Besviken på Apples service

Permalänk
Hedersmedlem

Besviken på Apples service

Hej,

Gick förbi den lokala Apple-butiken angående en garantireperation (sprickan som alla Macbooks drabbas av). Inga problem var svaret, lämna in den så fixar vi det! MEN, det tar 1-2 veckor.

Eh?

Tydligen kan de inte beställa plattan i förväg, utan jag måste lämna in datorn och SEN kan de beställa delarna. Vem har möjlighet att vara utan dator i 1-2 veckor? Kände mig inte direkt som en premiumkund då kan jag säga.

Mvh
Jonas

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk

Det är nog din lokala Applebutik/verkstad som ska ha en spark i rumpan. Jag blev tillfrågad om jag ville lämna in den direkt eller om de skulle ringa när de fått delen. (och när den väl var på plats lämnade jag in den, gick och satte mig i bilen 15-20 minuter för att sedan gå in och hämta den. Thank you Office Karlstad!)

Permalänk
Medlem

Tycker det är lite skumt faktiskt. Vet inte vad "sprickan" är för skada men det känns som att man bara skulle behöva gå in och tala om problemet, butiken beställer delarna som behövs och du lämnar in datorn när delarna har anlänt.
Konstigt, vad är sprickan för skada egentligen? Nån spricka i skalet/chassit eller vad?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Uj det tog lång tid, men som sagt är nog din lokala Apple-butik som ska ha "en spark i rumpan". Gjorde exakt samma sak och tog kanske två-tre dagar. Har även fått mitt grafikkort till min Mac Pro utbytt en gång. Gick in med det på en måndag och fick ett telefonsamtal onsdag morgon om att jag kunde hämta det. Olika butiker/service-ställen.

Kan dock säga att jag inte kommer gå till MacForum för service någon mer gång, innan de bytt ut snubben som jobbar där. Otrevligare kille får man leta efter...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

När jag var inne med min i början av året hos MacSupport i Lund så beställde de först delarna och sen ringde de när de fått den och så fixade de datorn på 2-3 timmar. Det var schyst service!

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rastersize
Uj det tog lång tid, men som sagt är nog din lokala Apple-butik som ska ha "en spark i rumpan". Gjorde exakt samma sak och tog kanske två-tre dagar. Har även fått mitt grafikkort till min Mac Pro utbytt en gång. Gick in med det på en måndag och fick ett telefonsamtal onsdag morgon om att jag kunde hämta det. Olika butiker/service-ställen.

Kan dock säga att jag inte kommer gå till MacForum för service någon mer gång, innan de bytt ut snubben som jobbar där. Otrevligare kille får man leta efter...

Det finns ju flera olika arbetare där... När jag hade problem med min mighty mouse så var det en jätte trevlig tjej som hjälpte mig.
Men jag har givetvis stött på nån otrevlig person hos dem också.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Hedersmedlem

Killen i affären sa att det var Apple som förbjudit dem att beställa delen i förväg.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

Det låter ju helt orimligt att förbjuda det. En spricka är ju knappast ett dolt fel.

Visa signatur

Ohrstrom @ Macbook Pro 15,4" 2.2 GHz Intel I7, 8 GB 1333 MHz DDR3

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piece of Cake
Det finns ju flera olika arbetare där... När jag hade problem med min mighty mouse så var det en jätte trevlig tjej som hjälpte mig.
Men jag har givetvis stött på nån otrevlig person hos dem också.

Oh. Henne har jag, tyvärr, aldrig träffat när jag varit där utan det har alltid varit denna otrevliga kille.

jonasy: Tror inte att MacForum hade delen inne innan jag lämnade in min MacBook. Däremot får de kanske lite fler leveranser än din lokala. Vem vet?

Visa signatur