Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fragdeath
Har en köpare på datorn i sign för 8k.. ge er nu, på blocket är allt möjligt.

EDIT: Alltså bara datorn, inte skärm eller tgb/mus/annat

Skulle se det som bra, det är väl bara ett grafikkort?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av beengaan
Varför är alla här så pessimistiska när det gäller priser? Fick den här datorn såld för 5600:-, så tycker du borde få uppåt 10 iaf

Han frågar faktiskt vad datorn är värd så de är snarare realistiska de som svarar på frågan. Sen hamnar dina 10 i kategorin optimism och det är väl där många som köper datordelar också hamnar när de någon gång ska sälja dem begagnat.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av beengaan
Skulle se det som bra, det är väl bara ett grafikkort?

Yes.

Men okej, nypris på allt + kylning + chassi etc går ju upp i runt 14-15k och vill man nu köra med det där att man delar allt på 2 så blir det ju nått sånt men jag kan ju få en dator med i5 750, 4gb dominator, samma grafikkort och ett M3F för typ dom pengarna, och en wdc black 500gb. sen kan man ju lägga till 1500 själv å köpa ett fint nätagg, då har man ju fått en jäkla prestandaboost utan att egentligen lägga ner några pengar

Visa signatur

7800X3D / 7900XT

R.I.P PALE

Permalänk

Som ni säger, jag hade iaf räknat med att få mellan 10-12000, får väl se, är ju kanske inte värt att sälja den om jag får typ 6-7 tusen.

Permalänk
Medlem

nä jag skulle inte sälja den för 6-7000.
du får säkert 10000 för den iaf.
själv sitter jag på en E8300@3.6 ghz, 4gb 1066mhz ram, 2x640gb hdd och 2 st 4850 i cf på ett asus P5E (x38), i ett nzxt hush med ett corsair 520hx agg.
Det sista jag skulle göra är att sälja den till någon här.
och garanterat inte under 7000.

skulle heller personligen inte köpa en dator begagnad om ja inte fick den till halva priset lr 2/3 av priset av vad komponenterna kostar.
Men för en person som inte sitter här och nördläser bort halva sitt liv, utan värdesätter att spendera tiden på något annat än att få ut max pris/prestanda och bygga själv så kan 10000 va ett kap för din rigg.
bara tuta å köra, få en shysst rigg och spara tid istället för att spara några hundralappar på att döda halva sitt liv på prisjakt.
kan tillägga att jag är en sjukt snål person som spenderar halva mitt liv på prisjakt när jag inte jobbar XD

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Skulle aldrig sälja en dator begagnad, förstår heller inte varför man ska sälja en dator som är såpass bra. Datorer är inget man behöver byta ofta. Är det för att spela spel så visst, men då är det en dyr hobby.

Jag använder min dator så länge den håller, köper hellre nya tillbehör, extra hårddiskar, bättre skärm, kanske nytt grafikkort osv.

Sedan när datorn är gammal och inte värd mycket, så tar jag med det jag behöver, typ ljudkort och kringutrustning och säljer resten till en kompis billigt.

Visa signatur

Blessed is the mind too small for doubt.

Permalänk
Medlem

8-9k Skulle jag tippa, just för att du har tre grafikkort. Men tänk på att den förlorar värde rätt snabbt iom just att nya grafikkort släpps

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core