Permalänk
Robot

Ny Studio/Speldator - Lian Li !

Efter ett tag fick man tillräckligt med cash för en helt egen dator! Mycke kraft för Spel, HD redigering, multitasking samt ett stilrent utseende är prio 1 här!

I call it, Veloxy.

Dator består av: Sapphire HD 5850 || Lian Li PC-V1000B Plus II || 12gb corsair 1333mhz ram || Lappad i7 920 med D0 Stepning, Grymt stabilt klockad till 4Ghz 24/7 på 1.17V || Lappad Corsair H50 || P6T X58 Moderkort || Samsung Spinpoint F3 1TB

Köpte även Xbox360 kontroll till PC, DeathAdder mus, Steelseries musmatta, Microsoft 3000 tangentbord.

För de som undrar är skärmen en Samsung Syncmaster T260HD (26tum)...

Temps:

Idle: 45C på core 1 & 35C på core 4.
Load: 68-75C på core 1 & 58-65C på core 4.

3DMark06 : 24500 poäng

Besök albumet: Ny Studio/Speldator - Lian Li ! av Veloxy

Permalänk
Hedersmedlem

Det där är ingen hund, det är en förvuxen råtta

OnT: Kan nog bli ett riktigt snyggt bygge, väntar med att betygsätta.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Avstängd

allvarligt varför har folk sånna små hundar? ... Labrador/Dobermann FTW

Visa signatur

Vardagsburk: Pentium 3.4Ghz! 2x1gb DDR400, Abit AG8, 2100GB disk.

Foto: Canon EOS 40D + Sigma 18-50 F2.8 Macro + Canon EF 17-85 F4-5,6

Permalänk
Medlem

Hmm, hunden ser smått skelögd ut

Visa signatur

WS: [i5 2500k@4.5ghz, 16gb ram, HD6870]@Win 7 / Debian
Laptop: [Samsung 700Z5C-S02]
@Win 8

Om du har smak för elektronisk musik: soundcloud.com/skepth

Permalänk
Medlem

Varför vi köpte en sån hund var eftersom nästan hela familjen är allergisk mot hundar samt att lilla syster gillar chihuahua hundar... Hunden har väldigt kort päls samt lätt o sköta

Nop, haha skelögd är den inte xD

Permalänk
Medlem

Jag undrar vad det är för hårdvara i den där prylen på Bild 2 och 9 lite mer specat hade vart bra.

Permalänk
Medlem

Hårddisken är en Samsung Spinpoint F3 på 1TB. Funkar kanon

Permalänk
Medlem

sjukt go dator! 7p pga bilderna bara men annars ser de bra ut:)

Permalänk
Medlem

Mycket läckert galleri!
grymt bygge, och cool hund!

Hunden är ju nästan lika stor som processorlådan! xD

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 5080FE
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

hahahahaha aa den är den ju nästan! xD kul att ni gillar bilderna, tänkte att.. så mycke hjälp man har hittat här i forumen va ja tvungen o lägga upp lite bilder för o bjuda tillbaks lite

Bilderna är föresten tagna med en videokamera, filmade allt och tog bilder ifrån videoklippen Vilket förklarar den lite sämre kvaliten jämfört med en systemkamera!

Permalänk
Medlem

Du bör nog se över din montering av CPU kylaren, 10c skillnad mellan kärnorna låter inge vidare.

Visa signatur

Your COMMODORE 64 computer is equipped with one of the most sophisticated electronic music synthesizers available on any computer.
This chapter is an introduction to using your computer's sound chip, the SID chip.

Permalänk
Medlem

det är IHS som är problemet, så de finns inget o göra emot de Har monterat om kylare snart 10 gånger

Permalänk
Medlem

Det där är ingen hund! Annars såg det bra ut.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk

Oj kolla en råtta!
Datorn var däremot fin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ph33r
Du bör nog se över din montering av CPU kylaren, 10c skillnad mellan kärnorna låter inge vidare.

Håller med till hundra, plus att du lappade utan spegel, dvs inte helt plant papper/slipning, det lär vara ojämnt som stryk..

gör om gör rätt :/

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem

NOOOOOOOOOO för att vara lite överdramatisk. Du måste ha en plan yta när du ska lappa, du kan definitivt inte ha TIDNINGSPAPPER under!

Inte så konstigt att du har 10 graders skillnad mellan kärna 1 och 4.

Fint galleri för övrigt, en 8:a är du värd.

Permalänk
Medlem

8 för bygger -3 för hunder ^^

Permalänk
Medlem

glömde berätta, men ja har nämnligen tidningspapper längst ner, sedan har jag en vitt papper, sen en SPEGEL och sist våtslipspapperet! Lappningen blev lyckad men det löste inte 10C temp skillnaden som finns mellan core 1 o core 4. Därför tror jag fortarande att de är IHS som problemet ligger på!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ph33r

Har oxå 10 graders skillnad men vet inte varför. har monterat om den flera gånger men det är ändå samma skillnad. blir till att skaffa ny kylare snart

Visa signatur

Stationära:Silver Power 600W | Gigabyte GA-EP35-DS3| Corsair TWIN2X 6400 DDR2 2048MB| CPU E8400@3.8 Ghz |HIS Radeon HD 4850 512MB GDDR3|Systemdisk WDC 160GB | Lagring 1.5tb | Fractal Design Define R2

Bärbara:Asus K70IO

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av boxter400
Har oxå 10 graders skillnad men vet inte varför. har monterat om den flera gånger men det är ändå samma skillnad. blir till att skaffa ny kylare snart

Tror problemet hos båda ligger i IHS... finns tyvärr inget o göra emot det :/ ifall man nu inte vill genomgå STORA risker

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Veloxy
Tror problemet hos båda ligger i IHS... finns tyvärr inget o göra emot det :/ ifall man nu inte vill genomgå STORA risker

Detdär lät lite dramatiskt Robin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SayZk
8 för bygger -3 för hunder ^^

de där e ingen hund de e en råtta allt man kan sparka över staketet är inga hundar;)

Visa signatur

Särskrivningar & Felstavningar är min specialitet

Permalänk

men sluta klaga på hunden, tycker den var skit söt,

ditt bygge ser bra ut dessutom

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nollad
men sluta klaga på hunden, tycker den var skit söt,

ditt bygge ser bra ut dessutom

Håller med, din hund är ju supercool =D och datorn är inte helt fel den heller. En massa plus.

Visa signatur

Macbook Pro.
www.vardag.nu

Permalänk
Medlem

Nää din hund är för liten. Mysigt bygge, akta så inte hunden fastnar i bakre fläkten.

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk
Medlem

Jag har byggt i ett sånt chassi så jag vet dom är mycket bra. H50 är också mycket bra. Tempskillnaderna kan också vara normala för vissa ihs på cpu sitter inte lika bra från fabriken så tyvärr förekommer sånt...... förvivla inte för ofta jämnar det ut sig lite ju högre temperaturerna blir, det gjorde den i7 jag hadde med samma symptom... men det förekommer inte på xeon därför kör jag motsvarigheterna som finns med W35** istället för i7 9**. samma priser i stort sett, synd du uptäcker det efter lappning bara, nu kan du inte knalla tillbaks och klaga...
*Chihuahua will make you move* Grymmste kompisen, jag har också en "mini" yorkshireterrier som heter Bingo för den är fet som en bingokula fast den bara väger 950 gram.

Permalänk
Medlem

en deathadder på en steelseries, man kan inte bli mer besviken :'(!

hunder va assöööt!, bra att du lappade, sj har jag alldrig gillat orginalyran så lappat har jag alltid gjort :), den datorn var det inga fel på heller *homer-dreggel* ge mig graffe o minnen ;P *homer-dreggel*

Permalänk
Medlem

off topic: djurs päls har inget med allergi att göra... däremot deras hudpartiklar o annat.

OnTopic: Lian Li... mums. Har själv ett PC-A77 här. Fantastic

Visa signatur

https://einridi.bandcamp.com | https://soundcloud.com/einridiofficial
[ASUS 27"][5900X@5GHz w H115i Platinum][MSi X570S MAG Tomahawk][32GB 3600MHz Vengeance LPX][Powercolor RX 7800XT][Corsair RM750x V2][Corsair MP600 500GB][256GB 840 pro][850 EVO 500GB][NI Komplete Audio 6][ADAM T7V][BD DT-1770Pro 250ohm][Bitwig Studio 5.1][Reason 11][Maschine 2.17.5][NI Komplete A49][Arturia MiniLab mk2][NI Maschine JAM & Mikro mk3][Corsair AIR 540][Windows 11 Pro]
"If they're going to pirate somebody, we want it to be us rather than somebody else." -- Microsoft Business Group President Jeff Raikes

Permalänk
Medlem

Inte tokigt alls.
Bara att slipa genom IHS:en och kyla direkt på kärnorna, kolla in Tomies "guide" http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8... Eller kanske inte

Om det hoppar när det skäller är det ingen hund
Har en bekant som har "Chiahua" kennel och jag ar lite skeptisk till att börja med men de beter sig faktiskt som hundar när man lär känna dem. Rätt sköna djur faktiskt.

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk
Medlem

Det är inte en hund det är en råtta.

Men fin setup i alla fall.