Vilken Windows 7-version har ni?

Permalänk

Vilken Windows 7-version har ni?

Är lite nyfilken Vilken win 7 edition har ni? Vilken version har de mesta?
Skriv i den här tråden
Har själv Ultimate men skulle klara mig med Pro om det inte skulle vara för svenskan

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Har själv Ultimate men skulle klara mig med Pro om det inte skulle vara för svenskan.

vad menar du med det ? Det går väl att byta språk på andra versioner också om man letar runt lite.

Har dock ingen windows 7 verision men Windows 7 Ultimate 32bit har jag

Permalänk
Avstängd

Ultimate

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem

Får Professional genom skolan så det har blivit den för min del.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
Skillnaderna som är till fördel för Ultimate är inget som en vanlig användare någonsin ens knappt märker.

Detsamma gäller även professional-versionen.

Permalänk

ja det går säkert att fixa svenska i pro osv men... nu har jag Ultimate XD

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Ultimate & Home Premium

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

OS på svenska är banalt och löjligt, engelska ftw

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jappse
OS på svenska är banalt och löjligt, engelska ftw

Ja lite löjligt är det att ha på sitt eget språk såklart.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Musikälskare

Windows 7 Pro x64 Eng @ Gratis/Skola

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jappse
OS på svenska är banalt och löjligt, engelska ftw

Ja, Varför ska dom mindre språkbegåvade användarna behöva förstå vad som står på skärmen?

OT:

Version: Ultimate
språk: Hederlig svenska !

Permalänk
Medlem

Home Premium 64-bit

Engelskt språk, gillar när alla mina program har samma språk.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 3.4Ghz|XFX HD5850 1Gb|A-Data DDR3 4GB (2GBx2)1600Mhz Game Series,CL9, PC3-12800|Corsair TX650|320GB Samsung Spinpoint F1 T HD322HJ|

Det är svårt att leva, det är svårt att dö, det är svårt att skita i meterdjup snö.

Permalänk
Medlem

Enterprise på jobbet(laptop)

Ultimate på min dator hemma

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk

Ultimate x64

Visa signatur

Phenom II X4 955 BE @ 4.0GHz - Corsair Vengeance 16GB - Gigabyte GA-990FXA-UD3 - Gigabyte HD6850 OC - Intel SSD 120GB - BenQ 24" Full HD - Fractal Design Define r2 Black

Permalänk

Ni som har Ultimate, vad är anledningen? Har ni piratkopierat eller vad är det som ni VERKLIGEN behöver som inte Home eller Professional har?

Visa signatur

http://steamcommunity.com/id/SolidDread
AMD Phenom2 X4 940 @3.7GHz | XFX GeForce GTX 260+ 896MB PCIe | Corsair 4GB XMS-2 8500C5 |
Fraktfritt på Inet.se

Permalänk
Medlem

MSDN FTW!

med MSDN så behöver man inte kopiera

jämför gärna vad som finns med, ex här...

http://www.mydigitallife.info/2009/02/07/windows-7-editions-f...

jag kör det med BitLocker och då är det bara dessa "tyngre" versioner som gäller

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk

Jag har Home Premium som jag förbeställde från amazon.co.uk, beställde N versionen som då såldes till rabatterat pris, men när Win 7 släpptes fick jag fullversionen av amazon
Det kostade mig 850Kr ink. porto!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ubbelarsson
Jag har Home Premium som jag förbeställde från amazon.co.uk, beställde N versionen som då såldes till rabatterat pris, men när Win 7 släpptes fick jag fullversionen av amazon
Det kostade mig 850Kr ink. porto!

Det låter dyrt; fick inte jag två för 1200 kr?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SolidDread
Ni som har Ultimate, vad är anledningen? Har ni piratkopierat eller vad är det som ni VERKLIGEN behöver som inte Home eller Professional har?

Varför inte ? Är ju inte så att det suger så mkt extra av datorn bara man stänger av lite kraffs, dessutom känns det lite bättre att ha Ultimate:).

Win7 Ultimate engelsk på laptop och hederlig svensk version på stationära, skall dock blåsas ren snart.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SolidDread
Ni som har Ultimate, vad är anledningen? Har ni piratkopierat eller vad är det som ni VERKLIGEN behöver som inte Home eller Professional har?

För att jag har råd.

Permalänk
Medlem

Home Premium x64!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk

Home premium 32bit.

Permalänk
Medlem

Windows 7 Ultimate x64

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SolidDread
Ni som har Ultimate, vad är anledningen? Har ni piratkopierat eller vad är det som ni VERKLIGEN behöver som inte Home eller Professional har?

Namnet, heheh, nej fick min ganska billigt så jag slog till på ultimate.

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem

Windows 7 Pro x64 Eng

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Medlem

Windows 7 Pro x64 Eng, För det var vad MSDNA erbjöd mig när jag hämtade min version har tillkommit några fler versioner nu har jag sett.

Nu en frågor? Windows 7 home? har den fortfarande begränsningen att de inte kan adderas till en riktig domän istället för en arbtesgrupp? är en rätt intressant skillnad man skulle behöva veta. (såg inget på http://www.microsoft.com/windows/windows-7/compare/default.as...)

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av petabyte.se
Windows 7 Pro x64 Eng, För det var vad MSDNA erbjöd mig när jag hämtade min version har tillkommit några fler versioner nu har jag sett.

Nu en frågor? Windows 7 home? har den fortfarande begränsningen att de inte kan adderas till en riktig domän istället för en arbtesgrupp? är en rätt intressant skillnad man skulle behöva veta. (såg inget på http://www.microsoft.com/windows/windows-7/compare/default.as...)

Home vaddå?

Basic eller Premium

Permalänk
Medlem

Jag kör med Windows 7 Ultimate x64 Svensk.

Visa signatur

ASRock Z97M OC Formula / Intel Pentium Anniversary Edition G3258 3,2GHz 1.09v @ 4.5Ghz 1.26v / Corsair Hydro H110i GT / Sapphire HD7750 1GB Ultimate / Kingston HyperX Savage (2x4GB) 2400Mhz / Fractal Design Tesla R2 500W 80+ Gold / Fractlal Define S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
Home vaddå?

Basic eller Premium

Home Premium, för vad jag sett så existerar inget som heter "windows 7 home basic". men jag kan ha fel jag har gjort fler misstag idag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av petabyte.se
Home Premium, för vad jag sett så existerar inget som heter "windows 7 home basic". men jag kan ha fel jag har gjort fler misstag idag.

Home basic är en speciell version för u-land om jag inte minns fel.

Har förövrigt Professional från MSDNAA. Varför nu detta skulle vara intressant att veta..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SolidDread
Ni som har Ultimate, vad är anledningen? Har ni piratkopierat eller vad är det som ni VERKLIGEN behöver som inte Home eller Professional har?

Kör Win 7 Ultimate 64 retail (både 32 och 64 bit ingår)

Anledningen att det blev Ultimate var att det såldes på kampanj och var bara 100 spänn dyrare än Pro.

Lite off: Jag behöver VERKLIGEN inte fem hårddiskar, fyra kärnor, åtta GB ram, fulltower, 24" skärm, platt TV och en mus för 650 spänn heller.
Men jag lever bara en gång och den gången ska jag VERKLIGEN passa på att njuta ;-D

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller