Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fammo
Varför har dom enbart satsat på singelplayer? Det får ju en att avstå från att köpa :S

Kanske därför att dom vill slippa "Quests", som handlar om att du skall slå ihjäl 50 grisar, för att få tag i 5 st gristrynen (bara 1/10 av grisarna verkar ha trynen).

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/51gntq | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 9600 XT 16GB | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk
Medlem

Den största anledningen var väl att de ville göra ett bra singleplayer rpg helt enkelt. Om de hade haft med multiplayer hade singleplayer inte blivit lika bra. Inget jag är upprörd över.

Visa signatur

Asus P7P55D - Core i5 750 - XFX Radeon HD4890 1GB - Corsair TX 650W - Antec P182 - Corsair 2x2048MB 1333MHz DDR3 - 640GB WD Caviar Black - Eizo FlexScan S2402WSE

Permalänk

Multiplayer är ju skit, skönt att de inte har med det. Wow kidsen kan stanna på sin kant så kan de riktiga killarna leka Dragon Age.

Permalänk
Medlem

Fast om Bioware klarade av att kombinera vettiga quests med multiplayer för 10 år sedan i Baldurs Gate så borde dom väl ha klarat av att göra samma sak i Dragon Age?

Personligen suckar jag mer över dom anakronistiska kameravinklarna... Jag hade önskat mig förstapersonsvy som i de gamla Might & Magic liren där man styrde 4 personer individuellt, men forfarande behöll inlevelsen man får genom att se från karaktärens ögon.

Jag gillar inte heller vad jag läst om level scaling a la Oblivion plus instanserad värld som i Age of Conan, med osynliga väggar samt portalövergångar med laddningssekvenser mellan områden.

Ni som redan spelar: Hur upplever ni ovanstående?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SID 6.7
Fast om Bioware klarade av att kombinera vettiga quests med multiplayer för 10 år sedan i Baldurs Gate så borde dom väl ha klarat av att göra samma sak i Dragon Age?

Personligen suckar jag mer över dom anakronistiska kameravinklarna... Jag hade önskat mig förstapersonsvy som i de gamla Might & Magic liren där man styrde 4 personer individuellt, men forfarande behöll inlevelsen man får genom att se från karaktärens ögon.

Jag gillar inte heller vad jag läst om level scaling a la Oblivion plus instanserad värld som i Age of Conan, med osynliga väggar samt portalövergångar med laddningssekvenser mellan områden.

Ni som redan spelar: Hur upplever ni ovanstående?

Jag stör mig mest på kameravinklarna efter att ha spelat ett dygn nu ungefär. Borde gå att zooma och flytta runt kameran steglöst tycker jag. Förutom det så stör jag mig inte på mycket alls, möjligtvis laddningstiderna när man är i större städer. Min riktigt onda och paranoida dvärg som hatar allt och alla stör sig på desto fler saker Spelat nonstop sen jag fick det (igår) och det har varit många gånger som man verkligen tänkt att "det var ju inte sådär jag ville att det skulle bli" eller "men nej, varför gör du så?"

Goty skulle jag vilja säga redan nu efter att till och med ha glömt att äta för att jag var fast med min krigardvärg.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem

Waahooo! nu har jag spelet, dags att installera

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korize-
Waahooo! nu har jag spelet, dags att installera

Murphys lag träder i kraft och lyckan försvinner lika fort som den kom när du för första gången la dina fettiga fingeravtryck mot den ömtåliga plasten.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Avstängd

Håller själv på och lirar det nu. Första spelet man köper för nypris på evigheter.

Permalänk

Är lite småsugen på detta spel.
Var ingen större fan av Baldurs Gate-serien, men det var pga av mitt dåliga tålamod på den tiden, jag inte orkade med alla dialogerna.
Nu är man äldre och ser lite annorlunda på det.
Är dialogerna bara välgjorda så kan det nog tänkas att jag tycker annorlunda idag.

Finns det att köpa i butik idag? Vissa sidor säger den 5/11 och andra den 6/11.
Hur stor är chansen att jag hittar spelet i närmsta köpcentrum om jag sätter mig i bilen idag och kör dit?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gavve
Jag stör mig mest på kameravinklarna efter att ha spelat ett dygn nu ungefär. Borde gå att zooma och flytta runt kameran steglöst tycker jag. Förutom det så stör jag mig inte på mycket alls, möjligtvis laddningstiderna när man är i större städer. Min riktigt onda och paranoida dvärg som hatar allt och alla stör sig på desto fler saker Spelat nonstop sen jag fick det (igår) och det har varit många gånger som man verkligen tänkt att "det var ju inte sådär jag ville att det skulle bli" eller "men nej, varför gör du så?"

Goty skulle jag vilja säga redan nu efter att till och med ha glömt att äta för att jag var fast med min krigardvärg.

Zooma ut och håll ned middlemousebutton och dra runt kameran? Fungerar fint..

Kör dock själv enbart i 'Third' person och zoomar endast ut när jag ska slänga ut alla till olika positioner.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk

tycker att det är dåligt att Sli stödet suger i spelet har testat lite nu och utan SLI igång så ligger jag mellan 25-30Fps

drar jag igång SLI sjunker Fps'en till mellan 15-23 fps dåligt tycker jag SLI har funnits så pass länge att det borde ha seriöst stöd för det men tydligen inte

C2D e6600 @ 3.3ghz
4gb ram
2x Leadtek 8800gts 640 @ 630/1500/999

kan kanske bero på att jag mister hela secundära kortet som jag bara kör physx på annars när jag kör ihop dom

men tycker inte det borde göra så stor skillnad

Edit:
fanns visst en beta drivare från Nvidia som skulle förbättra SLI stödet för spelet ska testa den och återkomma med resultat

Nuvarande drivare 191.07

Beta drivare
195.39
http://www.nvidia.com/object/win7_winvista_64bit_195.39_beta....

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Installerar!
Känner mig som ett barn på julafton. Kommer på mig själv med att skratta av lycka då och då.

Visa signatur

Asus Sabertooth P67 | Intel Core i5 2500K | Asus GTX570 1280MB | Corsair XMS3 DDR3 2xGB | Corsair 750W | Intel 320 SSD 120GB | 400GB SATA2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Zooma ut och håll ned middlemousebutton och dra runt kameran? Fungerar fint..

Kör dock själv enbart i 'Third' person och zoomar endast ut när jag ska slänga ut alla till olika positioner.

Aha! Man var tvungen att ha det max utzoomat. Nu blev allting genast mycket bättre ;D Tack!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

man behöver däremot inte ha det max utzoomat
har ganska inzoomat och använder mouse 2 för att vrida kameran steglöst
funkar perfekt

Levlar creeps som i oblivion som han ovanför sa?
Det suger ju och man får aldrig den där känslan av extrem makt då

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blomkungen
man behöver däremot inte ha det max utzoomat
har ganska inzoomat och använder mouse 2 för att vrida kameran steglöst
funkar perfekt

Jo men nu snackade vi om att flytta kameran Inte vrida!

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rouge of Darkness
tycker att det är dåligt att Sli stödet suger i spelet har testat lite nu och utan SLI igång så ligger jag mellan 25-30Fps

drar jag igång SLI sjunker Fps'en till mellan 15-23 fps dåligt tycker jag SLI har funnits så pass länge att det borde ha seriöst stöd för det men tydligen inte

C2D e6600 @ 3.3ghz
4gb ram
2x Leadtek 8800gts 640 @ 630/1500/999

kan kanske bero på att jag mister hela secundära kortet som jag bara kör physx på annars när jag kör ihop dom

men tycker inte det borde göra så stor skillnad

Edit:
fanns visst en beta drivare från Nvidia som skulle förbättra SLI stödet för spelet ska testa den och återkomma med resultat

Nuvarande drivare 191.07

Beta drivare
195.39
http://www.nvidia.com/object/win7_winvista_64bit_195.39_beta....

jävlar vilken skillnad det blev...

ligger nu stabilt mellan 40- 50fps rekomenderas starkt till er med Sli System

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

Underbart rollspel, men jag är inte förvånad när det är BioWare! Många som klagar är nog inte riktigt vana med hur "riktiga" rollspel ska vara där: karaktärer, dialog, och story ska vara i största möjliga fokus.

Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.

Permalänk
Medlem

hmm gillar komplett som ÄNNU INTE HAR SKICKAT mitt spel, har haft det bekräftat i en vecka nu ... aja får väl kanske spelet på måndag då! ... suck...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SwedishPshyco
Underbart rollspel, men jag är inte förvånad när det är BioWare! Många som klagar är nog inte riktigt vana med hur "riktiga" rollspel ska vara där: karaktärer, dialog, och story ska vara i största möjliga fokus.

Dom tror rollspel är hack n slash som Diablo 2, Titan Quest och Sacred 2, eller FPS som Fallout 3.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Jippie. Har grova ljudproblem. Det verkar som att det blir felsökning istället för att spela. *Suck*

Visa signatur

Asus Sabertooth P67 | Intel Core i5 2500K | Asus GTX570 1280MB | Corsair XMS3 DDR3 2xGB | Corsair 750W | Intel 320 SSD 120GB | 400GB SATA2

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av q0rra
Jippie. Har grova ljudproblem. Det verkar som att det blir felsökning istället för att spela. *Suck*

Vad är dessa problem?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Vad är dessa problem?

Många ljudeffekter spelas inte upp vid rätt tillfälle utan har en delay på 5-6 sekunder. Kan ta introsekvensen som ett exempel; när de bryter sig igenom dörren är det helt tyst. Smällen hörs istället efter flera sekunder.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hur "levande" är spelet egentligen? Läste att fienderna i princip står still på ett ställe och väntar på att man kommer till dom, de går alltså inte ens runt lite. Låter ju inte så jättebra gjort för ett spel av dagens mått.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.7Ghz | 32Gb DDR4@3600 | AMD Radeon RX 9070 XT :: >

Permalänk
Medlem

Tycker det är roligt när man är i sitt läger och ser på de olika scenerna med sin hund och någon annan ur sin grupp

Spelar som noble warrior, tog ett tag innan jag kunde sätta igång riktigt efter man valt rätt utseende, skills etc vilket kanske egentligen är helt onödigt när det är singleplayer

Inte kommit allt för långt in i spelet ännu, ändå har jag spelat det i minst 4-5 timmar nu, så många valmöjligheter

Dold text

Citat:

Många ljudeffekter spelas inte upp vid rätt tillfälle utan har en delay på 5-6 sekunder. Kan ta introsekvensen som ett exempel; när de bryter sig igenom dörren är det helt tyst. Smällen hörs istället efter flera sekunder.

Låter mycket konstigt, inga problem med andra spel eller t.ex. filmer?

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cope

Låter mycket konstigt, inga problem med andra spel eller t.ex. filmer?

Ironiskt nog, jo. Med Mass Effect. Verkar dock bara hända vid cinematics, lyckligt nog.

Visa signatur

Permalänk

http://www.youtube.com/watch?v=3n3wmFB1Wlc

Blev fanimej hård av denna... Känns bättre att se den nu när man kan relatera till spelet. Sten, Alistar,Leliana och Morrigan.

Tycker Morrigan är en av de roligaste karaktärerna som bioware skapat någonsin...

Visa signatur

AMD 720BE @ 3,2GHz, GTX 260 Golden Sample, M3N-HD/HDMI, 4Gb Corsair XMS2, Antec 300, Corsair 650w. --//-- 16000p 3Dmark06

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sazmo123boy
http://www.youtube.com/watch?v=3n3wmFB1Wlc

Blev fanimej hård av denna... Känns bättre att se den nu när man kan relatera till spelet. Sten, Alistar,Leliana och Morrigan.

Tycker Morrigan är en av de roligaste karaktärerna som bioware skapat någonsin...

cope approves +5!

dock gillar jag inte Morrigan allt för mycket

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem
Citat:

Tråkigt, hoppas det löser sig snart.

Permalänk
Medlem

Spelade en stund (4 timmar ) och tyckte det levererade bra så här i början. Noble warrior, kör svärd+sköld. Ska bli kul att spela mer senare

Tycker om att dom har med achivements även på pc-versionen. Känns som att man kan satsa lite mer på att försöka klara mycket än att bara ränna rakt genom spelet.

Visa signatur

This place it's driving me insane.
Napalm it's burning us all.

Permalänk
Medlem

lite små roligt att om du har igång det typ 4timmar så börjar laddtiderna gå up ganska mycket men startar du om spelet är dem nere på 3-4sec igen istället för 20-30sec.p
tycker ju inte det ska vara minnes problem eller något eftersom min dator har en hel del....