva verket tycker jag att det ser rörigt ut bara. Kommer nog inte uppdatera alls, på ett bra tag. Inte förräns man gör om Live Messenger från grunden, och plockar bort alla skräptjänster runt om. Tycker hela "Live-konceptet" är en rörig sörja av runt-om-kring-tjänster, där bara Live Messenger är en av programmen (den som de flesta är intresserade av).

Förstår om yngre generationen inte bryr sig så mycket, men om man vet hur snabba och simpla dom tidiga MSN-klienterna var så är det nya verkligen bloatat. Själv föredrar jag dock Live Messenger 8.5, en del av utseendemässiga skäl. Tycker det är en "snygg" klient. Sedan skalar man bort skiten med A-Patch och installerar sedan Live Messenger Plus, för utökade funktioner.

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4