Datorn kommer fungera utmärkt som hemma och skoldator, pendlar ca 30 min varje dag till min skola och det är grymt skönt att ha en macbook med sig, inte bara för att den är så grymt lätt, men också för att den är snabb och har så pass hög batteritid, det är ett måste när man har långa lektioner och ska anteckna, och sedan sitta o slösurfa på rasterna med polare Sedan är det en enormt stor skrytfaktor, åtminstånde i min klass, när alla andra ska försöka släpa med sig sina windowsbaserade plåtburkar kan jag stolt visa min som den absolut snyggaste laptopen, hehe
Ang. frågorna, den nya macbooken är vad jag har uppfattat likadan, fortfarande den vita plasten men omdesignad plast osv, men med multitouch och macbook pro batteriet. Ang. hårddisken tror jag inte den har blivit större än tidigare(men det går ju att välja till som extraval såklart). Jag skulle välja macbook pron alla dagar i veckan då jag själv har kompisar som har den gamla plastvita macbooken och jag bli ännu nöjdare för varje dag som går när jag ser deras. 8) Dock är deras något år gamla isf.
Vanliga macbooken har inte längre firewire om du hade tänkt att använda det heller. Sen har pron inte bara alu-chassi, utan också backlight-keyboard, som inte bara är gryt snyggt, utan också förbannat händigt när man sitter i sin säng på kvällarna
Jag skulle beställa datorn från apples hemsida också, för att då får du 10% i studentrabatt(om du är student vilket jag antar). Jag betalade 11200 för min pro, och en leveranstid på 3 arbetsdagar, beställde på fredag- kom på tisdagen nästa vecka.
Nu har jag brassat på allt för mycket men hoppas du fick ut något vettigt ut ur det jag skrev iaf, och jag hopaps att du blir nöjd med ditt val oavsett vad det blir!
//Mrtazz