Vad hade du gjort skippat eller köpt ?

Permalänk

Vad hade du gjort skippat eller köpt ?

Hallå , Jag ska till julen få ett 360 av farsan men då är problemet att jag måste ha en skärm. (jag ska INTE ha tv för jag ska använda skärmen till en dator som jag köper i mitten av 2010)

första alternativet är att min bror säljer en skärm : http://www.benq.com/products/LCD/?product=1377&page=specifica...
han köpte den för 2600:- för ca 5 månader sen och är villig att sälja den för 1800:- till mig men jag undrar om den är värd pengarna ? blir också förvirrad att de står 5/2 (gtg) ms.Skärmen har eventuellt HDMI de står inte på hemsidan.

andra alternativet är att jag köper en skärm dagen efter jul på mellandagsrea och hittar ett fynd då.Runt 2000-2500 kr.

jag undrar också om de går att koppla 360:it till en skärm via HDMI till DVI och om de ger samma bildkvalite ?

Men vad hade ni gjort ? Snabba svar uppskattas!

Permalänk
Medlem

Jag hade helt klart köpt en ny skärm, och ja, på nya xbox 360(vet inte hur det är med de äldre) så går det bra att ansluta via hdmi annars kan man köpa till en sån här kabel, http://www.webhallen.com/prod.php?id=46051 och koppla in skärm.

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk

Okej tack för ditt snabba svar de uppskattar jag Mer åsikter !

Permalänk
Medlem

kör tv lr skärm på melandags rea, gjorde de med min tv för 2år sen en 32" lcd tv som kostat 9k köpte för 4,5-5k Sen min bror har sin xbox 360 å dator till sin skärm via vga å dvi, finns någe extra kabel till xboxet du kan köpa.

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk

5ms/2ms (gtg) betyder att den har 2ms responstid grå till grå och 5 med allt annat, jag vet inte hur det är annars men jag skulle inte bli förvånad om alla skärmtillverkare skrev gtg tiden istället då den tenderar att vara lägre.. i vilket fall som helst så är den inte högre än 5ms

Visa signatur

7800X3D / 7900XT

R.I.P PALE

Permalänk

asså att jag unte köper tv är för att lägsta pris för en tv med fullhd är 6-7K då är de lika bra med en skärm.
Men tror ni man kan hinna en full hd skärm typ 32-42 tum på mellandagsrean för runt 4-6 K ?

Permalänk

skärm

fler åsikter tack !:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snusglassen
asså att jag unte köper tv är för att lägsta pris för en tv med fullhd är 6-7K då är de lika bra med en skärm.
Men tror ni man kan hinna en full hd skärm typ 32-42 tum på mellandagsrean för runt 4-6 K ?

Svårt att svara på men troligen så kommer du hitta en del 32-tummare i den prisklassen.

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C