Nvidia GTX285 går ej trimma????

Permalänk
Medlem

Nvidia GTX285 går ej trimma????

Inhandlade ett GTX 285 1gb istället för mitt gtx260, installerade drivrutiner m.m testa en 3dmark runda fick 15 000 poäng i Vantage helt OK eller?

tänkte jag skulle testa överklocka se om man kan öka lite,
men när jag aktiverar överklockningen i rivatuner så blir det mega dålig prestanda,

testar ha furmark igång samtidigt så går den ner till 60fps i från att ha legat på 160fps orginal, räcker alltså jag klickar i bocken Enable driver level hardware overclocking så går det inte, klickar jag bort den så går det upp till normal nivå igen,

samt några gånger när jag klickat i bocken för överklockning så har även drivrutinen slutat svara, har senaste rivatuner 2,24c samt senaste nvidia drivrutiner

testat installera om drivrutiner m.m men får inte det funka någon som har tips på vad som kan vara fel? mitt 260 var inga problem att överklocka

Visa signatur

Mvh Andy

Permalänk
Avstängd

Kör på gainwards experttool
Lr msi afterburner..

Permalänk

Blir det planad topp och vassare kamaxlar eller?

Permalänk
Medlem

Vad kör du med för drivrutiner? Om du kör 191.07 så testa 190.62 istället?

Visa signatur

“When a clown moves into a palace he doesn’t become a king, instead the palace becomes a circus.”

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rymdvanilj
Blir det planad topp och vassare kamaxlar eller?

lappad topp ^^ lol, kunde inte låta bli...

Visa signatur

Luftkyld AMD Phenom II X2 550BE @ 3.7ghz (Alla kärnor upplåsta!),2x2gb Corsair XMS2 ram, GTX460 1gb SLI!, iPhone 3GS 16gb Jailbroken med BlackRa1n!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tommie_l
lappad topp ^^ lol, kunde inte låta bli...

Hahah, hur kunde jag missa det?
Ibland tänker man inte så långt va..

Permalänk
Medlem

vi får inte glömma extraktor heatpipes heller.. och portad DVI kontakt, för ett ökat flöde av FPS..

Visa signatur

Luftkyld AMD Phenom II X2 550BE @ 3.7ghz (Alla kärnor upplåsta!),2x2gb Corsair XMS2 ram, GTX460 1gb SLI!, iPhone 3GS 16gb Jailbroken med BlackRa1n!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarkSix
Vad kör du med för drivrutiner? Om du kör 191.07 så testa 190.62 istället?

Körde med senaste 191.07 testade massa äldre och körde drivesweeper i mellan, INGEN gick trimma med alla blev det grafikkortsdrivrutinen svarar ej, BÅDE med expert tool,rivatuner samt medföljande gigabyte program,

MEN efter installation utav 186.18 ORGINAL gigabyte (senaste gigabyte) då funkar det,, HUR kommer detta sig? KASST om gigabyte lagt in någon slags spärr.....

Visa signatur

Mvh Andy

Permalänk
Medlem

Glöm inte NOS 6-pinnarna för extra boost i NFS: SHIFT

Permalänk
Medlem

säker att du skrivit in rätt drivis i poweruser i riva?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xyllian
Glöm inte NOS 6-pinnarna för extra boost i NFS: SHIFT

Vad menar du? PCI-E ström kontakterna? båda sitter där dom ska.

Visa signatur

Mvh Andy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xyllian
säker att du skrivit in rätt drivis i poweruser i riva?

Behöver inte skriva in drivisarna om du har senaste riva,samt är det samma drivisar som till mitt 260gtx som jag bytade ifrån och det funkade och hade riva inte haft stöd för drivisarna så hade man inte sett grafikkortet har jag för mig och då inte kunnat klocka.....

testat massa olika program alla gör samma sak när man ska verkställa ändringen av mhz så blir det svart skärm sedan att grafikdrivrutinen slutade svara... ÄVEN om man ändrar 1 mhz bara... men som sagt med orginal från tillverkaren nummer 186.18 så funkar det med orginal programmet....

Visa signatur

Mvh Andy

Permalänk
Citat:

vi får inte glömma extraktor heatpipes heller.. och portad DVI kontakt, för ett ökat flöde av FPS..

Haha, och borrad och strokad gpu...

och mirafrästa minnesplatser.

Kanske även en höjning av laddtrycket, sätta dit en 120mm fläkt istället för referenskylningen ;P

Visa signatur

Go hard or go home!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av S2Andy
Vad menar du? PCI-X ström kontakterna? båda sitter där dom ska.

HAHA han drev med dig

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Citat:

Vad menar du? PCI-X ström kontakterna? båda sitter där dom ska.

PCI-X och PCI-E är inte samma gränssnitt Strömkontakterna är till för PCI-E(fast de funkar ju till allt som har 6/8 pin kontakter ^^)

Visa signatur

Balle

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olofsson_tom
Haha, och borrad och strokad gpu...

och mirafrästa minnesplatser.

Kanske även en höjning av laddtrycket, sätta dit en 120mm fläkt istället för referenskylningen ;P

Ni är väldigt seriösa här..... NOT!!!! om ni inte har något att tillföra så SKRIV INGENTING!!!

Visa signatur

Mvh Andy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TeKGubben
PCI-X och PCI-E är inte samma gränssnitt Strömkontakterna är till för PCI-E(fast de funkar ju till allt som har 6/8 pin kontakter ^^)

OK skrev fel sorry.... är ju hemskt vad tradiga ni är här.....

Visa signatur

Mvh Andy

Permalänk
Medlem

Det här var ju skitkul:D

Permalänk
Medlem

Alla som driver med dig hängde upp sig på att du skrev trimma istället för överklocka.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Citat:

Ni är väldigt seriösa här..... NOT!!!! om ni inte har något att tillföra så SKRIV INGENTING!!!

Hehe sorry, kunde inte låta bli

Visa signatur

Go hard or go home!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piece of Cake
Alla som driver med dig hängde upp sig på att du skrev trimma istället för överklocka.

Jo det förstår jag väl men för att man skriver trimma istället för överklocka behöver man inte gör en massa skämt inlägg i ett seriöst forum,
alla kan skriva fel eller se saker på olika sätt och det är inget någon annan ska göra narr av.

Visa signatur

Mvh Andy

Permalänk
Medlem

jag försökte inte göra narr av dig, jag försökte bara vara lite rolig..

förstår precis vad du menar med trimma, och det är ju precis det man gör. man trimmar upp prestandan.

Mitt tips till dig är att prova Evga Precision, det funkar till alla Nvidia kort och inte bara EVGA.

Sorry för att jag bidrog till att tråden spårade ur. Mvh/Tommie

Visa signatur

Permalänk

ANG. tråden så låter det väl som att kortet går i 2d mode och därför sjunker din fps?

Visa signatur

7800X3D / 7900XT

R.I.P PALE

Permalänk
Entusiast
Citat:

HA HA HA!!!

Kunde inte låta bli.

Angående tråden: Du nämnde aldrig hur mycket du hade trimmat kortet. Höjer man frekvensen för mycket så brukar det gå slött.

Edit: Hade inte läst så noga på ditt första inlägg. Du hade alltså bara aktiverat klock funktionen, sedan så blev det kattskit.

Har du provat att använda ATI tool?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fragdeath
ANG. tråden så låter det väl som att kortet går i 2d mode och därför sjunker din fps?

Jo kan tänkas göra eftersom varje gång man kör med andra drivrutiner än Gigabytes orginal 186.18 så slutar drivrutinen svara varje gång man ska överklocka även om det bara rör sig om 1mhz oavsett om det är gpu/shader eller minnets frekvens man ändrar, frågan är varför det gör det? är det fel på kortet eller vad?

Citat:

jag försökte inte göra narr av dig, jag försökte bara vara lite rolig..

förstår precis vad du menar med trimma, och det är ju precis det man gör. man trimmar upp prestandan.

Mitt tips till dig är att prova Evga Precision, det funkar till alla Nvidia kort och inte bara EVGA.

Sorry för att jag bidrog till att tråden spårade ur. Mvh/Tommie

Har även testat det, nog testat alla jag kan hitta men alla gör samma sak går inte om det inte är just gigabytes egna drivisar 186.18 har jag dessa så funkar det överklocka med alla programmen det som är så himla skumt.....

ingen annan som sitter på likadant grafikkort? gigabytes 285GTX 1gb det presterar ju bra orginal men man vill alltid ha mera, samt går överklocka med just 186.18 men man vill gärna ta del av senaste updateringar osv som nvidia gjort, 186,18 är daterade för ett halvår sedan ungefär så gigabyte verkar inte vara snabba på den fronten, även letat efter ny firmware/bios till kortet men finns inget.

och angående ditt skämt: HADE du tillfört lite vettiga ideer och samtidigt lite lungt skämtat OK men att bara gå in skriva något som verkligen inte hör hit känns inte så kul när man sitter och inväntar seriösa svar för att få ordning på problemet.

Visa signatur

Mvh Andy

Permalänk
Citat:

Jo kan tänkas göra eftersom varje gång man kör med andra drivrutiner än Gigabytes orginal 186.18 så slutar drivrutinen svara varje gång man ska överklocka även om det bara rör sig om 1mhz oavsett om det är gpu/shader eller minnets frekvens man ändrar, frågan är varför det gör det? är det fel på kortet eller vad?

Har även testat det, nog testat alla jag kan hitta men alla gör samma sak går inte om det inte är just gigabytes egna drivisar 186.18 har jag dessa så funkar det överklocka med alla programmen det som är så himla skumt.....

ingen annan som sitter på likadant grafikkort? gigabytes 285GTX 1gb det presterar ju bra orginal men man vill alltid ha mera, samt går överklocka med just 186.18 men man vill gärna ta del av senaste updateringar osv som nvidia gjort, 186,18 är daterade för ett halvår sedan ungefär så gigabyte verkar inte vara snabba på den fronten, även letat efter ny firmware/bios till kortet men finns inget.

och angående ditt skämt: HADE du tillfört lite vettiga ideer och samtidigt lite lungt skämtat OK men att bara gå in skriva något som verkligen inte hör hit känns inte så kul när man sitter och inväntar seriösa svar för att få ordning på problemet.

AH! Ok förlåt oss för att vi har humor!

Låt oss alla vara gråa och tråkiga och aldrig skämta...

Angående ditt problem så tror jag du har ställt in fel drivrutin i rivatuner, det brukar alltid funka bra för mig...

Visa signatur

Go hard or go home!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av necrodude
HA HA HA!!!

Kunde inte låta bli.

Angående tråden: Du nämnde aldrig hur mycket du hade trimmat kortet. Höjer man frekvensen för mycket så brukar det gå slött.

Har nämnt någon gång nu att det räcker med så mycket som 1 mhz över orginal samt kvittar om det är på Minnet,gpu eller shader samma sak inträffar grafikkorts drivrutinen slutar svara och svart skärm ett tag och åter går sedan till normala förutom att hastigheten är grymt långsam på kortet.

Visa signatur

Mvh Andy

Permalänk
Entusiast
Citat:

Har nämnt någon gång nu att det räcker med så mycket som 1 mhz över orginal samt kvittar om det är på Minnet,gpu eller shader samma sak inträffar grafikkorts drivrutinen slutar svara och svart skärm ett tag och åter går sedan till normala förutom att hastigheten är grymt långsam på kortet.

Jag hade nog provat att avinstallera alla drivisar och klockprogram. Sedan använda något reg-cleaner program för att rensa bort spåren av drivrutinerna. Sedan dra hem det senaste av allt.

Skulle inte det fungera så skulle jag prova den näst nyaste drivrutinen till graffekortet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olofsson_tom
AH! Ok förlåt oss för att vi har humor!

Låt oss alla vara gråa och tråkiga och aldrig skämta...

Angående ditt problem så tror jag du har ställt in fel drivrutin i rivatuner, det brukar alltid funka bra för mig...

Är inget fel på humor alls, MEN om du sitter med ett problem du vill ha avhjälpt väldigt gärna och dom enda svaren du får är just SKÄMT inlägg som inte tillför något av värde till tråden vad hade du då tyckt? jag anser ska man bara skämta då kunde man lika gärna suttigt läst dass boken och kallat sweclockers för dassclockers.......

eller kanske skapa ett forumsdel för dom som endast vill skämta?

nej fel drivrutiner är fortfarande inte felinställda rivatuner känner igen dom installerade drivrutinerna om man har senaste verisonen jag har dubbelkollat, dessutom gör resterande överklocknings program likadant när man ska trimma förutom i just gigabytes 186.18........

Visa signatur

Mvh Andy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av necrodude
Jag hade nog provat att avinstallera alla drivisar och klockprogram. Sedan använda något reg-cleaner program för att rensa bort spåren av drivrutinerna. Sedan dra hem det senaste av allt.

Skulle inte det fungera så skulle jag prova den näst nyaste drivrutinen till graffekortet.

Citat:

Körde med senaste 191.07 testade massa äldre och körde drivesweeper i mellan, INGEN gick att överklocka med alla blev det grafikkortsdrivrutinen svarar ej, BÅDE med expert tool,rivatuner samt medföljande gigabyte program,

MEN efter installation utav 186.18 ORGINAL gigabyte (senaste gigabyte) då funkar det,, HUR kommer detta sig? KASST om gigabyte lagt in någon slags spärr.....

Visa signatur

Mvh Andy