Går det skippa 2,5-3,5" adaptern till ssd?

Permalänk

Går det skippa 2,5-3,5" adaptern till ssd?

Hej alla glada!

Har precis beställd en kingston SSD-now 40gb för att ha som systemdisk!

Har dock ingen adapter så till 3,5" så min fråga är om man helt enkelt kan tejpa den nånstans i chassit istället för att fästa den?

Den blir väl inte så varm och vad gör förståss blir det i stort sett inga vibrationer från en ssd?

O nästa fråga, är det någon som vet när firmwareupdaten till denna diska kommer och hur pass jobbigt det är att uppdatera firmwaren? måste man formatera för att göra det?

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Då SSD diskar ej har några rörliga delar ska det gå alldeles utmärkt, silvertejp ftw

Permalänk

kanon! Tack så mycket för den infon!

Du vet inget om firmwaren och hur uppdateringen går till på kingstondisken ?

Permalänk
Medlem

Den är så lätt och okänslig så den kan monteras hur som helst, så du kan skippa adaptern och köra med silvertejp om du vill. Typ gömma den bakom moderkortsplåten. Om de hade varit lite tunnare hade man kunnat sätta dem mellan moderkortet och moderkortsplåten

Visa signatur

MSI B850 Gaming Plus WIFI | AMD Ryzen 7 9800X3D | Be Quiet Dark Rock Pro 5 | PNY GeForce RTX 5070 Ti OC | Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000MHz CL30 | Samsung 980 PRO 2TB | Corsair RM750x Shift 750W | Fractal Design Define 7

Permalänk

haha fy f-n vad skönt det lät :). De skulle skicka den under veckan så förhoppningsvis är den up and running tills nästa vecka!

Men frågan om hur man uppdaterar firmwaren kvarstår, och huruvida detta kan göras utan att formatera? Har nänligen hört att kingstondisken skall få TRIMstöd inom kort!

Permalänk
Medlem

Som sagt ovan går det säkert bra att tejpa eller liknande, de väger inte mkt, tänk bara på att tejp kan lossna när det blir varmt, så fäst den inte så att den faller för dumt eller för långt om den lossnar. Jag skulle nog tejpa den horisontellt i botten av chassit eller liknande.

Permalänk

god idé

Permalänk

Varför inte bara köpa en

Permalänk
Medlem

Har kört med min Intel X25-m sen Februari och den har suttit fast med 2st buntband

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk

äsch känns som at tmed hårddisklösningen i ett cm 690 blir det bara jobbigt med adapter! så jag tror jag kör med tejp mot golvet eller nått liknande!

Permalänk
Medlem

Med tanke på hur dyra SSDer är så är det en billig investering med en vettig adapter också.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk

haha ja det kan så tyckas :). Fast jag skall först se hur stor den är och så in real life...sen får jag väl ta beslutet