Avtryckarfingret är på köpknappen - ser detta bra ut?

Permalänk

Avtryckarfingret är på köpknappen - ser detta bra ut?

Är inte ute efter något värsting grafikkort just nu, men vill ju kunna spela upp 1080p utan problem, duger kortet då? Eller finns det något bättre i samma prisklass?

Tack!

Permalänk
Medlem

Vad ska du göra med datorn?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ala_95
Vad ska du göra med datorn?

Mycket multitasking typ. Musik, surfning, film (lite spel) osv. (750 W agget är till för om jag eventuellt i framtiden bestämmer mig för att uppgradera till något starkare graffe)

Permalänk
Medlem

Du kan nog ta ett billigare nätaggregat.
Om du tror du klarar av att sätta ihop datorn själv och tar ett 650W nätaggregat så kan du ta ett HD4890 istället som skall vara bra mycket bättre än de du valt.

Permalänk
Medlem

Om du inte ska spela några tunga spel så tycker jag att paketet ser bra ut. Om du skulle vilja uppgradera grafiken så är det bara att slänga in ett till 4770 då de skalar grymt bra i Crossfire.

Visa signatur

i5 3570k @ 4.4GHz | MSI Z77A-G45 | Noctua NH-C12P | MSI GTX560Ti Twin Frozr | 8GB 1600MHz Corsair Vengeance LP| Corsair TX650W PSU | Benq V2410 LED

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BingoBenny
Mycket multitasking typ. Musik, surfning, film (lite spel) osv. (750 W agget är till för om jag eventuellt i framtiden bestämmer mig för att uppgradera till något starkare graffe)

Kändes jävligt overkill för de ändamålet Sen är i7 alldeles för dyrt för min smak

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bater
Du kan nog ta ett billigare nätaggregat.
Om du tror du klarar av att sätta ihop datorn själv och tar ett 650W nätaggregat så kan du ta ett HD4890 istället som skall vara bra mycket bättre än de du valt.

Om jag bestämmer mig för att köra crossfire eller sli i framtiden, kommer ett 650W aggregat att palla med det?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Citruz
Om du inte ska spela några tunga spel så tycker jag att paketet ser bra ut. Om du skulle vilja uppgradera grafiken så är det bara att slänga in ett till 4770 då de skalar grymt bra i Crossfire.

Okej, men hur klarar ett 4770 kort när det kommer till 1080p filmer exempelvis? Jag vet ingenting om det kortet egentligen, tog bara ett som jag kunde tänka mig betala max 900:- för.

Permalänk
Medlem

Du tänker fel.
Du behöver inte ett I7-system för dina andamål. Välj hellre I5.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem
Citat:

Om jag bestämmer mig för att köra crossfire eller sli i framtiden, kommer ett 650W aggregat att palla med det?

Med 4770, ja. Med god marginal.

Citat:

Okej, men hur klarar ett 4770 kort när det kommer till 1080p filmer exempelvis? Jag vet ingenting om det kortet egentligen, tog bara ett som jag kunde tänka mig betala max 900:- för.

Det klarar 1080p finfint, det är nog det mest prisvärda kortet du kan få för de pengarna i dagsläget.

Men som Ala_95 sa så skulle ett i5-system fungera lika bra för syftet med datorn, och då sparar du lite pengar också!

Visa signatur

i5 3570k @ 4.4GHz | MSI Z77A-G45 | Noctua NH-C12P | MSI GTX560Ti Twin Frozr | 8GB 1600MHz Corsair Vengeance LP| Corsair TX650W PSU | Benq V2410 LED

Permalänk
Citat:

Du tänker fel.

Vad är det för skillnad mellan i5 och i7? Klarar modertkortet som jag har valt i5? (För jag vill verkligen ha det moderkortet, känns "framtidssäkrat" på något vis)

Permalänk
Medlem

Ta core i5 som är snabbare och ett 650W nätagg så sparar du 1100kr och köp ett bättre grafikkort. 5850 1gb

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

S1366 är inte speciellt framtidssäker för oss dödliga.
S1156 är mer framtidssäker än 1366 för oss dödliga.

Alltså, kör på S1156 (i5) istället för S1366 (i7). Har själv en i7 och ångrar lite att jag köpte den, massor med overkill.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem

ingen av dem är framtidssäker, sluta babbla skit om att 1366 kommer dö ut, dt kommer 1156 med.

Sandy/Ivy Bridge kommer till 99% med en ny sockel som alla prollefamiljer i intels historia har gjort.

Permalänk

Aja, har köpt i7-systemet nu iaf., tack för hjälpen!

Permalänk
Citat:

Du tänker fel.

Har kört i7 ett par dagar och du kunde inte haft mer fel. Jag tycker inte att i7 är så snabbt som alla påstår, installerar i skrivandes stund Nero 9 och det tar en evighet. (Kan ha att göra med att jag har en risig hårddisk - får uppgradera till en SSD)

Men som sagt, att kalla i7 för overkill är att ta i. Att extracta dvd-filmer med Winrar går inte heller överdrivet fort exempelvis.

EDIT: För att förtydliga lite, mina liknelser är relativa till min 7-8 år gamla P4.