Nvidia GTX285 går ej trimma????

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av S2Andy
Körde med senaste 191.07 testade massa äldre och körde drivesweeper i mellan, INGEN gick trimma med alla blev det grafikkortsdrivrutinen svarar ej, BÅDE med expert tool,rivatuner samt medföljande gigabyte program,

MEN efter installation utav 186.18 ORGINAL gigabyte (senaste gigabyte) då funkar det,, HUR kommer detta sig? KASST om gigabyte lagt in någon slags spärr.....

Ser att du har redan provat de sakerna jag nämnde.

Har du övervägt att byta Bios på ditt Graffekort? Ifall ditt kort har Referensdesign så skulle det kanske gå..... Jag är ingen expert angående BIOS moddar på Nvidia kort. Men om det är som du misstänker att det är en spärr av gigabyte så kan det kanske funka.

Permalänk
Medlem

Svagt nätagg?

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem

om 186.18 funkar att klocka med, så är det din Rivatuner som behöver uppdateras eller nåt sånt säkert..

prova EVGA Precision som jag sa.. den funkar klockrent..

(la ni märke till ordvitsen... ^^)

Visa signatur

Luftkyld AMD Phenom II X2 550BE @ 3.7ghz (Alla kärnor upplåsta!),2x2gb Corsair XMS2 ram, GTX460 1gb SLI!, iPhone 3GS 16gb Jailbroken med BlackRa1n!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tommie_l
om 186.18 funkar att klocka med, så är det din Rivatuner som behöver uppdateras eller nåt sånt säkert..

prova EVGA Precision som jag sa.. den funkar klockrent..

(la ni märke till ordvitsen... ^^)

Jag har ju testat EVGAs även testat rivatuner, gigabyte hud, xpert tool mfl,
INGEN funkar att klocka i förutom om jag använder 186.18,

så har inget med rivatuner att göra det är den senaste och rätt inställd, dessutom har jag testat sätta tillbaka 260gtx där funkar det direkt i alla program med senaste drivrutinerna har sedan satt tillbaka 285GTX och då funkar det inte förutom med 186,18 gigabytes egna....

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SAiKoU
Svagt nätagg?

Nja tycker 850 corsair ska räcka.... dessutom går det ju att klocka med andra drivrutiner då funkar det kanon lär väl inte dra 300watt mera för man har senaste drivrutinerna?

Visa signatur

Mvh Andy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av necrodude
Ser att du har redan provat de sakerna jag nämnde.

Har du övervägt att byta Bios på ditt Graffekort? Ifall ditt kort har Referensdesign så skulle det kanske gå..... Jag är ingen expert angående BIOS moddar på Nvidia kort. Men om det är som du misstänker att det är en spärr av gigabyte så kan det kanske funka.

Hej, har övervägt detta letat efter en updaterad till gigabytes men dom har inte någon, och jag är ingen speciallist alls på att modda till referensdesings bios och känns inte värt att experimentera heller bara för jag ska kunna klocka lite...

vore kul om någon annan som har likadant kort kanske bekräftar att där är en spärr i just Gigabytes 285GTX 1gb så jag kan utesluta där e något fel på mitt..... som sagt har ju bra prestanda ändån utan klockning men det ska gå klocka så e det bara ....

Visa signatur

Mvh Andy

Permalänk

De är ju inget fel för att det inte klockar... Kravet gigabyte har på kortet är ju att de klarar de inställningar de gett kortet och de gör ju ditt. Sen kan ju det vara så att 99/100 kort klarar av överklockning och 1 inte du kan helt enkelt bara ha haft otur

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sennebring
De är ju inget fel för att det inte klockar... Kravet gigabyte har på kortet är ju att de klarar de inställningar de gett kortet och de gör ju ditt. Sen kan ju det vara så att 99/100 kort klarar av överklockning och 1 inte du kan helt enkelt bara ha haft otur

Nja då är det felaktig marknasföring står på kartongen över allt hur bra det ska klocka 10% mer m.m m.m för dom har bättre komponenter osv.... så hade ju förväntat mig lite mera, och som sagt går ju klocka med äldre drivisar från tillverkaren.....

Visa signatur

Mvh Andy

Permalänk
Avstängd

köp till ett öppet luftfilter och 3" ut

Visa signatur

Vardagsburk: Pentium 3.4Ghz! 2x1gb DDR400, Abit AG8, 2100GB disk.

Foto: Canon EOS 40D + Sigma 18-50 F2.8 Macro + Canon EF 17-85 F4-5,6

Permalänk
Medlem

Aah, nä med ett så starkt agg ska det ju inte vara nåt problem.

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem

ta bort allt nvidia relaterat i programkonsollen, kör driversweeper efter en omstart. sen kör du senaste wqhl drivers från nvidias hemsida. Good to go

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shagy
ta bort allt nvidia relaterat i programkonsollen, kör driversweeper efter en omstart. sen kör du senaste wqhl drivers från nvidias hemsida. Good to go

Är gjort ändån problem....

Visa signatur

Mvh Andy

Permalänk
Medlem

verkligen rensat _ALLT_?

alla program som har nå med drivisar att göra alltså, klockprogram kontrollpaneler mm, mm.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av S2Andy
Är inget fel på humor alls, MEN om du sitter med ett problem du vill ha avhjälpt väldigt gärna och dom enda svaren du får är just SKÄMT inlägg som inte tillför något av värde till tråden vad hade du då tyckt? jag anser ska man bara skämta då kunde man lika gärna suttigt läst dass boken och kallat sweclockers för dassclockers.......

eller kanske skapa ett forumsdel för dom som endast vill skämta?

nej fel drivrutiner är fortfarande inte felinställda rivatuner känner igen dom installerade drivrutinerna om man har senaste verisonen jag har dubbelkollat, dessutom gör resterande överklocknings program likadant när man ska trimma förutom i just gigabytes 186.18........

Om någon skriver skämt i min tråd betyder det ju inte att det blir mindre relevanta svar... Jag skulle bara ha skrattat

Visa signatur

Go hard or go home!