HP iPaq Voice Messenger (1095 kr på Dustinhome)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superduperkille
Gå in på fliken kontakter i Outlook sen trycker du på Arkiv -> "Importera och Exportera" sen är det väl bara att följa guiden i guess.

Tyvärr går inte det, man kan bara ta en .vcf fil i taget

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

Det går inte med drag'n drop?

Kör inte Outlook själv längre.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Josasp
Det går inte med drag'n drop?

Kör inte Outlook själv längre.

Nja, verkar som att det inte gick.

Jag kör bara Outlook till att synkronisera kontakterna.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eas@tetris
Nja, verkar som att det inte gick.

Jag kör bara Outlook till att synkronisera kontakterna.

Själv så syncar jag ingen av mina WM telefoner till någon dator.

Jag kör genom activesync direkt till m.google.com och vidare till mitt gmail-konto.
Sen använder jag mig av Google Calendar och Gmail på datorn. Fast på min mac finns det så man kan kan synca iCal och Adressbook med Google direkt.

Mycket smidigt när man har många datorer och många wm telefoner, 3st telefoner som jag använder aktivt.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Josasp
Själv så syncar jag ingen av mina WM telefoner till någon dator.

Jag kör genom activesync direkt till m.google.com och vidare till mitt gmail-konto.
Sen använder jag mig av Google Calendar och Gmail på datorn. Fast på min mac finns det så man kan kan synca iCal och Adressbook med Google direkt.

Mycket smidigt när man har många datorer och många wm telefoner, 3st telefoner som jag använder aktivt.

Allra smidigast är att synca mot Exchange. Det är själva grundstenen i active sync.

Permalänk
Medlem

Ja men var får man tag i en gratis exchange server om man inte jobbar på ett stort företag då?

En bra gratis exchange har jag letat i 3år men fått nöja mig med googles halv-exchange lösning.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk

Nån som har tips på bästa och billigaste GPS lösningarna till denna lur för att ha i bilen (med röstguide alltså)?

Visa signatur

C2D E6600@3,2GHz. Kylning: ZALMAN CNPS9700 LED - ASUS p5w dh deluxe BIOS 1305 - 4Gb Geil DDR2 PC2-6400 - Geforce 8800GTS 512. - APLUS Case XClio 2, Sidodörr med 250mm-fläkt, Midi tower. - Hiper Nätagg ATX 530W. - Windows XP Pro. - NEC MultiSync 20WGX2 20.1".

Permalänk
Medlem

Garmin via TPBs underbara tjänst.
Eller tomtom via samma.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk

Någon som fått windows update att fungera på telefonen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stålburken
Någon som fått windows update att fungera på telefonen?

Vad ska man med det till?

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk

Windows update finns i inställningarna, så något borde det ju vara till för.. Men den lyckas inte ansluta verkar det som.

Permalänk
Medlem

Det fungerar inte för mig. Blev lite intresserad nu när det nämndes Skall ta en närmare titt på det ikväll.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eas@tetris
Det fungerar inte för mig. Blev lite intresserad nu när det nämndes Skall ta en närmare titt på det ikväll.

Jag går efter principen "det som inte är trasigt ska inte lagas", då kan det bara bli värre spec när man har med M$ att göra.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Josasp
Garmin via TPBs underbara tjänst.
Eller tomtom via samma.

Då råkar inte hört bekräftat från nån att tomtom eller garmin fungerar på just denna mobil?

Tomtoms hemsida listar ju väldigt få "kompatibla telefoner" exempelvis...

Visa signatur

C2D E6600@3,2GHz. Kylning: ZALMAN CNPS9700 LED - ASUS p5w dh deluxe BIOS 1305 - 4Gb Geil DDR2 PC2-6400 - Geforce 8800GTS 512. - APLUS Case XClio 2, Sidodörr med 250mm-fläkt, Midi tower. - Hiper Nätagg ATX 530W. - Windows XP Pro. - NEC MultiSync 20WGX2 20.1".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hedenhös
Då råkar inte hört bekräftat från nån att tomtom eller garmin fungerar på just denna mobil?

Tomtoms hemsida listar ju väldigt få "kompatibla telefoner" exempelvis...

Det är nog tredje gången jag svarar att Garmin Mobile XT funkar kanon på den här telefonen, i den här tråden

Permalänk

Ok, sorry!

Visa signatur

C2D E6600@3,2GHz. Kylning: ZALMAN CNPS9700 LED - ASUS p5w dh deluxe BIOS 1305 - 4Gb Geil DDR2 PC2-6400 - Geforce 8800GTS 512. - APLUS Case XClio 2, Sidodörr med 250mm-fläkt, Midi tower. - Hiper Nätagg ATX 530W. - Windows XP Pro. - NEC MultiSync 20WGX2 20.1".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av w0x
Det är nog tredje gången jag svarar att Garmin Mobile XT funkar kanon på den här telefonen, i den här tråden

Japp rullarfinfint.

Glöm bara inte det på som jag gjort flera ggr nu.
Drar hela batteriet på typ 5h, med skärmen av.

Dessutom så måste ni ha billaddare om ni ska köra gps, ja eftersom den räcker typ 1-2h med skärmen på och navigering.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk

En annan grej jag märkt med denna fåne är att när man ringer folk så står det "call forwarded conditionally". Nån annan som får detta?

Är det farligt?

Jag har Halebop, kontantkort.

EDIT:

Sen verkar telefonen ofta "roama", nåt att bry sig om o hur fixar man det isf?

Skype verkar bara funka sådär till den här fånen, iaf över WIFI. Hänger telefonen lite på måfå och när man försöker göra ett voice call så hänger den sig mm mm.

Visa signatur

C2D E6600@3,2GHz. Kylning: ZALMAN CNPS9700 LED - ASUS p5w dh deluxe BIOS 1305 - 4Gb Geil DDR2 PC2-6400 - Geforce 8800GTS 512. - APLUS Case XClio 2, Sidodörr med 250mm-fläkt, Midi tower. - Hiper Nätagg ATX 530W. - Windows XP Pro. - NEC MultiSync 20WGX2 20.1".

Permalänk
Medlem

Betyder bara att den kopplar till röstbrevlådan om någon ringer.

Roam betyder att den går i annat nät än Halebop typ 3GIS Sweden 3G.
Spelar ingen roll i Sverige men i usa kostar det extra att gå i annans nät.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Josasp
Betyder bara att den kopplar till röstbrevlådan om någon ringer.

Roam betyder att den går i annat nät än Halebop typ 3GIS Sweden 3G.
Spelar ingen roll i Sverige men i usa kostar det extra att gå i annans nät.

Tack, men min röstbrevlåda är avstängd, försöker dock ändra på "call forwarding" till no reply: off och unavailable: off, men de står intställda på custom:+46673736(och mitt telefonnummer).

Och när jag försöker ändra på dessa inställningar så blir det ERROR!

Jag skulle vilja få bort det där meddelandet...

Visa signatur

C2D E6600@3,2GHz. Kylning: ZALMAN CNPS9700 LED - ASUS p5w dh deluxe BIOS 1305 - 4Gb Geil DDR2 PC2-6400 - Geforce 8800GTS 512. - APLUS Case XClio 2, Sidodörr med 250mm-fläkt, Midi tower. - Hiper Nätagg ATX 530W. - Windows XP Pro. - NEC MultiSync 20WGX2 20.1".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hedenhös
Jag skulle vilja få bort det där meddelandet...

När jag hade min Data messenger i våras så kom det en update som fixade det på DataMessen.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Avstängd

Synd att den har gått upp en 500 :/

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ni som har skaffat denna telefon, skulle ni fortfarande rekomendera den för ett pris av 1,5k? Hade en iPAQ 614c tidigare, tyckte det var en okej telefon men nackdelen var att den gjorde många grejjor halvdåligt. Speciellt irriterad var jag över ljudvolymen, hur är denna i Voice Messengern?

Visa signatur

| Live long and prosper |
MBP 13" Retina early 2015 (config. 2.6Ghz Haswell, Intel Iris 5100, 16GB RAM, 256GB SSD)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kicken
Ni som har skaffat denna telefon, skulle ni fortfarande rekomendera den för ett pris av 1,5k? Hade en iPAQ 614c tidigare, tyckte det var en okej telefon men nackdelen var att den gjorde många grejjor halvdåligt. Speciellt irriterad var jag över ljudvolymen, hur är denna i Voice Messengern?

Svårt att säga... Jag hade en k750i tidigare och det är ju helt klart en bättre "telefon" än denna...
Telefonfunktionerna, trots att de funkar OK känns lite efter om man jämför med k7an.

Att synca outlook på jobbet är ju helt klart trevligt med denna och går utan problem...

Batteriet i denna telefon räcker ínte länge, var beredd att ladda varenda/varannan dag.

Den hänger sig en hel del när man pillar med saker o ting... Men låter man den vara som den vill så sköter den sig.

Inte så gott om bra programvaror, men visst, finns en del...

Ska snart göra den till en GPS med tomtom och om det funkar bra så blir det ju såklart mervärde i luren.

Min uppfattning hittils... Jag skulle vilja vända på det du sade om din telefon ovan och säga att denna telefon gör många grejer halvbra.

Men jag är nog färgad av att jag kommer från en jävligt bra "basic"telefon och att jag igentligen inte (än) har så mkt användning av "smart" i en "smartphone".

Visa signatur

C2D E6600@3,2GHz. Kylning: ZALMAN CNPS9700 LED - ASUS p5w dh deluxe BIOS 1305 - 4Gb Geil DDR2 PC2-6400 - Geforce 8800GTS 512. - APLUS Case XClio 2, Sidodörr med 250mm-fläkt, Midi tower. - Hiper Nätagg ATX 530W. - Windows XP Pro. - NEC MultiSync 20WGX2 20.1".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kicken
Ni som har skaffat denna telefon, skulle ni fortfarande rekomendera den för ett pris av 1,5k? Hade en iPAQ 614c tidigare, tyckte det var en okej telefon men nackdelen var att den gjorde många grejjor halvdåligt. Speciellt irriterad var jag över ljudvolymen, hur är denna i Voice Messengern?

Gick från en 914c själv så jag förstår hur du tänker.

Den här verkligen skitsnabb jämfört med *14c serien!
Inte lika många program men det mesta finns.
Skulle nog säga att den här gör allt väldigt bra, samma brister som WM i övrigt men väldigt snabbt, snabbaste wm luren jag provat iaf.

Ljudvolymen? Du får vara lite mer specifik.
Jag lyssnade på en låt i högtalaren i dag och på högsta så var det inte jättehögt men inget jag klagar på.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av w0x
Testat att stänga av 3G? Jag har stängt av det och har en rätt aggressiv strömsparningsprofil, min räcker 2-3 dygn beroende på hur mycket jag använder den. Oftast blir det 10 min samtal och kanske 20 min lyssnande på musik via A2DP (blåtand) om dagen.

Hur stänger man av 3G? Testade att ändra "band control" från auto till GSM, men då dök E symbolen (EDGE) upp istället och jag tycker den drar ÄNNU mer ström. Hur stänger man av EDGE nu då så man bara kör vanlig GSM?

w0x, vilka settings har du ändrat?

Visa signatur

C2D E6600@3,2GHz. Kylning: ZALMAN CNPS9700 LED - ASUS p5w dh deluxe BIOS 1305 - 4Gb Geil DDR2 PC2-6400 - Geforce 8800GTS 512. - APLUS Case XClio 2, Sidodörr med 250mm-fläkt, Midi tower. - Hiper Nätagg ATX 530W. - Windows XP Pro. - NEC MultiSync 20WGX2 20.1".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hedenhös
Hur stänger man av 3G? Testade att ändra "band control" från auto till GSM, men då dök E symbolen (EDGE) upp istället och jag tycker den drar ÄNNU mer ström. Hur stänger man av EDGE nu då så man bara kör vanlig GSM?

w0x, vilka settings har du ändrat?

Har du så den använder edge har du nog lyckats stänga av 3g. Hur du nu stänger av Edge, har jag ingen aning om då min operator inte erbjuder det.. Det kan ju också vara som så att du har bättre 3Gmottagning än gsmmottagning, då kanske den drar mindre ström?

Min kör jag på följande i Settings Power Manager:

Backlight time out on battery: 10 sekunder
Display time out: 2 minutes
Light Sensor: Off
Brightness: 1
Keyboard backlight time out: 8 sekunder

Självklart har jag stängt av blåtand och wifi. Brukar också stänga av de processer som ligger i bakgrunden. Kom också ihåg att telefonen har mycket bättre batteritid om du laddar den via USB istället för vägguttaget.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hedenhös
Hur stänger man av 3G? Testade att ändra "band control" från auto till GSM, men då dök E symbolen (EDGE) upp istället och jag tycker den drar ÄNNU mer ström. Hur stänger man av EDGE nu då så man bara kör vanlig GSM?

w0x, vilka settings har du ändrat?

Du har fått det där om bakfoten.
3G drar inget mer ström alls. Det drar bara lite mer ström när du inte har 3G eftersom den då letar efter 3G.
Stäger du av 3G så komemr den leta efter "the next best thing" och finner då EDGE/GPRS.

Så är det på alla telefoner, även se. Skllnaden är att Se telefoner inte säger till om du har EDGE/GPRS på något tydligt sätt. Så när folk tror de har slagit av 3G på en se så har de endå EDGE/GPRS.

Det dära snacket om att 3G drar mycket ström är mest bara placebo effekt faktiskt.

Däremot ska absolut inte glömma något gps-program på typ googlemaps eller garmin, då tömmer du batteriet på 2h

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av w0x
Kom också ihåg att telefonen har mycket bättre batteritid om du laddar den via USB istället för vägguttaget.

Huh? Hur kan det vara så? Josasp sade nyss raka motsatsen!
Läste på laddaren, där står det "Output: 1A 5V" vilket är mycket mer än vad USB porten ger, förutsatt att laddning via USB porten ger 500 ma, och inte kör "Power USB" där USB porten kan ge upp till 6 ampere vid 5 volt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Josasp
Kan tilläga av dagens erfarenhet att om batteriet är helt slut måste man ha en laddare som kan leverera mer mos än usb-standard på 0,5A. Krävs 1-2A för att få liv i den.

Nästan alla laptops ger inte mer än 0.5A på usbn, räcker för underhållslanning men inget mer.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

Japp helt rätt, ganska vanligt med WM telefoner att man behöver lite mer mos än usb standard för att dra igång dom när dom är helt slut.

Själv så laddar jag min via en usb-hub som har extern ström så jag får alltid igång den om den är slut och jag laddar alltid fullt.

Det var en väldigt "rolig" dag när jag fick gå med död telefon. Men jag lyckades lösa det faktiskt

Jag hade bara iPaq kabeln, en mini-usb kabel, ett externt usb batteri och min HTC shift på mig. Shiften kunde inte dra igång iPaqen så jag fick ladda mitt usb-batteri till max för att kicka igång min iPaq tillräckligt för att ladda den via min shift.

Synd bara att det tog 2h att ladda mitt usb-batt via shiften och 1h för usb-batteriet att ladda iPaqen upp till 7% så jag kunde ladda via shiften med typ 3%/h. Summasummarum blev att jag fick upp min iPaq till 11% på en hel dags bök.

Ingen som har hittat var man kan köpa billiga microusb-b kablar(ipaq voice kablar)?

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug