Permalänk
Medlem

Ny Mus! Logitech G9 vs G9x

Tjenare!
Dags att beställa ny mus..

Funderar på en G9..
såg att G9x finns också.. skillnaden på dessa 2 är?
Såg att G9x har 5000dpi medans G9 har 3200dpi..

Jag är ju van att spela med low sens så är mest sugen på g9 bara för att den är svart ist för silver..

Vad tror ni? finns de fler skillnader än bara dpin?
Skriv gärna vad ni tycker om ni äger en!

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 5080FE
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk

Jag har en G9 och det är den bästa mus jag ägt. Ovanlig form men när man väl vant sig finns det inget skönare

Permalänk

Fick hem min G9x idag, väldigt glad ägare! har redan blivit van vid den en dunder mus!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JimmyLanQ
Fick hem min G9x idag, väldigt glad ägare! har redan blivit van vid den en dunder mus!

Kan man inte få G9x i svart?
Annars väljer jag lätt G9 framför G9x, om de inte finns andra bra fördelar förutom DPI!

Edit: Logitech G9 Beställd! 594kr med frakt inräknat.. helt ok!

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >

Permalänk
Medlem

logitech g9 är en av mina favorit möss har haft 2 st. dock har jag gått över till q-pad 5k och det är nog den skönaste musen jag haft!

Permalänk
Medlem

G9x är bättre på alla sätt och vis nästan inte bara dpi utan också ips till exempel, det menas med att du kan dra musen fortare utan att den laggar fast och så...........

Jag skulle rekommendera en G9x istt... men som det ser ut nu så har du ju redan beställt en vanlig G9 så, men den är helt ok också.

Permalänk
Medlem

Mionix Saiph 3200 e underbar! har haft g9 och g5 men detta slår allt!

Permalänk
Medlem

g9 musen är verkligen en av de bättre spelmössen jag har testat. Kvalité från usb kontakten till dess skal och vikter. Synd bara att jag fick så förbaskat ont i händerna av den, vet inte varför men den orsakade verkligen en för mig unik smärta :).

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweSparky

Edit: Logitech G9 Beställd! 594kr med frakt inräknat.. helt ok!

Du kommer inte bli missnöjd!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av imonoz
G9x är bättre på alla sätt och vis nästan inte bara dpi utan också ips till exempel, det menas med att du kan dra musen fortare utan att den laggar fast och så...........

Jag skulle rekommendera en G9x istt... men som det ser ut nu så har du ju redan beställt en vanlig G9 så, men den är helt ok också.

Och jag som kör låg dpi då? hade en Gigabyte GM-M8000.. kunde fan aldrig köra i 4000dpi.. oavsett inställning i Windows.. hittade inte riktigt rätt.. G9 ligger på posten och hämtas imorgon! tror jag blir nöjd..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mjaa
Du kommer inte bli missnöjd!

Hehe, jag litar på dig!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nej, du kommer inte bli missnöjd :D. Finns säkert något sett g9 är bättre på och den är ju som du säger svart med

Permalänk
Medlem

Om du kör low sens tror jag tyvärr att G9x hade varit bättre, har läst att G9 har problem med riktigt snabba rörelser vilket du kommer använda dig utav om du kör low sens.
Men det kan ha kommit några nya firmwareuppdateringar eller så kör du inte tillräckligt låg sens

Visa signatur

#sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xeefus
Om du kör low sens tror jag tyvärr att G9x hade varit bättre, har läst att G9 har problem med riktigt snabba rörelser vilket du kommer använda dig utav om du kör low sens.
Men det kan ha kommit några nya firmwareuppdateringar eller så kör du inte tillräckligt låg sens

Har inte hunnit testa musen i så många spel ännu.. mest Aion.. snart kommer ju MW2 och förhoppningsvis BF1943.. de blir spel jag kommer spela.. änsålänge tycker jag om musen.. Grymt att man fick 2st olika skal till den!

Och som sagt, har haft en MX518 innan.. och den har skött sig bra i low sens och snabba spel som CS.. tror att G9 borde göra de jobbet tillochmed bättre.. även om jag knappast va missnöjd med min MX518..

Har iaf lärt mig en läxa.. då man ägt en logitech mus, så byter man aldrig.. testade som sagt gigabytem usen, köpte iofs begangad, men den va inte speciellt gammal då den inte funnits på markenaden så länge ännu.. och att den sluta fungera efter några månaders användade... ILLA!

och sen så håller en MX518 i typ 4år som kostar ungefär 4x mindre än Gigabyten..

Visa signatur

Permalänk

Jag skulle välja Logitech G500 framför G9x alla dagar i veckan.
Ser bara fördelar med G500 när jag jämför G500 och G9x.
Dessutom ser G9 löjlig ut, ser ut som en liten leksak eller nåt, ser inte bekväm ut heller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xeefus

Ja, det är sant. Det va det dom hade förbättrat på G9x? om jag inte minns fel (orkar inte gå in på någon sida och kolla:O!) titta alltid efter ips på nya laser möss dessto högre dessto bättra

Permalänk

g9 må se ut som en leksak, men den är faktiskt betydligt bättre än va den ser ut. dock är vad man tycker om det väldigt varierande. Jag personligen tycker att min gamla mus (logitech G7) var betydligt bättre när det handla om ergonomin, så G500 here i come

Visa signatur

Lian V3000 plus | Asrock x870e Taichi | AMD 9800x3d, Watercool IV Pro| G.Skill Trident Z5 Neo RGB 32GB @ 6000 MT | EVGA 3090 FTW3 Ultra | Seasonic Prime PX 1000 | LG UltraGear 34GN850-B