Call of Duty: Modern Warfare 2

Permalänk
Medlem

hehe

såg just recensionen på gametrailers.com
http://www.gametrailers.com/video/review-hd-modern-warfare/58370

Brukar bara titta för "skojs" skull och tar deras recensioner inte speciellt seriöst.
Dom verkar inte nämna mycket om 18player cap'en och inga dedikerade servrar men själva namnet på klippet är "t_calldmw2_vr_gt_nodedicatedserverlolwut"

edit:
funderar nästan på att skaffa just för singleplayer och coop delen
jag hoppas då autolock saken är antingen något som bara finns till konsol eller endast i singleplayer som man då kan stänga av om man vill

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cope
hehe

såg just recensionen på gametrailers.com
http://www.gametrailers.com/video/review-hd-modern-warfare/58370

Brukar bara titta för "skojs" skull och tar deras recensioner inte speciellt seriöst.
Dom verkar inte nämna mycket om 18player cap'en och inga dedikerade servrar men själva namnet på klippet är "t_calldmw2_vr_gt_nodedicatedserverlolwut"

Hahaha, klockrent! Synd bara att dom inte dissade multiplayer totalt!

Permalänk
Medlem

För att det var Consol.

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sparvone
Måste bara säga att Singeplayer var bra dock kanske lite för mycket skjutande

Det kan man nog leva med

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

inhandlade mitt precis, ska bli gött o komma hem idag!!! yeah! enda elgiganten som hade det hemma i skåne var jägersro få kvar och helsingborg bl.a... onoff ska också ha för 399..

Visa signatur

Asus P6T SE, Core i7 920@ stock alt. 3.2Ghz +zalman CNPS8000A, Ocz 1333mhz 3*2gb@ stock, xfx 6870 crossfire, ssd intel x25 g2 80gb, samsung blu-ray/dvd brännare 123bl, Cooler master M1000w, Cooler master sniper storm black, eyefinity 3*dell u2311h

Permalänk
Medlem

Sitter o installerar min kopia nu , förstår dock inte varför det måste gå via steam? jag vill inte ha steam -.-

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Turbolax
Sitter o installerar min kopia nu , förstår dock inte varför det måste gå via steam? jag vill inte ha steam -.-

vac

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem

Precis fått hem mitt men som med CoD MW så kraschar mitt spel hela tiden, grafikkortet återställer drivrutinerna någon som har nåt tips på hur jag ska fixa det? Provat lite olika drivare andra ljudkorts drivare osv men inget..

Grafikkort HIS 3850 512 mb

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • G.Skill Flare X • Zotac RTX 3080 12gb
🖥 ⇢ Acer Predator XB271HU
⌨️ ⇢ Mekanisk Fjell
🖱 ⇢ MX Master 3S • Xlite V2
🔈 ⇢ DT 1990 Pro • Schiit stack

Permalänk
Medlem

jag frågar här också.

Någon som vet om det är spelbart med runt 200 latency?
Eller kommer man att hacka fram och det blir nästan omöjligt att skjuta nån?
har alltid mellan 180 - 250. CS:s, DoD:s funkar hyffsat med så hög latency.
Vet inte om jag ska köpa det annars.

Permalänk
Medlem

Har spelat lite nu o kampanjen verkar i klass med mw , alltså bra , multiplayer....funkar men det är lite jobbigt att inte kunna välja vilken server man går in på , bana ping etc.
Upptäckte också att jag saknar lean nått sjukt i multiplayer

Permalänk
Proffsmoddare

har försökt installera spelet 5ggr nu och varje gång så fort disk 2 ska i dödar installen sig själv och tar hela steam med sig. Går inte att avsluta processen heller så jag måste göra en reset.

Rejält förbannad nu

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cope

edit:
funderar nästan på att skaffa just för singleplayer och coop delen
jag hoppas då autolock saken är antingen något som bara finns till konsol eller endast i singleplayer som man då kan stänga av om man vill

Bra att sponsra dom, få dom att tro att dom gjort ett bra vala ng MP.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Fan vad dyrt spelet är på Steam. Över 600 kr. Jämförelsevis kostar det 400kr på OnOff. Om Man Köper det på OnOff - går det att tanka hem på Steam sen utan att man använder skivan?

Permalänk
Medlem

Vad i helvetet. Problem efter problem.

Intallen crashade först när jag böt skiva, fixade genom att installera med torrent efter som skivan var helt fucked up. Funkade fint allt installerade testar spelet och ironsight gör så att hdr exploderar. Försöker stänga av spelet som crashar hela .net framework.

Startar om spelet för att ge den en andra chans.

Otroligt... så jävla dåligt.

Permalänk
Medlem

Har en fråga angående hur detta kommer presterar på de nya iMacsen (ska använda bootcamp och installera windows 7 på en 100-150gb partition). De jag beställde var en iMac i7 med ATI 4850 grafikkort samt 4GB ram, vilket ska uppgraderas till 8GB nästa månad, eller månaden efter den. Får se hur långt 4GB räcker, men kommer bli 8GB tillslut då 2GB modulerna är såpass billiga :).

Hade gärna velat spela i iMacsens native upplösning, vilket är 2560 x 1440, och därmed en ratio på 16:9. Vad kan ni tro om grafiken om man vill köra i native upplösning, ska det vara low, medium, eller kanske high till och med? Vad jag vet så är ATI 4850HD fortfarande ett bra kort. Men jag klarade av att spela COD4 på en betydligt sämre spec, dock med en 1680 x 1050 upplösning (16:10). Går det ens att spela i 16:9, om någon här möjligtvis ha provat (det ska väl ha släppts idag?)? Det gör det iaf på XBOX/PS3 iaf som har 16:9 i deras upplösningar.

Visa signatur

Intel i7 3770k | 32GB Ram | Asus Strix 1080 | Sennheiser HD 650 | O2+ODAC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Bra att sponsra dom, få dom att tro att dom gjort ett bra vala ng MP.

Jo, eftersom jag var intresserad av deras spel så varför inte?
Det är synd för alla som gillar köra sin egen server i multiplayer men det är något jag inte kommer ta del av

endast spelat CoD1 och CoD4 så kan inte påstå jag är särskilt inne i CoD serien, försämrar dom även upplevelsen i singleplayer så kommer jag däremot att skippa

Nog många som känner som jag fast dom tankar spelet istället

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem

Allt går men det lär bli svettigt för g-kortet att köra i native upplösning

/K

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Farner
Har en fråga angående hur detta kommer presterar på de nya iMacsen (ska använda bootcamp och installera windows 7 på en 100-150gb partition). De jag beställde var en iMac i7 med ATI 4850 grafikkort samt 4GB ram, vilket ska uppgraderas till 8GB nästa månad, eller månaden efter den. Får se hur långt 4GB räcker, men kommer bli 8GB tillslut då 2GB modulerna är såpass billiga :).

Hade gärna velat spela i iMacsens native upplösning, vilket är 2560 x 1440, och därmed en ratio på 16:9. Vad kan ni tro om grafiken om man vill köra i native upplösning, ska det vara low, medium, eller kanske high till och med? Vad jag vet så är ATI 4850HD fortfarande ett bra kort. Men jag klarade av att spela COD4 på en betydligt sämre spec, dock med en 1680 x 1050 upplösning (16:10). Går det ens att spela i 16:9, om någon här möjligtvis ha provat (det ska väl ha släppts idag?)? Det gör det iaf på XBOX/PS3 iaf som har 16:9 i deras upplösningar.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk

Har folk fortfarande problem med att installera det? Tråkigt att behöva vänta 2dagar på att få spela.

Visa signatur

Everyone hates me because I'm paranoid.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Turbolax
Har spelat lite nu o kampanjen verkar i klass med mw , alltså bra , multiplayer....funkar men det är lite jobbigt att inte kunna välja vilken server man går in på , bana ping etc.
Upptäckte också att jag saknar lean nått sjukt i multiplayer

Är det värt att köpa spelet? Grejerna som IW har "fixat", märker man dom mycket? Är det ospelbart utan lean? Ge mig en liten "mini" review!

Visa signatur

Antec sixhundred, Corsair XMS3 4GB (2 x 2GB) 1600MHz DDR III 4gb pc12800, Asus DirectCU II GTX 570, Corsair TX 650w V2, Amd Phenom II 965 3,4 ghz, 1TB Samsung HDD + 250 gb hdd maxtor, Asus M4A87TD EVO, Samsung T220 22", Razer Deathadder, Razer Arctosa, Logitech Z-4

Permalänk
Medlem

Spelet flyter skit dåligt har riktigt usel fps med eller utan dual gpu.

Permalänk
Medlem

Jag har inte fått mitt!

Kan säga att jag beställde från Cdon i förra veckan.

Visa signatur

Rigg: E8500 @ 3.6Ghz NH-U12P | Asus P5Q Pro | Corsair xms PC6400 4GB 800 Mhz | PNY 8800GT | Corsair HX850 | Antec 900 | Windows 7 Ultimate 32-bitars | Logitech G15 | Logitech MX Revolution | Logitech X-540 |
SWE[color="grey"]CLOCKERS.[/color][color="orange"]COM[/color]

Permalänk
Medlem

Tur man bor i piteå, finns en gamestop här dom hade hela hyllan fyld.

Permalänk
Medlem

Jag som gått hela dagen i skolan och taggat! ^^

Visa signatur

Rigg: E8500 @ 3.6Ghz NH-U12P | Asus P5Q Pro | Corsair xms PC6400 4GB 800 Mhz | PNY 8800GT | Corsair HX850 | Antec 900 | Windows 7 Ultimate 32-bitars | Logitech G15 | Logitech MX Revolution | Logitech X-540 |
SWE[color="grey"]CLOCKERS.[/color][color="orange"]COM[/color]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oskario
Är det värt att köpa spelet? Grejerna som IW har "fixat", märker man dom mycket? Är det ospelbart utan lean? Ge mig en liten "mini" review!

Undra också det är det nått att ha?

Visa signatur

Fractal Design Define R2 Svart | Corsair HX750 | Intel Core i7 920 2.66 D0 @ 3.2Ghz 1.025 Vcore | Asus P6T Deluxe V2 | 6GB Corsair Dominator CL8 1600 | Western Digital Caviar Black 1TB | XFX ATI Radeon 6950 2GB | Intel 510 120GB SSD | Windows 7 Home Premium 64-bit

Permalänk
Medlem

Spelet är helt ospelbart online, både dålig fps +

http://img36.imageshack.us/img36/1066/hahahhalol.png

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Spelet är helt ospelbart online, både dålig fps +

http://img36.imageshack.us/img36/1066/hahahhalol.png

Kan du fördjupa dig? Är det lätt? För svårt? Dålig spelkänsla tack vare no lean?

Visa signatur

Antec sixhundred, Corsair XMS3 4GB (2 x 2GB) 1600MHz DDR III 4gb pc12800, Asus DirectCU II GTX 570, Corsair TX 650w V2, Amd Phenom II 965 3,4 ghz, 1TB Samsung HDD + 250 gb hdd maxtor, Asus M4A87TD EVO, Samsung T220 22", Razer Deathadder, Razer Arctosa, Logitech Z-4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KiXeR
Allt går men det lär bli svettigt för g-kortet att köra i native upplösning

/K

Sant, sant. Men jag hade en snarliknande pc. En core2duo e6600 klockad till 2.9ghz (från 2.4), 4 gig ram, och samma grafikkort. Detta kördes på en 20.1 tums skärm i 1680 x 1050, med väldigt höga inställningar. Så hoppas att den större upplösning inte påverkar allt för mycket. Sen är proccesorn avsevärdt bättre. I turboboost klockas den till 3.4ghz om jag inte minns helt fel. Annars default så ligger den på 2.8ghz, samt har HT, så kan ha virtuellt 8 kärnor.

Visa signatur

Intel i7 3770k | 32GB Ram | Asus Strix 1080 | Sennheiser HD 650 | O2+ODAC

Permalänk
Medlem

JAg vill att denna tillverkas på riktigt!

http://www.slipperybrick.com/2009/08/mad-catz-unveils-modern-...

/ Jeppo

Visa signatur

Intel Core i5 7600K 3.8 GHz 6MB/be quiet! Pure Rock/Gigabyte Z270P-D3/Corsair 64 GB (2x32GB) DDR4 2400MHz CL14 Vengeance LPX /Samsung 850-Series EVO 250GB/Corsair CX650M 650W/WD Blue Low Power 4TB 5400rpm 64MB/ASUS GeForce GTX 1060 6GB

Fractal Design Define C Svart

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oskario
Kan du fördjupa dig? Är det lätt? För svårt? Dålig spelkänsla tack vare no lean?

20fps och skit ping. Fattar inte vad som tar ner fpsen, har testa nya drivrutiner och allt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Turbolax
Sitter o installerar min kopia nu , förstår dock inte varför det måste gå via steam? jag vill inte ha steam -.-

Var tacksam, hade det inte gått via steam hade ni inte haft VAC och således inget skydd överhuvudtaget mot fusk än patchar som gör dem inkompatibla i några dagar.

Och inte heller möjlighet att få personer permanent bannade för fusk.

Att det går via Steam är det mest positiva i hela MW2 multiplayerdelen. Var tacksam.

BTW att det laggar beror på att precis varenda persons connection beror på Bossen, Robbaz i den där matchen är OooO host, han har 0 ping och dålig lina som 24Mbit ADSL eller dylikt så ni laggar(men inte han). För att det ska vara spelbart måste bossen, hosten ha en 10/10 lina eller mer.