2 stycken 6-pin PCI-E men behöver 4 för Crossfire

Permalänk
Medlem

2 stycken 6-pin PCI-E men behöver 4 för Crossfire

Om man bara har 2 stycken stycken 6+2 pins PCI Express® power connectors (som jag har då jag har ett corsair CMPSU-620HX 620W CMPSU-620HX) men man vill göra 2 stycken 5850 kort i crossfire (dessa behöver minst 2 stycken 6 pins PCI Express power connectors per kort.

Finns det andra sätt att fixa fram den strömmen med hjälp av mitt PSU eller måste jag köpa ett nytt? Nu skall jag visserligen bara köpa ett 5850 till att börja med men om det blir 2 stycken 5850 då måste jag köpa ett nätagg som har 4 stycken 6+2 pins PCI Express® power connectors?

Visa signatur

Bara den som sover gör inga misstag. Problem är en möjlighet "Ingvar Kamprad"

Permalänk
Medlem

Om man ignorerar diskussionen om nätagget klarar det eller ej så kan du köpa en lämplig y-kabel. Alternativt kan det tillochmed följa med en sådan med korten (det gjorde det till mitt nvidiakort iallafall).

Visa signatur

Spela på datan: http://www.ssg-clan.se

Permalänk
Medlem

Det gör det på ati kort också. Dom kort jag har kört med ati i alla fall, borde vara så på alla.

Visa signatur

Chassi Lian li PC-7A Scand v3 Processor Intel E8400 @ 3,4 Moderkort ASRock P43D Grafikkort Geforce GTX 460 Ramminne Corsair xsm2 4 GB Nätaggregat Fractal design newton 500 W Hårddisk 1 samsung 250 GB Hårddisk 2 Samsung F1 750 GB

Permalänk
Proffsmoddare

Var inte så på ett 4870 jag köpte, så bäst att antingen fråga eller kolla upp det.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Var kan man köpa en y-kabel?

Det är kanske så att 620w kanske inte räcker till för att köra två 5850 kort på. Förmodligen måste jag ändå köpa nytt nätagg om jag ska inhandla ett 5850 kort till senare. Ville bara veta om det gick att "splitta" och det verjkar det ju som om det gör. Klarar ett 620W nättagg att driva 2 5850 kort då?

Visa signatur

Bara den som sover gör inga misstag. Problem är en möjlighet "Ingvar Kamprad"

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Spela på datan: http://www.ssg-clan.se

Permalänk
Medlem

Du kan ju kolla med tex Antecs Power Supply Calculator eller Corsairs PSU finder.

Frågar du Antecs så borde det funka, frågar du Corsairs så rekommenderar den nätagg från 750W, men jag tror att det mest beror på att det saknas PCI-E kontakter på de med lägre Watt-tal, vilket man lätt fixar med en Y-kabel.

Visa signatur

Fractal Design Define R2 | Asus P7P55D | Intel Core i5 750 | Corsair Vengeance 16GB | Radeon HD5850 | WD Black 1TB | WD Green 2TB