Permalänk
Medlem

Macbook pro 13.3?

Hejsan det är så att jag börjar bli väldigt intresserad utav Appels macbook pro. Den verkar väldig robust och lätt, den verkar fylla alla mina behov rättare sagt Datorn skall agera som en hemma dator samt skoldator kommer bära med mig den ungefär varje dag så vill att den håller. Sen såg jag att Apple hade släppt sin nya Macbook med större hårddisk och multi-touch vilket är det bättre valet? När det skiljer 2 tusenlappar ? Och är det bäst att beställa ifrån appels hemsida eller kan man gå ner till ex en eldgiganten och köpa en direkt =)?

Permalänk
Medlem

Datorn kommer fungera utmärkt som hemma och skoldator, pendlar ca 30 min varje dag till min skola och det är grymt skönt att ha en macbook med sig, inte bara för att den är så grymt lätt, men också för att den är snabb och har så pass hög batteritid, det är ett måste när man har långa lektioner och ska anteckna, och sedan sitta o slösurfa på rasterna med polare Sedan är det en enormt stor skrytfaktor, åtminstånde i min klass, när alla andra ska försöka släpa med sig sina windowsbaserade plåtburkar kan jag stolt visa min som den absolut snyggaste laptopen, hehe

Ang. frågorna, den nya macbooken är vad jag har uppfattat likadan, fortfarande den vita plasten men omdesignad plast osv, men med multitouch och macbook pro batteriet. Ang. hårddisken tror jag inte den har blivit större än tidigare(men det går ju att välja till som extraval såklart). Jag skulle välja macbook pron alla dagar i veckan då jag själv har kompisar som har den gamla plastvita macbooken och jag bli ännu nöjdare för varje dag som går när jag ser deras. 8) Dock är deras något år gamla isf.

Vanliga macbooken har inte längre firewire om du hade tänkt att använda det heller. Sen har pron inte bara alu-chassi, utan också backlight-keyboard, som inte bara är gryt snyggt, utan också förbannat händigt när man sitter i sin säng på kvällarna

Jag skulle beställa datorn från apples hemsida också, för att då får du 10% i studentrabatt(om du är student vilket jag antar). Jag betalade 11200 för min pro, och en leveranstid på 3 arbetsdagar, beställde på fredag- kom på tisdagen nästa vecka.

Nu har jag brassat på allt för mycket men hoppas du fick ut något vettigt ut ur det jag skrev iaf, och jag hopaps att du blir nöjd med ditt val oavsett vad det blir!

//Mrtazz

Visa signatur

| NZXT H1 | Ryzen 5600X | ASUS RTX 3070 TUF GAMING OC | Kingston 32GB @ 3600MHz CL18 | A2000 1TB NVME |

Permalänk
Medlem

Både MacBooken och MacBook Pro passar utmärkt för dina ändamål.

Någon får rätta mig men vad jag förstått så är det följande som skiljer uppdaterade MB mot instegsmodellen av MBP.

- Vassare display
- Upplyst tangentbord
- Firewire-port
- SD-kortläsare
- och självklart alu mot plastskal

Bytte själv ut min 2 år gamla vita MacBook mot en 13" MBP nyligen.

Visa signatur

Laptop: 13" MacBook Pro 2,53GHz, 4 GB RAM, 250 GB HDD
HTPC: Mac Mini 2,26 GHz, 2 GB RAM, 160 GB + 2x1 TB HDD

Permalänk
Medlem

Så nu har jag beställt mig en Macbook pro, får hoppas att min kommer lika fort som mrtazzs gjorde. Får man hoppas att jag blir nöjd.

Permalänk
Hedersmedlem

Ytterligare en sak som skiljer är att den vita Macbooken inte har någon ir-mottagare. Väldigt konstigt att Apple exkluderar möjligheten att använda Front Row.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

Kul att du lyssnade! Du kommer verkligen inte bli besviken! nu låter jag som nån reklamsnubbe på ett amerikanskt företag, men ha de så kul de närmaste åren med din macbook Pro

Visa signatur

| NZXT H1 | Ryzen 5600X | ASUS RTX 3070 TUF GAMING OC | Kingston 32GB @ 3600MHz CL18 | A2000 1TB NVME |

Permalänk
Medlem

Hahaha Det skall jag står beräknat att den kommer 27-28 och hemleverans lyxigt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasy
Ytterligare en sak som skiljer är att den vita Macbooken inte har någon ir-mottagare. Väldigt konstigt att Apple exkluderar möjligheten att använda Front Row.

Stämmer verkligen det?
Jag har den vita macbooken (i och för sig är den nästan 2,5 år) och den funkar bra med front row och fjärrkontrollen.

Permalänk
Medlem

Den NYA macbook saknar ir

Permalänk
Medlem

Så då är MBP det bättre valet

Permalänk
Hedersmedlem

Absolut, men det skiljer 2 500 spänn och ärligt talat är det ju inte livsavgörande saker som skiljer. Var och en får bedöma om det är värt merpriset.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

Beställde också en macbook pro 13" idag Har varit anti-mac ända sen första året på gymnasiet där vi bara hade mac:ar:P Men nu när jag tagit studenten insåg jag att jag trots mitt hat mot apple saknade macarna xD

Nåt man bör tänka på som ny mac-användare? Har ju en hel del vana men då har ju allt varit fixat innan jag satt mig vid datorn.

Permalänk

Om du inte tål att bli övernöjd är inte en Mac för dig

Visa signatur

Main: ASRock Z390 Phantom Gaming ITX/ac | Intel Core i9 9900K | Corsair LPX 32GB 3200CL16 | EVGA RTX 2080 XC Gaming | Corsair SF600 V2 | Samsung 970 EVO 1TB | Louqe S1 Ghost Limestone