Permalänk
Medlem

Terminal problem

Jag har ett litet problem med en installation som jag fått ner på min mac idag. Och för att kunna stänga av aktiveringen på mjukvaran så behövde jag göra följande...

Nu är det så att jag verkligen inte förstår vad jag ska göra. Finns det någon vänlig själ som skulle kunna översätta detta och försöka förklara vad jag ska göra.

Citat:

Run disable_activation_osx as root
if you dont know how to do that, open a terminal window
then issue sudo -s, a root shell will open
then simply do "sh disable_activation_osx" w/o the ""
or ./disable_activation_osx( make it executable chmod 755 disable_activation_osx
you do that from the folder where disable_activation_osx is. (just copy it anywhere on your hdd)

/ MVH Tulle

Visa signatur

Intel Core i5-3570K @ 3.40Ghz / 16 GB ram / 120 GB SSD / 1 TB HDD / Geforce GTX 580 / Acer s273HL 27" LED

- Windows 8? Avgå!

Permalänk
Medlem

Rent spontant låter det som en guide om hur du inaktiverar activation på osx som du tankat ner olagligt, men det är en lekmans åsikt, är det dock så, så kommer nog dom som kan hjälpa dig säga att det inte är tillåtet att hjälpa dig med det.

Visa signatur

Ohrstrom @ Macbook Pro 15,4" 2.2 GHz Intel I7, 8 GB 1333 MHz DDR3

Permalänk
Medlem

Precis som Ohrstrom säger så är detta ganska fishy.

OBS! Om detta är en crackad mjukvara så kan detta innehålla skadlig kod (t.ex. trojaner). I och med att du ger skriptet fulla rättigheter (med 'sudo -s') att göra vad det vill med ditt system så bör du tänka efter en gång extra och kanske titta efter vad skriptet egentligen gör. Ingen annan än du själv tar ansvar för det du gör på din dator.OBS!

anyhooo, det står redan i texten hur du ska göra, men jag kan stapla upp det för dig. Starta en terminal och skriv:

sudo -s cd <ange sökvägen till din katalog med skriptet, t.ex. /Users/hemfrid/Downloads/mitt_Program/> ./disable_activation_osx

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b0bzor!
Precis som Ohrstrom säger så är detta ganska fishy.

OBS! Om detta är en crackad mjukvara så kan detta innehålla skadlig kod (t.ex. trojaner). I och med att du ger skriptet fulla rättigheter (med 'sudo -s') att göra vad det vill med ditt system så bör du tänka efter en gång extra och kanske titta efter vad skriptet egentligen gör. Ingen annan än du själv tar ansvar för det du gör på din dator.OBS!

anyhooo, det står redan i texten hur du ska göra, men jag kan stapla upp det för dig. Starta en terminal och skriv:

sudo -s cd <ange sökvägen till din katalog med skriptet, t.ex. /Users/hemfrid/Downloads/mitt_Program/> ./disable_activation_osx

Borde väll dock vara

sudo -s cd <ange sökvägen till din katalog med skriptet, t.ex. /Users/hemfrid/Downloads/mitt_Program/> sh ./disable_activation_osx

Eftersom det inte är säkert att den filen är markerad som körbar?

Om hemfrid postar innehållet i filen "disable_activation_osx" kan vi titta på den och avgöra hurvida den innehåller något skadligt. Lägg innehållet inom code-taggarna ([ code]text text[/code ]).

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det e lugnt guys ... det löste sig.
Tack endå!

Visa signatur

Intel Core i5-3570K @ 3.40Ghz / 16 GB ram / 120 GB SSD / 1 TB HDD / Geforce GTX 580 / Acer s273HL 27" LED

- Windows 8? Avgå!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ohrstrom
inaktiverar activation

Finns det något sådant?
Har jag aldrig märkt...

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem

Inte jag heller men jag skrev bara hur jag uppfattade det hela.

Visa signatur

Ohrstrom @ Macbook Pro 15,4" 2.2 GHz Intel I7, 8 GB 1333 MHz DDR3

Permalänk
Medlem

Det är nog ett script som stänger av CS4:s aktiveringsförfrågningar, ser ut så om man googlar det.

Lite kul att OS X allmänt anses säkert och dess användare slår sig för bröstet av den anledningen, men att de så fort folk ser något som blänker slänger de upp dörrarna och bjuder in vem som helst att göra vad som helst :D.

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasc
Det är nog ett script som stänger av CS4:s aktiveringsförfrågningar, ser ut så om man googlar det.

Lite kul att OS X allmänt anses säkert och dess användare slår sig för bröstet av den anledningen, men att de så fort folk ser något som blänker slänger de upp dörrarna och bjuder in vem som helst att göra vad som helst :D.

OSX är ganska säkert tills frågan om lov ställs till en användare. "next, next, Ok, agree.. etc."

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)