Imac med syfte att kunna spela krävande spel?
Alltså... jag har länge funderat på att köpa en Imac, och då 24" - den blir nog den näst bästa modellen, men med det bästa grafikkortet för att kunna mäta min krav - jag känner inte att det är värt att gå från 2,93 till typ 3,1 i prollehastighet för några tusen, sådeså. Men eftersom jag kommer att spela en del (typ Microsoft Flight Simulator FX) och andra spel som tydligen kräver enormt mycket, så undrar jag hur detta kommer att gå? Kommer jag kunna maxxa med bästa inställningar eller kommer det lagga dase?
Ni som har en relativt ny Imac, och ni som kör typ EVE Online eller WOW (som jag anser är krävande spel) - hur fungerar detta? Laggar det mycket) Kan ni maxa? För även om jag köper en Mac, så är det ändå 20000 kr jag lägger ut och lite prestanda för pengarna vill jag faktiskt ha - det jag har gjort annars under mina senaste år är typ surfa, pyssla med bilder och annat skit som kräver nada prollekraft, så i annat fall skulle jag ju lika gärna kunna köpa en Macbook om det nu var något sådant jag är ute efter, men icke.
Har kört OS X (har hunnit avverka en Mac Mini, sen Macbook och sist, men icke minst, en Macbook Pro) i snart sju år, så jag är ingen nybörjare eller så, men jag har aldrig haft någon tanke att spela med, något som jag har börjat gilla på sistone.
Prestandan blir enligt nedan:
2.93GHz Intel Core 2 Duo
4GB 1066MHz DDR3 SDRAM - 2x2GB (eventuellt att jag är på egen hand uppgraderar till 8GB inom en snar framtid)
640GB Serial ATA Drive
NVIDIA GeForce GT 130 512MB
Hur mycket försämrar Bootcamp, eller.. snarare, drar ner spelupplevelsen? För mig känns det bökigt, alltså... det känns inte på riktigt när man går igenom ett annat program för att kunna köra ett operativsystem - det är helt skumt för mig, men tydligen så fungerar det över förväntan. Hur fungerar det med drivrutiner? Är det värt att köpa en Imac nu, eller bör jag vänta tills typ torsdag (eftersom eventet är på onsdag)? Om jag väntar så försvinner erbjudandet om att typ (nästan!) få en gratis Ipod Touch (den gamla modellen, men iaf).
Eller skall jag bara lägga ned allt vad spel heter inom Apple, OS X.. whatever - jag vill ju icke lämna OS X för det är typ det bästa som har hänt mig (sorry flickvännen, men det är faktiskt så.), men det kanske är den bistra sanningen, att om jag skall få uppleva en någorlunda tillfredsställande harmoni så är det kanske (men bara KANSKE) PC (USCH!) som gäller. Huga. Jag. Vill. Inte. Lämna. Min. Värld.
Tacksam för all hjälp i denna djungel, trots att jag har haft en fot inne i snart sju år. Kaaaaaaaos är det.