Permalänk
Medlem

Installera om Os x

Hej, jag har försökt 3 gånger nu med att installera om os x på min macbook, men får aldrig någon ruta att det står typ install succeeded eller liknande. Någon som har tips på vad jag kan göra ? Installarer med skivan jag fick ifrån apple Macbook pro dvd install os eller vad den heter och installerar det på macintosh disk tror jag den heter

Permalänk
Medlem

Om du vill formatera om datorn bootar du från skivan genom att hålla in c under uppstart och sen när installationsrutan dyker upp letar du fram skivverktyg uppe i menyn och markerar enheten som ska formateras och tryck på radera.
Datorn kommer att jobba ett tag och sedan är det bara att avsluta skivverktyg och fortsätta installationen på samma enhet som formaterades.

Om du bara vill installera om systemet är det bara att mata in skivan med datorn igång och dra igång installationen. Du kommer inte att kunna göra något med datorn undertiden ominstallationen pågår och allt som fanns på datorn kommer att finnas kvar efter installationen, dvs att endast systemet installeras om.

Den enda bekräftelse jag minns är en introduktionsfilm, och om du formaterar datorn kommer du ju att få fylla i div kontoinfo.

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.