Uppdaterade MSN...katastrof!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ziegfried
Jag tillhör nog också skaran användare som fullständigt avskyr nya Live Messenger. Värre bloatware får man ju leta efter (eller kanske inte, det är ju lite trendigt med bloatware i dagens läge verkar det som!). Tror jag ogillar i stort sett allt faktiskt, utseendet, som dom tror att dom fått fräschare, men i själva verket tycker jag att det ser rörigt ut bara. Kommer nog inte uppdatera alls, på ett bra tag. Inte förräns man gör om Live Messenger från grunden, och plockar bort alla skräptjänster runt om. Tycker hela "Live-konceptet" är en rörig sörja av runt-om-kring-tjänster, där bara Live Messenger är en av programmen (den som de flesta är intresserad av).

Förstår om yngre generationen inte bryr sig så mycket, men om man vet hur snabba och simpla dom tidiga MSN-klienterna var så är det nya verkligen bloatat. Själv föredrar jag dock Live Messenger 8.5, en del av utseendemässiga skäl. Tycker det är en "snygg" klient. Sedan skalar man bort skiten med A-Patch och installerar sedan Live Messenger Plus, för utökade funktioner.

Håller med dig till 100%
Xp med WLM 8.5, så ska det se ut! Blev lite rädd när vista kom ut och undrade om dom skulle fortsätta med deras fula "design" och visst fäen gör dom det. Usch

Permalänk

Du kan ju köra MSN 7.0 eller 7.5, OM du sätter att den körs i kompatibilitets läge för Win 2000.

Annars tycker jag 8.1 + a-patch funkar fint.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BrandtOE
Håller med dig till 100%
Xp med WLM 8.5, så ska det se ut! Blev lite rädd när vista kom ut och undrade om dom skulle fortsätta med deras fula "design" och visst fäen gör dom det. Usch

Nä, man blir ju mörkrädd. Gränssnittet till exempel ju är inte pedagogiskt för fem öre.
Men förhoppningsvis vänder trenden, när dom ser WLM 2009-användarna nedgraderar sig för att missnöjet är för stort.

Katastrofalt dåligt gjort!

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4

Permalänk

själv använder jag digsby, funkar alldeles utmärkt.