Permalänk
Medlem

Windows 7 och ATi

Hej,

Sys info:
OS Windows 7 Professional x64
Version 6.1.7600 Build 7600
Processor Intel Core 2 Duo 6400 @ 2,14 GHz
4 GB Ram

XFX Radeon HD4770

Problemet:
Ett par dagar efter jag köpte grafikkortet så uppgraderade jag från Windows XP till Windows 7. Allting funkade fint enda tills jag laddade ner dem senaste drivrutinerna till grafikkortet, jag fick bluescreens m.m. Testade att installera dem i Safe Mode och fick "Failed to Load Detection Driver". Körde Driver Sweeper och installerade Drivrutinerna igenom Windows Update, dem tidigare fungerar men dem senare fungerar inte, fick error #80070103. Fixade och trixade lite och tillslut fick jag det att fungera, dem senaste drivrutinerna.

Efter ca 2-3 veckor så märkte jag att drivrutinerna var "borta", dem fungerade inte iallafall. Testade då att ränsa allting igen och ominstallera och då började problemen igen men jag fick det att fungera tillslut.

Efter 2 dagar så hände samma sak igen och nu kan jag inte få dem att fungera överhuvudtaget. Nu vill inte ens ATi installen börja köra, när jag trycker "install" så försvinner rutan och kommer inte upp igen.

Som sagt så har jag fått drivrutinerna att fungera två gånger, men båda gångerna har dem lagt av efter en tid. Nu vet jag inte vad jag ska göra eftersom ATi supporten vägrar säga något användbart.