Dreamhack Winter 2009 officiellt invigt

Permalänk
Melding Plague

Dreamhack Winter 2009 officiellt invigt

Med över 10 000 besökare och en mängd utställare är Dreamhack Winter årets i särklass största datorfestival. SweClockers redaktion följer händelserna på plats.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

yeah!

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk

Dreamhack winter 09 invigning video
http://www.youtube.com/watch?v=Yyjb6ZuxWKk

Visa signatur

[Fractal Design Define R2, Svart] - [Corsair 650Watt] - [Asus P7P55D] - [Intel Core i5 @ 4GHz 1.4v] - [Scythe Ninja 2 Rev B] - [Corsair XMS DDR3 4GB @ 1600MHz] - [ASUS Geforce GTX 275] - [8 Diskar, Total 5.5TB~ Lagring] - [LG 32" FullHD]
3D Mark 06 : 21190 http://service.futuremark.com/compare?3dm06=12805441
3D Mark Vantage : 15139

Permalänk
Avstängd

Undrar fortfarande vad detta har med "hack" att göra

Permalänk
Medlem

Hur lång tid kommer det ta innan det luktar nörd svett?

Permalänk
Avstängd

Störst blåsa på DH vinner!

Visa signatur

lolclockers

Permalänk

dumma mig som bokat upåp mig på annat nu i helgen .. ajaj..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

synd att man inte var där, scar symmetry spelar ikväll

Visa signatur

Awaken Mustakrakish the Lake Troll
5950x, 3090 FE

Permalänk

Roligt med DH drar igång..aldrig vart där kommer nog aldrig åka ditt

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker det var kul med "Hitta bästa pris på Red Bull 25cl 24-pack":P

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dundermuppen
Undrar fortfarande vad detta har med "hack" att göra

Dreamhack var till en början några killar som satte igång ett lan med ca 50 pers. i skolans matsal. Konceptet utvecklades vidare av samma killar även idag, bara i större skolan. Var väl antagligen bara ett ballt namn som de hittade på ^^

Visa signatur

SLI Titan X - i7 5960x 8-kärnig - Asus Rampage V - 32 GB Corsair Dominator - Intel 750 2200 MB/s Pcie-disk.

Permalänk

Är där på lördag, vem mer?

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk

Kul, men inget slår ett LAN med polare ^^ Överlägset

Visa signatur

Balle

Permalänk
Medlem

SLUUUUTA! jag vill dit :(((

Esh, ska dit DH Summer 2010

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobi the Dobi
Bara jag som tycker det var kul med "Hitta bästa pris på Red Bull 25cl 24-pack":P

nej

ot: är lite ledsen på mig själv över att jag inte är där. får se till att pallra mig ned till dh summer, om jag inte ska på birdie ist förstås

Permalänk
Medlem

Skulle man bara ha möjlighet att fara

Visa signatur

Citera för svar
|i7-920|Asus P6T SE|Asus DCII HD 6970|12GB G.Skill 1600MHz|Intel X25-M 80GB|Asus Xonar Dx|Fractal Design Newton R2 650W|Noctua NH-U9B SE2|Fractal Design Define R2 Titanium USB3 mod|

Permalänk
Medlem

Synd att det är så långt ner till Jönköping Får väl bli skellefteå nästa år då

Visa signatur

Ursprungligen inskrivet av Galna_Dvärgen ... i begynnelsen skapade inet fri frakt för sweclockersmedlemmar och såg att det var gott.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dundermuppen
Undrar fortfarande vad detta har med "hack" att göra

Vad jag vet så är det en förkortning av "Hackerence".

Läs mer på:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Hackerence
http://sv.wikipedia.org/wiki/Demoscenen

Sedan att det blivit synonymt med "LAN" och folk som samlas med sina datorer för att spela World of Warcraft på Internet är en annan historia.

Permalänk
Medlem

hade vatt kul o va där nån gång. e allt för fattig i mitt arbetslösa tillstånd.

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Medlem

Captain_Rage: Jag tror det var lite det som var hans poäng. De har hack i namnet när det inte har någonting som helst att göra med den gamla goda scenen.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem

Fan, nu kommer sugen att vara där igen, måste ner nästa år!! ^^

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 1mike20
Synd att det är så långt ner till Jönköping Får väl bli skellefteå nästa år då

Tror jag har längre

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dundermuppen
Undrar fortfarande vad detta har med "hack" att göra

Well, det har ju hängt kvar sen gamla tider. Numera är det ett av världens största lan-party, det spelas med. Det vet du säkert också.

Dessutom är det ett varumärke som är känt i nästan hela världen, varför ändra det?

Visa signatur
Permalänk

Faaaaan jag SKA dit nångång!

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Medlem

jag hade tänkt åka dit fast det var så mycket att göra så det blev inget nästa år iaf

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Hur lång tid kommer det ta innan det luktar nörd svett?

Max två timmar. Det är synd att den stereotypa datorspelaren finns - han duschar alltför sällan, inte kan klä sig för fem öre, beter sig som en framfusig Östgötsk bondson och ser allmänt avtändande ut.

Permalänk

Jag såg en riktig datanörd på bussen här en dag, och då menar jag en riktig en.
Han var överviktig, glasögon, drack Jolt cola, lyssnade på Boten Anna remixer men sitt dator headset...ni vet mick å allt.
Men då gjorde han nått som faktiskt imponerade på mig.
En 200grams chokladkaka togs helt ut ur förpackningen och jag tror fan inte det hann börja smälta mellan fingrarna innan den var borta.

Han så verkligen ut som han hade ett helskönt liv där det största problemet som finns är att det inte gick så bra i gårdagens gängfight i WoW.

Permalänk
Avstängd

Dreaaamhaaackkk

Permalänk
Medlem

Jag vill också

Blizzard sa något om att de skulle vara där med StarCraft 2... Men nyheten är borta från SC2-sidan verkar det som.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av danne_danger
Jag såg en riktig datanörd på bussen här en dag, och då menar jag en riktig en.
Han var överviktig, glasögon, drack Jolt cola, lyssnade på Boten Anna remixer men sitt dator headset...ni vet mick å allt.
Men då gjorde han nått som faktiskt imponerade på mig.
En 200grams chokladkaka togs helt ut ur förpackningen och jag tror fan inte det hann börja smälta mellan fingrarna innan den var borta.

Han så verkligen ut som han hade ett helskönt liv där det största problemet som finns är att det inte gick så bra i gårdagens gängfight i WoW.

looooooooool

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk

Bacon: Ah, jag missade nog sarkasmen.