Ursprungligen inskrivet av Ziegfried
Jag tillhör nog också skaran användare som fullständigt avskyr nya Live Messenger. Värre bloatware får man ju leta efter (eller kanske inte, det är ju lite trendigt med bloatware i dagens läge verkar det som!). Tror jag ogillar i stort sett allt faktiskt, utseendet, som dom tror att dom fått fräschare, men i själva verket tycker jag att det ser rörigt ut bara. Kommer nog inte uppdatera alls, på ett bra tag. Inte förräns man gör om Live Messenger från grunden, och plockar bort alla skräptjänster runt om. Tycker hela "Live-konceptet" är en rörig sörja av runt-om-kring-tjänster, där bara Live Messenger är en av programmen (den som de flesta är intresserad av).
Förstår om yngre generationen inte bryr sig så mycket, men om man vet hur snabba och simpla dom tidiga MSN-klienterna var så är det nya verkligen bloatat. Själv föredrar jag dock Live Messenger 8.5, en del av utseendemässiga skäl. Tycker det är en "snygg" klient. Sedan skalar man bort skiten med A-Patch och installerar sedan Live Messenger Plus, för utökade funktioner.