Call of Duty: Modern Warfare 2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mkcn
På alla andra sidor jag kollat inklusive Infinity Wards så har datumet inte ändrats. Men på Webhallen har det. Det är därför man blir fundersam

http://www.fz.se/spel/call-of-duty-modern-warfare-2

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Idioti, vem fan orkar spela ett FPS på en konsoll. "Yes, nu ska jag dra en headshot" 5 sekunder senare träffar man killen i foten, 5.5 sekunder senare hamnar gamepaden i angränsande rum.
Fan, alla 12 åringar med en xbox har förstört spelbranchen.

(Ja, jag har en PS3, spelar FIFA och sånt på den)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lecont
Idioti, vem fan orkar spela ett FPS på en konsoll. "Yes, nu ska jag dra en headshot" 5 sekunder senare träffar man killen i foten, 5.5 sekunder senare hamnar gamepaden i angränsande rum.
Fan, alla 12 åringar med en xbox har förstört spelbranchen.

(Ja, jag har en PS3, spelar FIFA och sånt på den)

Vilken onödig och omogen kommentar, folk spelar vilken sorts genre de vill på konsol beroende på vad som passar en själv.

Permalänk
Medlem

Idioter.
Finns ju också snack om att de började på PCversionen för sent och därför kommer den senare.
Dock är det intressant att det bara verkar vara i Europa denna information har kommit fram.
Är spelet försenat endast i europa kan activision ta sig i röven.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rickard11
http://www.fz.se/spel/call-of-duty-modern-warfare-2

Craaaaaaaaaaaaaaap! >: (

Permalänk
Medlem

Haha klart gör det pga. piratkopiering.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KnasErik
Det kommer äga hårt, är lite orolig över systemkraven bara. någon som vet nått?

Det kommer inte vara för stora krav.

Jag spelade 1an med en skit dålig dator 100fps hela tiden, Med en fps config, som inte hade någon signifikant loss utan "eye candy".

2an kommer vara grafikst snyggare, och ta mer, Men jag är ganska säker på att min dator kommer klara av det på 100fps stadigt, med en bra config.

Då borde din det med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av p0k
Det kommer inte vara för stora krav.

Jag spelade 1an med en skit dålig dator 100fps hela tiden, Med en fps config, som inte hade någon signifikant loss utan "eye candy".

2an kommer vara grafikst snyggare, och ta mer, Men jag är ganska säker på att min dator kommer klara av det på 100fps stadigt, med en bra config.

Då borde din det med.

Du borde ha enormt mycket mera fps, eller vad kör du i för upplösning? hur mycket AA?
Själv kör jag på promod serverar med 250 fps _HELA_ tiden, utom i rök då. Jag kör utan AA i 1680 x 1050

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mkcn
På alla andra sidor jag kollat inklusive Infinity Wards så har datumet inte ändrats. Men på Webhallen har det. Det är därför man blir fundersam

Har förbokat spelet på Spelbutiken.se, där står det fortfarande 09-11-10.
Vet dock inte om dom har glömt att ändra eller om det är 10 nov som gäller.

Permalänk
Avstängd

Hans Zimmer gör musiken i Modern Warfare 2

Vem fan vill ha massa musik när man spelar? Finns det ingen funktion som stänger av skiten så köper i alla fall inte jag spelet. COD world at war hade det, nu vill jag att dom inför det i nya spelet också

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Lär bara vara i vissa scener för att höja och framhäva stämningen de vill frambringa!

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)

Vem fan vill ha massa musik när man spelar? Finns det ingen funktion som stänger av skiten så köper i alla fall inte jag spelet. COD world at war hade det, nu vill jag att dom inför det i nya spelet också

Det ger grymt med känsla, jag kan inte ens köra utan musik.

Permalänk

Kanske deta har nämnst men kommer det något Zombie mode i Mw2 så som det finns i WaW ?

Visa signatur

FX-6350 @4Ghz | R9 380 Dual-x | 8GB DDR3 | Gigabyte GA97A - DS3P | Corsair TX 650W 80+

Permalänk
Medlem
Citat:

Kollar du på film utan musik också?
Skulle inte tro att dom lägger in nån musik i multiplayer men i singleplayer är ju music ett måste för att få fram filmkänslan och inlevelsen

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
Kollar du på film utan musik också?
Skulle inte tro att dom lägger in nån musik i multiplayer men i singleplayer är ju music ett måste för att få fram filmkänslan och inlevelsen

Spel är inte film (i alla fall inte för mig). Dom kunde i alla fall lagt till en funktion så att man kunde stänga av skiten som COD5 - WAW. För den delen så kollar ytterst sällan på film eller så gott som aldrig rättare sagt

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Spel är inte film (i alla fall inte för mig). Dom kunde i alla fall lagt till en funktion så att man kunde stänga av skiten som COD5 - WAW. För den delen så kollar ytterst sällan på film eller så gott som aldrig rättare sagt

Jadu.. Ingen ide att ens svara på det där.

Nån som fått sitt explar av mw2 än? Eller får man snällt vänta tills imorrn? (webhallen

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Är det till PC så kan du inte spela förrän dom bestämmer att du ska kunna det. Måste låsas upp via steam först.
http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=101571...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Citat:

Kanske snott grejen med musik från Halo?

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk

Ska jag beställa detta eller 1:an kan verkligen inte bestämma mig!
Vill ju beställa idag helst.

Visa signatur

Fractal Design Define R2 Svart | Corsair HX750 | Intel Core i7 920 2.66 D0 @ 3.2Ghz 1.025 Vcore | Asus P6T Deluxe V2 | 6GB Corsair Dominator CL8 1600 | Western Digital Caviar Black 1TB | XFX ATI Radeon 6950 2GB | Intel 510 120GB SSD | Windows 7 Home Premium 64-bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av westman91
Ska jag beställa detta eller 1:an kan verkligen inte bestämma mig!
Vill ju beställa idag helst.

Om du menar till pc, ettan. IW har ju totalt fuckat upp mf2 för pc spelarna. Jag fattar ärligt talat inte vad de tänker med. Dom har ju förfan anställda för att utveckla saker, som är dyra i drift. Och jag, som skulle kunna fixa allt gratis, kostar inget. Jag menar, no dedicated servers? Max 9 vs 9? No lean bakom hörn?
Inget mod support?

Men om du menar konsol, så är det väl ingen större skillnad på spelen.

Visa signatur

Antec sixhundred, Corsair XMS3 4GB (2 x 2GB) 1600MHz DDR III 4gb pc12800, Asus DirectCU II GTX 570, Corsair TX 650w V2, Amd Phenom II 965 3,4 ghz, 1TB Samsung HDD + 250 gb hdd maxtor, Asus M4A87TD EVO, Samsung T220 22", Razer Deathadder, Razer Arctosa, Logitech Z-4

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oskario
Om du menar till pc, ettan. IW har ju totalt fuckat upp mf2 för pc spelarna. Jag fattar ärligt talat inte vad de tänker med. Dom har ju förfan anställda för att utveckla saker, som är dyra i drift. Och jag, som skulle kunna fixa allt gratis, kostar inget. Jag menar, no dedicated servers? Max 9 vs 9? No lean bakom hörn?
Inget mod support?

Till pc

Visa signatur

Fractal Design Define R2 Svart | Corsair HX750 | Intel Core i7 920 2.66 D0 @ 3.2Ghz 1.025 Vcore | Asus P6T Deluxe V2 | 6GB Corsair Dominator CL8 1600 | Western Digital Caviar Black 1TB | XFX ATI Radeon 6950 2GB | Intel 510 120GB SSD | Windows 7 Home Premium 64-bit

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oskario
Inget mod support?

Banorna är inte gjorda för mer än 16 spelare egentligen , och dedikerade servers klarade sig Xbox 360 och PS3 utan...så varför skulle inte PC göra det? Ska bli skönt att slippa en massa idiotiska admins och det eviga serverletandet. Dagens PC-spelare är så jävla bakåt.

Visa signatur

Give me a wooden cross

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Witchcraft
Dagens PC-spelare är så jävla bakåt.

Är dedikerade servrar bakåtsträvande? Kryp tillbaka till din konsol.

Permalänk
Citat:

Banorna är inte gjorda för mer än 16 spelare egentligen , och dedikerade servers klarade sig Xbox 360 och PS3 utan...så varför skulle inte PC göra det? Ska bli skönt att slippa en massa idiotiska admins och det eviga serverletandet. Dagens PC-spelare är så jävla bakåt.

Pinsamt... Tänkte du faktiskt igenom det där innan du skrev det. Att använda serverbrowsning istället för dedikerade servrar med alla dess inställningsmöjligheter och potentiall för moddar, klaner etc, känns lite bakåtsträvande!

Lite som att käka rått kött med händerna och snegla på bordsgrannen som grillat sitt samt använder bestick och slänga ut en kommentar som:
-Fan, äru typ från stenåldern, bakåtsträvare.

Det är såna som du som skapar hat på internet!

Visa signatur

AMD 720BE @ 3,2GHz, GTX 260 Golden Sample, M3N-HD/HDMI, 4Gb Corsair XMS2, Antec 300, Corsair 650w. --//-- 16000p 3Dmark06

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sazmo123boy
Pinsamt... Tänkte du faktiskt igenom det där innan du skrev det. Att använda serverbrowsning istället för dedikerade servrar med alla dess inställningsmöjligheter och potentiall för moddar, klaner etc, känns lite bakåtsträvande!

Lite som att käka rått kött med händerna och snegla på bordsgrannen som grillat sitt samt använder bestick och slänga ut en kommentar som:
-Fan, äru typ från stenåldern, bakåtsträvare.

Det är såna som du som skapar hat på internet!

Haha helt rätt

Förhoppningsvis kommer nån här med en liten review och lite ingame bilder så vi andra som inte har tänkt köpa det än får se hur det är :).

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Medlem
Citat:

Så du påstår att det är roligare att komma in på en random server med taskig ping där man inte känner en kotte än att gå in på en server man alltid spelat på och känner alla med bra ping?

Sätt dig vid TV:n igen!

Dessutom så verkar det som att du är en person som inte kan följa regler på servrar eftersom du tycker admins är 'idiotiska', bara bra att dom finns så att regler följs!

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem

Måste bara säga att Singeplayer var bra dock kanske lite för mycket skjutande

Multiplayer delen fungerade faktist riktigt bra gällande ping. matchmaking delen kändes inte så mycket på grund ut av att spelet kom ut inatt.

(Dock så var jag mer sugen på sp delen än mp. Hoppas på en 3:a gällande storyn men det ser ju inte ut att hända.)

Permalänk
Proffsmoddare

Sitter och kollar ut genom fönstret och väntar på att brevbäraren ska leverera mitt exemplar

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WP@]Wolverine
Sitter och kollar ut genom fönstret och väntar på att brevbäraren ska leverera mitt exemplar

Haha samma här, hoppas dvd fodralet inte ligger i någon onödig pappersbox som första spelet då går det ju inte ner i brevlådan.