Permalänk
Medlem

Demontera tangentbord Zepto 6625wd

Halloj!

Jag tänkte rensa min Zepto från lite damm, och som jag förstår det så måste man lossa tangentbordet för att komma åt kylning och annat där dammråttor kan gömma sig. Jag hittade en tidigare tråd som nämnde att man ska lossa tre skruvar för att tangentbordet ska gå att lossa, men jag hittar bara två. En sitter tydligt utmärkt, och en sitter under en plastlucka, men efter att ha lossat dessa sitter fortfarande tangentbordet fast.

Någon som har lite tips till mig?

Andledningen till att jag vill göra detta det börjar lagga fruktansvärt när jag spelar mitt kära WoW. Jag använder redan kylplatta till datorn, men det verkar inte räcka till.

Permalänk
Visa signatur

Asus: Bara vi har äkta USB 3.0 och SATA 6,0 Gbps
[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/w47khy.png[/img]

Permalänk
Medlem

Nu har jag ingen erfarenhet av just 6625WD, men på min 6024W så sitter det tre skruvar på undersidan. Två till höger på datorn, om man har den upp och ner, samt en under luckan där RAM-minnena sitter. De är tydligt märkta med en liten tangentbordssymbol som pekar på dem. Efter att man lossat på dessa skruvar så får man ta t.ex. en liten skruvmejsel och bända i framkant på tangentbordet. Man får sätta in skruvmejseln mellan tangentbordet och chassit och sen vrida på skruvmejseln så att man gör mellanrummet mellan tangentbord och chassi större, tills hakarna som håller fast tangentbordet kommer ut så långt att de lössnar. Jag vet inte om detta hjälper dig, men det borde vara en liknande fästanordning på din dator.

Permalänk
Medlem

perost's beskrivning stämmer ganska bra även för 6625. Ända skillnaden är att den bara har två skruvar istället för tre som på 6024.
En flat skruvmejsel och lite försiktigt bändande i nederkant så borde de lossna.
Tänk bara på att det sitter en kabel mellan tangentbordet och moderkortet som inte är speciellt lång, så var försiktig så att du inte drar sönder den när du väl fått loss de.

Permalänk
Medlem

Ska genast testa, tack för hjälpen!