HTC Hero eller Iphone 3Gs?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bacon
Måste du köpa telefonen nu? Min åsikt är att det kommer många riktigt bra Android-lurar snart. Har du möjlighet så skulle jag vänta med köp.

Precis min åsikt, och då är jag trots allt en hyperivrig androidförespråkare. Såvida man inte verkligen MÅSTE köpa en telefon redan nu eller inom ett par månader, så skulle jag råda alla att vänta till den andra generationen androidhårdvara dyker upp i vinter. Först då kommer Android bli den där killern som plattformen i sig förtjänar att vara. Dagens hårdvara bygger på Qualcomms MSM7200-serie vilken lanserades 2006 och endast har genomgått mindre förändringar sedan dess. Det är ganska naturligt att Android inte kan komma till sin fulla rätt på så uråldrig hårdvara. Tänk er den laptop som såldes idag, i oktober 2009, med en processor som endast är marginellt snabbre än processorerna från 2006.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M-
Såvida man inte verkligen MÅSTE köpa en telefon redan nu eller inom ett par månader, så skulle jag råda alla att vänta till den andra generationen androidhårdvara dyker upp i vinter

Vilken hårdvara exakt är det du syftar på? Mig veterligen är det inte så mycket intressant (subjektivt, iof) på gång inom en snar framtid i alla fall. Eller är det bara antaganden?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Vilken hårdvara exakt är det du syftar på? Mig veterligen är det inte så mycket intressant (subjektivt, iof) på gång inom en snar framtid i alla fall. Eller är det bara antaganden?

Det är egentligen inte en fråga om nåt nytt... Snarare att det måste komma en Android lur som inte kör på HTCs snorgamla hårdvara. Om det kom ut en Android med säg en 800mhz Cortex8/SGX istället för Qualcoms 528mhzare (urk), då hade vi verkligen sett vad Android går för...

Permalänk
Medlem
Citat:

Nej, inte antaganden. Högupplöst skärm (WVGA eller FWVGA), större skärm (3.7" eller mer), snapdragonprocessorn, separat GPU etc. Allt detta är sådant som är på G för Android och redan finns i de senaste modellerna för andra plattformar, som WinMo och Symbian.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murklor
Det är egentligen inte en fråga om nåt nytt... Snarare att det måste komma en Android lur som inte kör på HTCs snorgamla hårdvara. Om det kom ut en Android med säg en 800mhz Cortex8/SGX istället för Qualcoms 528mhzare (urk), då hade vi verkligen sett vad Android går för...

Bingo. Precis.

Permalänk
Medlem

Hittade en intresant sak på minhembio (från XDA), när vi ändå snackar hårdvara:

Nintendo DS: 120,000 triangles/s, 30 M pixels/s
PowerVR MBX-Lite (iPhone 3G): 1 M triangles/s, 100 M pixels/s
Samsung S3C6410 (Omnia II): 4 M triangles/s, 125.6 M pixels/s
ATI Imageon (Qualcomm MSM72xx): 4 M triangles/s, 133 M pixels/s
PowerVR SGX 530 (Palm Pre): 14 M triangles/s, ___ M pixels/s
ATI Imageon Z430 (Toshiba TG01): 22 M triangles/s, 133 M pixels/s
PowerVR SGX 535 (iPhone 3GS): 28 M triangles/s, 400 M pixels/s
Sony PSP: 33 M triangles/s, 664 M pixels/s

PowerVR SGX 540 (TI OMAP4): 35 M triangles/s, 1000 M pixels/s
Nvidia Tegra APX2500 (Zune HD): 40 M triangles/s, 600 M pixels/s
ATI Imageon _ (Qualcomm QSD8672): 80 M triangles/s, >500 M pixels/s

Permalänk

Men prestanda kostar batteri. Nya 3gs går 2-3 timmar i spel...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NisseGurra
Men prestanda kostar batteri. Nya 3gs går 2-3 timmar i spel...

låter som du behöver ett externt batteri?

Visa signatur

Jag är trött på att alla vuxna säger att man kan få mardrömmar av spel, Själv så har jag dock varit med om det. När jag var liten så spelade jag ett spel som gick ut på att stänga in små studsande bollar så snabbt och effektivt som möjligt. Men så en natt drömde jag att jag var bollen, det var då jag upptäckte att jag hade Klaustrofobi...

Permalänk
Medlem

Vänta med Android (ca 1år) tills ny hårdvara och mjukvara har dykt upp. För nuvarande iPhone 3GS med jailbreak sopar mattan med alla existerande mobiltelefoner!

Batteriet håller vid normal användning i 3 dagar innan laddning.

jag gav 4500kr för min iPhone 3GS 32GB och jag velade en hel del också mellan iPhone och Hero. Men efter alla artiklar och recensioner så äcklas jag lite av HTC Hero.

Känns inte som den mobilen kommer vara kul i längden!

Jag anser att man är i stort sätt lika låst i en Android som en iPhone.
Förutom att jag är inte låst p.g.a Jailbreak som är så fruktansvärt enkelt att installera.

Hero är en NY (oohh) telefon! som är rolig en liten tid
iPhone är en snygg telefon som alla känner till och är lika med Skryt/kaxighet

JAG suktar efter Smidighet, Hastighet, Design, Teman, SPEL/Program, Bra MAIL & Webbläsare.

Sedan jag jailbreakade så blev jag tagen med storm över iPhones möjligheter!

Min fråga är vad kan inte en iPhone JB göra?

Visa signatur

MSI GeForce GTX 770 2GB TwinFrozr GAMING-series | MSI Z87-G45 GAMING ATX | Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell)| CORSAIR 2x4096MB CL9 1600Mhz VENGEANCE | Be Quiet! Straight Power E9 700W 80+ Gold | Samsung SSD Pro 840-Series 256GB | 2TB WD Caviar Green | Cooler Master Hyper 212 EVO | Fractal Design Define R4 Svart | Samsung 27" S27A950D LED 120Hz | Logitech Z-5500 @ THX 5.1 | Laptop: ASUS G73, Intel i5 2.79GHz, 4096MB, ATI 5870, 500GB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LoverBoy
Vänta med Android (ca 1år) tills ny hårdvara och mjukvara har dykt upp. För nuvarande iPhone 3GS med jailbreak sopar mattan med alla existerande mobiltelefoner!

Batteriet håller vid normal användning i 3 dagar innan laddning.

jag gav 4500kr för min iPhone 3GS 32GB och jag velade en hel del också mellan iPhone och Hero. Men efter alla artiklar och recensioner så äcklas jag lite av HTC Hero.

Känns inte som den mobilen kommer vara kul i längden!

Jag anser att man är i stort sätt lika låst i en Android som en iPhone.
Förutom att jag är inte låst p.g.a Jailbreak som är så fruktansvärt enkelt att installera.

Hero är en NY (oohh) telefon! som är rolig en liten tid
iPhone är en snygg telefon som alla känner till och är lika med Skryt/kaxighet

JAG suktar efter Smidighet, Hastighet, Design, Teman, SPEL/Program, Bra MAIL & Webbläsare.

Sedan jag jailbreakade så blev jag tagen med storm över iPhones möjligheter!

Min fråga är vad kan inte en iPhone JB göra?

Vad är normal användning? 3 dagar låter väldigt mycket.

Om du anser att Android och Iphone OS är lika låst så vet du inget om iphone eller android. Seriöst hur kan du säga att android är lika låst. Kan du ladda ner Iphone OS källkod? Kan du utan jailbreak ändra på utseendet. Kan du installera annan kalender?

Har en Hero och behöver inte Jailbreaka för att få funktionalitet som borde finnas i en smartphone redan i början. Ex multitask.

Iphone är en status mobil och Android mobiler är mer hardcore users.

Klagar inte på iphone utan klagar på ditt sett att se iphone och android.

Visa signatur

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv
Laptop: Lenovo 3000 v200 | Ubuntu |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
Va spelar de för roll?:P

Köper man inte en mobil för att man tror och hoppas på att funktionerna ska vara en till nytta i livet?:) Måste säga att jag håller med Akilles.^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M-
Nej, inte antaganden. Högupplöst skärm (WVGA eller FWVGA), större skärm (3.7" eller mer), snapdragonprocessorn, separat GPU etc. Allt detta är sådant som är på G för Android och redan finns i de senaste modellerna för andra plattformar, som WinMo och Symbian.

Samma fråga en gång till egentligen; har du några belägg för de många nya Android-mobiler som ska släppas inom de närmsta månaderna? Men belägg menar jag inte "det borde komma", utan något mer konkret, diverse press-release eller liknande.

Jag känner till att en (för vår marknad) ny Huawei kommer ut, nya Motorolan som de utannonserade, båda dessa med nyvarande/utdaterad hårdvara. SE's Rachel har det ju spekulerats om en hel del, men den lär knappast komma än på ett tag, om överhuvudtaget.

Det är ju ingen tvekan om att det kommer nya Android-telefoner med bättre hårdvara, missförstå mig inte, frågan är _när_. Att ständigt vänta på kommande hårdvara är ju inte direkt ett vinnande koncept, annat än att man sparar pengar genom att faktiskt inte köpa nåt alls. Att avråda någon från något som finns idag, med argumentet att det ju kommer bättre om ett halvår-år, ser jag inte som särskilt givande.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag har provat både HTC Hero och iPhone 3GS och jag valde till slut iphonen. Den är sjukt mycket bättre på nästan allt. HTCn känns bara seg och tråkig. Att det inte gick att logga ut från sitt google-konto på HTC (har flera konton jag vill komma åt) gjorde mig helt vansinnig.

Jag tycker dock att Android har potential men som det ser ut idag - nej tack.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Samma fråga en gång till egentligen; har du några belägg för de många nya Android-mobiler som ska släppas inom de närmsta månaderna? Men belägg menar jag inte "det borde komma", utan något mer konkret, diverse press-release eller liknande.

Jag känner till att en (för vår marknad) ny Huawei kommer ut, nya Motorolan som de utannonserade, båda dessa med nyvarande/utdaterad hårdvara. SE's Rachel har det ju spekulerats om en hel del, men den lär knappast komma än på ett tag, om överhuvudtaget.

Det är ju ingen tvekan om att det kommer nya Android-telefoner med bättre hårdvara, missförstå mig inte, frågan är _när_. Att ständigt vänta på kommande hårdvara är ju inte direkt ett vinnande koncept, annat än att man sparar pengar genom att faktiskt inte köpa nåt alls. Att avråda någon från något som finns idag, med argumentet att det ju kommer bättre om ett halvår-år, ser jag inte som särskilt givande.

Visst, söker du efter - och accepterar inget annat än - officiella uttalanden från tillverkare, då har du helt rätt. Jag kan inte ge dig någon form av sådana "bevis." Om inte kvalificerade spekulationer duger så har jag inte mycket annat att erbjuda. För att vara helt ärlig så ser man sällan den typen av officiella uttalanden förrän lanseringen bokstavligen är precis runt hörnet, så om man bara accepterar den typen av fakta så får man verkligen leva i mörker tills dess att tillverkaren själv släpper officiell info.

Personligen är jag ett fan av en blandning av de tu, eftersom jag vanligen, trots att det är bara är spekulationer, prickar rätt, men det handlar förstås om hur anal man är gällande infon. Alla "visste" tex att den nya iPhonen skulle presenteras i juni, trots att Apple själva inte bekräftade något i vanlig ordning. Skulle det ha varit fel att i maj rekommendera någon vänta på den nya iPhonen istället för att köpa en "gammal" 3G trots att Apple inte officiellt hade gått ut och bekräftat en ny iPhone?

Permalänk
Medlem

Tack för alla snabba svar av er swecare!
Jag har kollat igenom era tips och dylikt samt kollat lite recensioner på nätet.
Vad jag förstår tycker de flesta (alla har olika smak / tycker olika) att Iphonen i dagens läge är mest värd att köpa. Well, mainstream mobil lr inte, jag kan mycket väl tänka mig att köpa en Iphone när man endå är på väg till USA.
Att vänta 1 år på att köpa en mobil är inte ett alternativ då den jag har nästan är helt död.
Usa har ju godtagbara priser o så jämfört med sverige, även om man inte har någon garanti kvar efter resan.
Detta påverkar mig inte ett dugg och jag ska endå låsa upp sim-låset i någon butik, så garantin spelar inte så stor roll, den räcker normalt sett endå bara 1 år i de flesta butikerna man handlar i i Sverige.
Andriod kan säkerligen blir en riktigt bra lur, platform osv. men som sagt, det tar ett tag innan den nya hårdvaran kommer ut, har hört lite om att Iphone 4G? är på väg till sommaren.
Har sett lite bilder på olika hemsidor med inskickade förslag, den ser riktigt fin ut!

Mvh Oskar

Visa signatur

Alu Macbook 13" (2009) : 2.4 GHz C2D : 4Gb DDR3 : 250 Gb HDD

Imac 27" (2010) : Core i7 2.93 GHz : 4 GB DDR3 : 2TB HDD

Permalänk
Citat:

...jag gav 4500kr för min iPhone 3GS 32GB och jag velade en hel del också mellan iPhone och Hero....

Var hittade du en iPhone för det priset?

Visa signatur

Macbook PRO, 2.33Ghz, 3Gb RAM.

Permalänk
Medlem
Citat:

Nu har vi ett officiellt datum, dock i USA. 1:a november släpps Samsung Moment, vilken har en en Cortex-processor på 800 MHz. Första androidluren med andra generationens hårdvara och ett officiellt lanseringsdatum.

Dessvärre är skärmen fortfarande av "gammalt" snitt; samma 3.2-tums AMOLED-skärm som vi ser på Samsung Galaxy.

Menmen, nu har vi iaf ett officiellt datum till slut, inte bara gissningar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ulrikaka
Tack för alla snabba svar av er swecare!
Jag har kollat igenom era tips och dylikt samt kollat lite recensioner på nätet.
Vad jag förstår tycker de flesta (alla har olika smak / tycker olika) att Iphonen i dagens läge är mest värd att köpa. Well, mainstream mobil lr inte, jag kan mycket väl tänka mig att köpa en Iphone när man endå är på väg till USA.
Att vänta 1 år på att köpa en mobil är inte ett alternativ då den jag har nästan är helt död.
Usa har ju godtagbara priser o så jämfört med sverige, även om man inte har någon garanti kvar efter resan.
Detta påverkar mig inte ett dugg och jag ska endå låsa upp sim-låset i någon butik, så garantin spelar inte så stor roll, den räcker normalt sett endå bara 1 år i de flesta butikerna man handlar i i Sverige.
Andriod kan säkerligen blir en riktigt bra lur, platform osv. men som sagt, det tar ett tag innan den nya hårdvaran kommer ut, har hört lite om att Iphone 4G? är på väg till sommaren.
Har sett lite bilder på olika hemsidor med inskickade förslag, den ser riktigt fin ut!

Mvh Oskar

hur hade du tänkt köpa iphonen utan abonnemang i usa?

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Citat:

[/B]

Håller med fullständigt! Förstår inte hur man kan tycka att Hero är bättre. Android har mycket potential men det finns ju ingen vettig hårdvara ännu.

Man kan tycka vad man vill om Apples inlåsning men det går ju att komma runt den utan problem.

Min nästa blir antagligen en Android-lur men idag... nope...

/Svanteson

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svanteson
Håller med fullständigt! Förstår inte hur man kan tycka att Hero är bättre. Android har mycket potential men det finns ju ingen vettig hårdvara ännu.

Man kan tycka vad man vill om Apples inlåsning men det går ju att komma runt den utan problem.

Min nästa blir antagligen en Android-lur men idag... nope...

/Svanteson

Rent till specen är det ingen som säger att Heron är bättre.

Däremot om man vill pilla utav fan och även vara delaktig i något nytt som håller på o växa till sig så är Heron riktigt bra.

Permalänk

Hero piskar Iphone med hästlängder. Så är det bara.

Permalänk
Medlem

Ja, det är bara synd att Heron är en halvt lam, lytt och möglig gammal krake som en ivrig skara nissar drar runt banan i ett rep med en pickup bara för att bevisa att den är bättre än tävlingshästen. Så är det bara.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NisseGurra
Hero piskar Iphone med hästlängder. Så är det bara.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av murklor
Ja, det är bara synd att Heron är en halvt lam, lytt och möglig gammal krake som en ivrig skara nissar drar runt banan i ett rep med en pickup bara för att bevisa att den är bättre än tävlingshästen. Så är det bara.

Herrejävlar, håll nivån ffs.