Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Ja, undrar detsamma, är ju hur drygt som helst då allas micar är jäkligt låga ingame så vi kör ventrilo men hörs ju två gånger ibland...

Det går att stänga av micken med lite fipplande i en .ini-fil.

"c:\Users\<username>\Documents\my games\Borderlands\WillowGame\Config\WillowEngine.ini"

I den filen finns ett avsnitt för VoIP:

[VoIP]
VolumeThreshold=0.2
bHasVoiceEnabled=true

Ändra "bHasVoiceEnabled" till false så stänger du av din mick.

I samma fil kan man också sätta på V-sync som iallafall jag inte fick att funka genom drivrutiner eller nåt annat sätt.
Under [SystemSettings] sätter man UseVsync=True om man vill ha på det.

Visa signatur

Ungos

Permalänk

Jag undrar också om det går att aktivera spelet till steam om man köper det i affären.

Permalänk
Medlem

Wow, trodde inte jag skulle gilla detta spelet så mkt, men fan va kul det är!

Känns som det spelet jag letat efter sedan jag lirade klart Fallout 3 + alla dlc´s!

Lirar som "sniper" eller vad man säga. ^^

Visa signatur

i5 2500k - Cooler Master Hyper 212 Plus - ASUS P8P67 - Gigabyte HD6870 - 8GB 1600mhz RAM - WD 320GB - Samsung 500GB - WD 640GB - Corsair HX650W -Windows Vista Ultimate 64-bit - Antec P182 - G11 - Ikari Optical

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Json@Jonas
Wow, trodde inte jag skulle gilla detta spelet så mkt, men fan va kul det är!

Känns som det spelet jag letat efter sedan jag lirade klart Fallout 3 + alla dlc´s!

Lirar som "sniper" eller vad man säga. ^^

Håller med, vart riktigt skoj hittills

Permalänk
Medlem

Så jävla gott att man kan spela box-versionen direkt! Stackars steam-köpare

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk

Hur bra kommer jag kunna spela borderlands på min bärbara?
Jag har en HP DV6-1224EO.
Spec:
Athlon X2 QL 65
HD 4650
4 GB ram

/Christoffer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TinMann
Så jävla gott att man kan spela box-versionen direkt! Stackars steam-köpare

Med buggarna som är ute nu är det inte speciellt kul

btw känns det bra, kan man dra ut imon utan att känna att man missar något

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Entusiast

Fick detta spelet giftat av en polare i USA han visste självklart inte om att det inte släppts här än haha, verkar ju fått ganska bra respons i denna tråden iaf. Det är pre-loadat å allt sånt nu åtminstone så ser fram emot fredag då vi kan lira det!

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Jag och min lillerbror kör coop över lan här hemma. Spelade in ett klipp idag. Tänkte att jag postar det här

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av knug
Det går att stänga av micken med lite fipplande i en .ini-fil.

"c:\Users\<username>\Documents\my games\Borderlands\WillowGame\Config\WillowEngine.ini"

I den filen finns ett avsnitt för VoIP:

[VoIP]
VolumeThreshold=0.2
bHasVoiceEnabled=true

Ändra "bHasVoiceEnabled" till false så stänger du av din mick.

I samma fil kan man också sätta på V-sync som iallafall jag inte fick att funka genom drivrutiner eller nåt annat sätt.
Under [SystemSettings] sätter man UseVsync=True om man vill ha på det.

Tack så mycket, gjorde spelkänslan en aning bättre.

Permalänk
Medlem

Släpps inte detta spel imorgon? (till pc alltså)
Hur kan då några redan ha det?

Visa signatur

Antec sixhundred, Corsair XMS3 4GB (2 x 2GB) 1600MHz DDR III 4gb pc12800, Asus DirectCU II GTX 570, Corsair TX 650w V2, Amd Phenom II 965 3,4 ghz, 1TB Samsung HDD + 250 gb hdd maxtor, Asus M4A87TD EVO, Samsung T220 22", Razer Deathadder, Razer Arctosa, Logitech Z-4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oskario
Släpps inte detta spel imorgon? (till pc alltså)
Hur kan då några redan ha det?

.... säger vi det måste vi låsa tråden ....

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LeafBox
.... säger vi det måste vi låsa tråden ....

Kan ju faktiskt få tag på det genom spelbutiker som släpper det tidigare / man jobbar där.

Permalänk
Medlem

Sjukt roligt är det, dödade nyss Sledge
Hittade en SMG som skjuter 4 kulor per "skott", och en shotgun med texten "Holy shit it shoots rockets!". XD
Sant va det också! 11 raketer per skott, men den använder ändå shotgun shells hahaha. Inte särskilt mycket AoE dock, träffar man inte skadar den inte.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Kan ju faktiskt få tag på det genom spelbutiker som släpper det tidigare / man jobbar där.

Förvisso sant, Men hur många har den möjligheten?

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

Jävlar vad surt sjukt bra spel har tyvärr 2 50 Nu

Siren och Assasin .

Tyvärr så är spelet väldigt kort 2 dagar så har du en level 50

8H=50

Ganska litet spel ... allting var perfekt förutom när man döda en boss och fick reda på att man hade klarat av det..
Rekommenderar inte att köpas.
Tanka klara av och vänta på expansion.

EDIT :

Ett stort minus är att det finns massa folk som fuskar ...
Och att det inte finns någon anti cheat engine

Permalänk
Medlem

det är ju inte tusentals "olika" vapen utan "samma" vapen me olika stats...lite som en eviga mmorpg spelens "item" jakt...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oskario
Släpps inte detta spel imorgon? (till pc alltså)
Hur kan då några redan ha det?

Släpptes 2009-10-27

Det är bara på steam som de släpps imorgon(?)...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk

damn lite drygt en timme kvar te släppet:) hoppas inte vi får smaka på VALVe time idag!

Visa signatur

Awaken Mustakrakish the Lake Troll
5950x, 3090 FE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Släpptes 2009-10-27

Det är bara på steam som de släpps imorgon(?)...

http://www.vgreleases.com/pc/ReleaseDate-59371.aspx
30:e står det här...

Visa signatur

Antec sixhundred, Corsair XMS3 4GB (2 x 2GB) 1600MHz DDR III 4gb pc12800, Asus DirectCU II GTX 570, Corsair TX 650w V2, Amd Phenom II 965 3,4 ghz, 1TB Samsung HDD + 250 gb hdd maxtor, Asus M4A87TD EVO, Samsung T220 22", Razer Deathadder, Razer Arctosa, Logitech Z-4

Permalänk

släppt nu iaf

Visa signatur

Awaken Mustakrakish the Lake Troll
5950x, 3090 FE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fatalty
Jävlar vad surt sjukt bra spel har tyvärr 2 50 Nu

Siren och Assasin .

Tyvärr så är spelet väldigt kort 2 dagar så har du en level 50

8H=50

Ganska litet spel ... allting var perfekt förutom när man döda en boss och fick reda på att man hade klarat av det..
Rekommenderar inte att köpas.
Tanka klara av och vänta på expansion.

EDIT :

Ett stort minus är att det finns massa folk som fuskar ...
Och att det inte finns någon anti cheat engine

Ehm.. 2 dygns nonstop spelande isåfall där man rusar igenom det, dvs nästan 50 timmar. Som de flesta spel.

Jag tycker det är ett av de längre spelen jag spelat.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk

Ja, wow vilket spel! Nu känns det riktigt surt att man ska jobba i helgen :/ Det mesta utav min speltid går åt när jag jämför vapnen, vilket jag tycker är skitkul. Hmm ska jag använda den här eller den här

Länge sedan jag hade så här kul av ett actionspel, grymt bra är det.

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oskario
http://www.vgreleases.com/pc/ReleaseDate-59371.aspx
30:e står det här...

http://www.webhallen.com/prod.php?id=97362

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Jag tycker man borde gått upp i lvls långsammare hade vart mycket roligare.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Sötast

Är det bara jag som har svårt för det?

Jag har spelat c:a 4 timmar änsålänge och fortfarande har jag inte mött en enda fiende som var det minst svår, inte ens bossar.

Självklart så har jag provat gå på något alldeles för stort som en lev10 när jag själv var lev4 och då har man dött.

Men annars har jag fortfarande inte mött det minsta till motstånd och håller på att somna medans jag spelar det :/

Ingen annan som märker samma sak?

Sen faktum att man hittar pengar ÖVERALLT t.ex INNE i affärer gör mig sur hela tiden så lagom puckat.

Permalänk
Medlem

asså dedär med lvlingen, kör man online hela tiden eller vadå? Om man kör online blir man av med sina lvls för varje nytt game eller sparas sin gubbe och så lirar man med killar i samma lvl? Eller? Jag har inte orkat läsa på om borderlands än eftersom ja inte har tillräckligt bra dator än men den kommer snart

Visa signatur

Tjenare!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hitters
asså dedär med lvlingen, kör man online hela tiden eller vadå? Om man kör online blir man av med sina lvls för varje nytt game eller sparas sin gubbe och så lirar man med killar i samma lvl? Eller? Jag har inte orkat läsa på om borderlands än eftersom ja inte har tillräckligt bra dator än men den kommer snart

Du levlar din gubbe offline. Men om du vill köra coop, så kan du gå in online där du också kan levla din gubbe. Om du levlar online coop så sparas det så att du har samma level offline. Likadant med loot. Det du hitar online sparas till offline.

Visa signatur

Antec sixhundred, Corsair XMS3 4GB (2 x 2GB) 1600MHz DDR III 4gb pc12800, Asus DirectCU II GTX 570, Corsair TX 650w V2, Amd Phenom II 965 3,4 ghz, 1TB Samsung HDD + 250 gb hdd maxtor, Asus M4A87TD EVO, Samsung T220 22", Razer Deathadder, Razer Arctosa, Logitech Z-4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Är det bara jag som har svårt för det?

Jag har spelat c:a 4 timmar änsålänge och fortfarande har jag inte mött en enda fiende som var det minst svår, inte ens bossar.

Självklart så har jag provat gå på något alldeles för stort som en lev10 när jag själv var lev4 och då har man dött.

Men annars har jag fortfarande inte mött det minsta till motstånd och håller på att somna medans jag spelar det :/

Ingen annan som märker samma sak?

Sen faktum att man hittar pengar ÖVERALLT t.ex INNE i affärer gör mig sur hela tiden så lagom puckat.

Var level 7och körde ett mission som var för lvl 9. Då vart det svårt, men inte omöjligt svårt. Bara leta efter lite svårarae missions

Visa signatur

Antec sixhundred, Corsair XMS3 4GB (2 x 2GB) 1600MHz DDR III 4gb pc12800, Asus DirectCU II GTX 570, Corsair TX 650w V2, Amd Phenom II 965 3,4 ghz, 1TB Samsung HDD + 250 gb hdd maxtor, Asus M4A87TD EVO, Samsung T220 22", Razer Deathadder, Razer Arctosa, Logitech Z-4

Permalänk

Hej, Jag har 3 frågor.

1. Om man köper spelet i affären, man man registrera det till steam då?

2. Om det nu inte går att registrera, kan man köra coop med en som har det på steam?

3. Kommer min dator klara av spelet, jag har en bärbar HP DV6-1224EO.
Spec:
Athlon X2 QL 65
HD 4650
4 GB ram

/Christoffer