Är en Macbook Pro den rätta datorn för mig?

Permalänk
Medlem

Är en Macbook Pro den rätta datorn för mig?

Hej.

Jag har på sistone blivit oerhört intresserad och minst sagt fascinerad av Macbook Pro. Jag ska börja plugga i januarimånad och tänkte inhandla en Macbook Pro, den billigaste versionen. Jag kommer använda datorn till att surfa, chatta, skriva skolarbeten på, chatta och titta på filmer/dokumentärer. Jag har ett par frågor som jag tänkte fråga er som någon kanske kan besvara.

2.26 Ghz verkar vara i det klenaste laget måste jag säga, men räcker det för mina användningsområden eller ska jag köpa en med högre klockfrekvens?

13.3" är ganska litet det med, men för filmtittande och skrivande tror jag det ska räcka, eller?

Detta var mina frågor än så länge, det kommer dyka upp flera men just nu står det still.

Tack på förhand.

Permalänk

prollen duger, skärmen är väl en smaksak, det bästa är väl om du drar till nån butik o testar o ser om skärmen räcker osv.

Permalänk
Sötast

Dra till en butik å kläm å känn
Där får du även känsla för prestandan!

Permalänk
Medlem

Filmtittande fungerar ju säkerligen okej. Själv behåller jag min 22" och har den om jag ska se på film tillsammans med tjejen, ser jag själv sitter jag nog kvar vid 13".

Jag tittade på en mkvfilm igår lite för att testa, med VLC, men det laggade faktiskt en smula, dock var det på batteri, vet inte om det kan spela roll. Anyways är jag väldigt nöjd med min.

Visa signatur

Ohrstrom @ Macbook Pro 15,4" 2.2 GHz Intel I7, 8 GB 1333 MHz DDR3

Permalänk
Medlem

Re: Är en Macbook Pro den rätta datorn för mig?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SneeX
Hej.

Jag har på sistone blivit oerhört intresserad och minst sagt fascinerad av Macbook Pro. Jag ska börja plugga i januarimånad och tänkte inhandla en Macbook Pro, den billigaste versionen. Jag kommer använda datorn till att surfa, chatta, skriva skolarbeten på, chatta och titta på filmer/dokumentärer. Jag har ett par frågor som jag tänkte fråga er som någon kanske kan besvara.

2.26 Ghz verkar vara i det klenaste laget måste jag säga, men räcker det för mina användningsområden eller ska jag köpa en med högre klockfrekvens?

13.3" är ganska litet det med, men för filmtittande och skrivande tror jag det ska räcka, eller?

Detta var mina frågor än så länge, det kommer dyka upp flera men just nu står det still.

Tack på förhand.

Jag kör 13", duger helt okej, till film kör jag projektorn (om jag inte ligger i sängen då duger skärmen bra). Och 2.26 Ghz duger bra, min klarar full-HD (1080p) på projektorn utan problem.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk

Jag var också orolig över hur det skule vara med .mkv och 1080p men det funkar med marginal tycker jag
PLEX använder båda cores och är bäst på HD uppspelning men jag har inte haft ngt problem med VLC heller.
Batteritiden är grymt bra och sammantaget en jättebra laptop. Jag har den modell du funderar på att köpa. Köpte en TimeCapsule till som n-router och 1 tb filmserver och backup, mkt smidigt

Enda jag stör mig på, den blanka skärmen men det problemet delar den ju med alla nya laptop tyvärr..

Visa signatur

Älska din nästa - Dela med dig av ditt wlan!

Permalänk

Jag köpte min till precis samma användningsområden och det fungerar kalas!
FullHD är inga trubbel då du har 9400m i som fixar avkodningen. Allt bara fungerar!

Ska peta in min nya X25-m och 2 GB ram så fort jag har säkerhetskopierat das rubb och stubb. Kan återkomma med prestandaåsikter då!

Edit: Alla skruvar utom en går givetvis att få bort...!

Edit: Såja, Snow Leopard är på väg in i sitt nya hus (installerar från uppgraderingsskivan - fungerar kalas!)

Final update:
Rappare dator har jag inte skådat! SSD-disken gör att allt flyter på - helnöjd!
Omstart tar <15 sekunder...

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?