Missa inte Amazon Prime Deal Days!

Avbeställt telefon, kommer bredbandet försvinna?

Permalänk

Avbeställt telefon, kommer bredbandet försvinna?

Hej Swec!

Ja som rubriken säger så har jag avbeställt min hemtelefon från telia eftersom att den inte används alls. Nu i efterhand kom jag på att bredbandet går via telejacket. Bredbandet kommer från bredbandsbolaget om det gör någon skillnad.

Kommer bredbandet försvinna när telefonen försvinner? Vad ska jag göra för att förhindra detta?

MVH Freddish

Permalänk
Medlem

Du måste ringa BBB och kolla om det fortfarande fungera, i vissa växlar (de nyare) så gör de det iaf... men har du otur så är det bara och säga att du vill ha kvar din telefon... inte mkt att göra åt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AzAk
Du måste ringa BBB och kolla om det fortfarande fungera, i vissa växlar (de nyare) så gör de det iaf... men har du otur så är det bara och säga att du vill ha kvar din telefon... inte mkt att göra åt.

Man kan ju beställa bredband från BBB utan att ha telefoni.

Någon som vet säkert annars får jag ringa imorn.

Permalänk
Medlem

Med största sannolikhet kommer ditt bredband sluta fungera.
Skanova kommer troligen inte vara uppmärksamma nog att du har bredband på din port.

Din bredbandskostnad kommer öka med 69kr i månaden pga hel ledningsavgift.

Det du bör göra är att.

1. Informera telia om ditt bredband
2. ringa B2 och skaffa voip (kostar inget extra i månaden istället sparar du 69kr/mån)

Visa signatur

Chewbacca <3

Permalänk
Medlem

Det går att skaffa bredband utan att ha ett telefonabonnemang dock så brukar det tillkomma en kostnad för att få ha koppartråden indragen i lägenheten. Om jag inte missminner mig helt så är det 129 kronor eller liknande.

//milkacid

Permalänk

troligtvis kommer inte ditt bredband fungera. utan du måste informera BBB om att du ska ha bredband utan telefoni med dom, och då tillkommer det extra kostnad för nätavgiften tror ja =P 89kr/mån ungefär.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Det kommer fungera men du kommer få en extra-avgift av bredbandsbolaget eftersom du inte längre har ett telefoniab.

Ring BBB och beställ VOIP så blir det billigare då deras avgift för VOIP är lägre än nätavgiften.

Visa signatur

Tack och lov för internetsladden i hårddisken.

Permalänk
Medlem

Bra nu är vi 5 som sagt samma sak iaf

Visa signatur

Chewbacca <3