Permalänk
Robot

Curve.case

Nu har jag satt igång med ett nytt chassi bygge.

Lådan ska byggas i trä med detaljer i plexiglas och sättas ihop med M5 insex bultar. Hela chassit hade jag tänkt att försöka måla till svart piano lack finish, fläkt bladen ska vara vita och det kommer finnas vita dioder inuti lådan. Jag kommer lägga ner en hel del tid på projektet och det lär ta ganska lång tid att bygga.

Material:
MDF 19mm
Plywood 11 och 3mm
Rostfria M5
Plexiglas 8 och 3mm

Var snäll och rösta inte förens jag har kommit igång ordentligt :]

Besök albumet: Curve.case av Frasse92

Permalänk
Avstängd

Varför så stor? Ser ut som om du enkelt skulle kunna göra den lite mindre.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

Jag hade kört med två Antec Big Boy 200mm i botten istället.

tystare och bättre kylning.

https://www.inet.se/datorkomponenter/kylning---moddning/antec...

Visa signatur

[Jonsbo TK-2 Svart] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i5 9600K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB RS DDR4 32GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Rog Strix Z370-F] [ASUS RTX 4070 12GB ProArt OC] [C:Samsung 970 EvVO Plus 1TB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

skruvarna i trät kan du väll ändå försänka? :S

Permalänk

Tror de kommer bli bra sätter inte betyg fören det är klart ! Gillar bygget !

Permalänk
Medlem

Jävligt bra ide, kan nog bli rätt tyst... Skulle sätta en 92mm fläkt i kurvan om du förstår vad jag menar, kanske en i taket med så luftströmmen följs rätt, kanske inte nödvändigt men bara för att försäkra sig om att luften går rätt väg typ

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bil_experten
skruvarna i trät kan du väll ändå försänka? :S

Det här blir coolare.

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk

kul med gallerier som denna
ser fram emot resultat

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem

Hoppas du klockar bygget

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Shysst juhe! Verkligen speciell design på lådan, kan bli riktigt tufft Ser fram emot slutresultatet.

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk

vad ska du ha för färg på lådan?

Permalänk
Medlem

Ser ut att vara ganska höga fötter.

Visa signatur

Just NODL it! #NODL
-------------------------------- Fösta Bygget (´= Galleri Album-----------------------------
Hodban@YTube

Permalänk

Helt klart intressant, kommer att följa detta bygget

Permalänk
Medlem

väldigt häftig chassi! ser fram emot slutresultatet, dock har jag några random förslag/tips:P

1. Ser nästan ut som att insuget kommer att vara större än utsuget, eller tänket du ha lite svagare fläktar på insuget och lite starkare vid prollens(inte med att räkna grafikkortet och nätagget)

2. Har du PCI-komponenter som täcker grafikkortskylningen kanske du kan ha en fläkt som ligger öst om moderkortet(fast mot chassi-väggen) riktat åt väst. Kanske t o m en likadan fläkt ovanför som kyler ramminnena/moderkortet också.

3. dammfilter på insugen:P

Lycka till!

Permalänk
Medlem

Var det inte en nyhet här på swec om att lian li hade gjort ett liknande chassi? Har för mig att alla klagade på att det var fult...

Edit: Hittade: http://www.sweclockers.com/nyhet/8753-blatt_jattechassi_fran_...

Visa signatur

MSI B850 Gaming Plus WIFI | AMD Ryzen 7 9800X3D | Be Quiet Dark Rock Pro 5 | PNY GeForce RTX 5070 Ti OC | Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000MHz CL30 | Samsung 980 PRO 2TB | Corsair RM750x Shift 750W | Fractal Design Define 7

Permalänk
Medlem

Schysst att ni också gillar min idé !

Jag ska köpa en Accelero kylning till grafikkortet och försöka få fläktarna att blåsa direkt mot den så att jag inte behöver ha en extra fläkt på, problemet är ljudkortet som kommer sitta lite i vägen..
Jag hade tänkt att PSU och CPU fläktarna skulle räcka som utsug men vi får se om jag sätter dit en extra 120 vänster om cpu fläkten..
Vi får se om det blir några damfilter också.

Tack för tipsen!

Nu ska jag ut och försöka böja och limma ihop plywood skivorna till kåpan.

Permalänk
Medlem

Kan bli riktigt nice! Väntar med att rösta.

Visa signatur

Rigg: E8500 @ 3.6Ghz NH-U12P | Asus P5Q Pro | Corsair xms PC6400 4GB 800 Mhz | PNY 8800GT | Corsair HX850 | Antec 900 | Windows 7 Ultimate 32-bitars | Logitech G15 | Logitech MX Revolution | Logitech X-540 |
SWE[color="grey"]CLOCKERS.[/color][color="orange"]COM[/color]

Permalänk
Medlem

Riktigt frän idé! Väntar med spänning

Visa signatur

Intel core i5 750 @ 4GHz /w cooler master hyper 212 | 2.2 Tb + Intel x-25 80gb | Corsair 4 Gb 1333 MHz | ASUS P7P55D LE | Corsair TX 650W | XFX HD5870 @ 1GHz | Logitech G9 | Roccat Taito | ASUS 22" | Dynavoice M-85 | 22423 3dmark 06 | 19107 3dmark vantage | cooler master HAF 932
Fraktfritt på inet https://www.inet.se/artikel/6101343/

Permalänk
Medlem

Failar du inte lika hårt som Lian Li's PC-888 så kommer jag gilla det.

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 1TB Kingston NV2 | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Medlem

Hur hade du tänkt ha luftgenomströmningen?

Jag gissar att de tre fläktarna i botten suger in luft i chassit. Vad blåser då ut den? Är det bara nätaggregatet som gör det?

Du bör ha lika mycket som blåser in som ut.

Visa signatur
Permalänk

Ser riktigt nice ut! hur går det har du kommit längre vill se fler bilder!

Visa signatur

GAMING: Intel i7 7700K | Gigabyte | Vengeance 16GB DDR4 | MSI GeForce GTX 970 OC 4GB | 128GB Samsung 840 PRO
LAPTOP: Dell Latitude E7470 | Intel i5 | 16GB DDR4 | 256GB SSD
SERVER: Dell PowerEdge R620 | 2x Xeon E5-2630 | 128GB | ESXi 6.7

Permalänk
Medlem

jag e ny här men är det inte dåligt att bygga ett chassi i trä? de ska väl vara i någon slags plåt för att motverka statisk elektrisitet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bibbo
jag e ny här men är det inte dåligt att bygga ett chassi i trä? de ska väl vara i någon slags plåt för att motverka statisk elektrisitet

Ja, för trä leder ju elektricitet så jävla bra
Även så ser detta chassi jävligt likt ut ett Lian Li.
http://images.wikio.com/images/s/360/lian-li-pc-888.jpeg

Visa signatur

HALLABLALA

Permalänk
Medlem

Haha, nej, "jävligt likt" är det inte direkt.

Linqon: CPU fläkten kommer också blåsa ut luft, sen kommer jag som sagt kanske sätta en 120 till vänster om CPUn, vi får se.

Bibbo: Jag har också funderat lite kring det, men jag har själv kört ett trä chassi länge och sett många andra göra det, så det verkar inte vara några större problem

Permalänk

Verkar rätt schysst! Den kunde dock ha gjorts lite mindre...

Nåja, keep it up!

Permalänk
Avstängd

altså jag har lite problem med att axeptera dina skruvskallar som chassit verkar ha. Jag hoppas du tänker plocka bort dom och att dom blir infälda eller nått för annars kommer detta bygge att se för jävligt ut.

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk

ser ut och bli riktigt fint

Visa signatur

E6600 @ 3,00GHz| Gigabyte GA P35 DS3 | GTX 260 | 4 GB Corsair XMS 2 DHX PC2-6400 | Hitachi 500gb | Corsair HX 620w |

Permalänk
Medlem

Intressant projekt, snygg design

Permalänk

Ser bra ut förutom att skruvskallarna sticker ut Men det är väl din design.
Gillar formen på chassiet, blir nog nått liknande när jag bygger eget igen

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

Ni får tycka vad ni vill om skruvskallarna, jag tycker det ser coolt ut.
Sen när chassit blir svart kommer det se snyggare ut förhoppningsvis

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frasse92
Ni får tycka vad ni vill om skruvskallarna, jag tycker det ser coolt ut.
Sen när chassit blir svart kommer det se snyggare ut förhoppningsvis

Det blir nog riktigt snyggt när det är klart, lite dumt att tycka innan man sett slutresultatet egentligen;)

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed