Op flashoint 2 eller arma 2?

Permalänk
Medlem

Op flashoint 2 eller arma 2?

Letar efter ett nytt lir att fördriva lite tid med, jag är mest intresserad av hur multiplayer fungerar och om det är folk som lirar det fort.

Jag va lite sugen på op flashpoint 2 men såg att det är rätt dött enligt en den fansites. Älskade op flashpoint orginalet och hörde att de gick över till arma serien. Är arma 2 bättre en op flashpoint 2? då multiplayer delen alltså. Är det värt att köpa det fortfarande?

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem

nvm hitta lite snack på forumet verkar inte som op fp 2 är något att ha

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem

Om det är dött online vet jag inte.

Jag fastnade varken för det ena spelet eller det andra när jag testade dem. Jag gick tillbaka till GRAW2 (PC) som är kungligt online. Betydligt "enklare" men ändå taktiskt krävande.

Så jag tycker du ska prova det, så får vi en till spelare! 99 kronor kostar det på närmaste coop forum. Det är absolut värdigt och värt tidsfördriv!

Visa signatur

åhoj

Permalänk
Medlem

aah juste ja, glömde bort den serien, har lirat wow sens launch och missat så mycket spel tröttnat lite på MW2 (bara prestige grinding over and over). Ska no gköpa GRAW2 ser kul ut för 99 spänn

jag läste att det knappt fins några servers allt i opfp2 DR så det verkar rätt dött

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ja OPF DR har ju inte stöd för modding utan en idiotförklarad editor endast. Menar dedikerade servrarna till krigssimulatorer som ArmA, OPF och ArmA2 kör nästan enbart på custom-maps och addons i alla former.

OPF DR uteslöt allt det... Och uteslöt nästan hela fan-communityn.

Permalänk
Avstängd

Arma2 är OPFlashpoint rakt ut.

OPF2 är något Delta force skit, har inget från riktiga OPF spelen, bara ett försök men nja, skit.

Visst OPF2 har mindre buggar och flyter bättre än Bohemia spelen men spel känslan är mycket viktigare och det saknas helt i OPF2

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
OPF2 är något Delta force skit

Vafan! Delta Force 1 och 2 är ju äckligt bra spel

Operation Flashpoint: Dragon Rising är inte lika bra som ArmA 2, men om man vill ha bra blandning mellan realism och arkad, samt bra AI som gör ditt spel-liv till en mycket stor utmaning ibland (ett helvete ibland faktiskt), go for it! ArmA 2 finns där om du vill ha 100% realism (o då menar jag verkligen hundra procent!) och ett ruggigt bra multiplayer-stöd.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk

Arma 2 är ju hur kul som helst då man har lärt sig iallafall grunderna.

Visa signatur

7800X3D / 7900XT

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yeah_Right

jag läste att det knappt fins några servers allt i opfp2 DR så det verkar rätt dött

Det finns överhuvudtaget inga servrar i OPFP2 DR då "consolemasters" plötsligt beslöt att inte ha stöd för dedikerade servrar (något de tänkt ha från början, det står t.o.m. på cd-fodralet).
För multiplayer så måste du använda dig av P2P system och riskerar att hamna på en pentium 3a i Novosibirsk. Jag behöver knappast nämna vad det innebär i "lagg".
Även om du skulle ha den ovanliga lyckan att råka hamna på en hyfsad dator hos någon inom 300mil så är spelet galet dåligt iallafall.

Ditt synfält är som om du hade skygglappar, du ser i princip bara rakt fram. Kör du bil, de få som finns, så kan du inte ens titta åt höger eller vänster, det är stirra rakt fram som gäller.

När du ger order eller byter vapen så stannar du upp och står där som ett fån och utgör en utmärkt stationär måltavla. "Givetvis" så kan du inte välja kommandon ur kommandorosen med musen, nej nej, här är det konsollport fullt ut så du måste använda w,s,a och d tangenterna.

Skippa OFP2 - DR det är skit från början till slut.

Om du gillade det ursprungliga Operation Flashpoint så kommer du att gilla ArmA2.

Det är inte för alla då det kräver lite mer tanke än de flesta andra krigsspel och man kan få förflytta sig i 5 minuter innan man ens kommer till "krigszonen", som en välkommen bonus utav detta så slipper man alla p12or med adhd.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Vafan! Delta Force 1 och 2 är ju äckligt bra spel

Operation Flashpoint: Dragon Rising är inte lika bra som ArmA 2, men om man vill ha bra blandning mellan realism och arkad, samt bra AI som gör ditt spel-liv till en mycket stor utmaning ibland (ett helvete ibland faktiskt), go for it! ArmA 2 finns där om du vill ha 100% realism (o då menar jag verkligen hundra procent!) och ett ruggigt bra multiplayer-stöd.

Jo original Delta Force är bra, OPF2 är en wannabe är mer rätt

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Tiita på OF2 laddningen på tiden 2.02 Snacka om realism!

http://www.youtube.com/watch?v=0A-lQZ1VkuQ&hd=1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av drin
Tiita på OF2 laddningen på tiden 2.02 Snacka om realism!

http://www.youtube.com/watch?v=0A-lQZ1VkuQ&hd=1

Vilken laddnings-tid? Ser bara en massa online-gameplay.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Vilken laddnings-tid? Ser bara en massa online-gameplay.

Nej asså på youtube-klippet, gå till tiden 02.02 då kommer en kul laddning;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av drin
Nej asså på youtube-klippet, gå till tiden 02.02 då kommer en kul laddning;)

Jasså. Var specifik nästa gång

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Asaska
Om det är dött online vet jag inte.

Jag fastnade varken för det ena spelet eller det andra när jag testade dem. Jag gick tillbaka till GRAW2 (PC) som är kungligt online. Betydligt "enklare" men ändå taktiskt krävande.

Så jag tycker du ska prova det, så får vi en till spelare! 99 kronor kostar det på närmaste coop forum. Det är absolut värdigt och värt tidsfördriv!

jag har testat graw2 lite o tyckte det var bra känsla i det, verkar asbra om det går att köra i coop, men är lite osäker på om det finns nåt community att lira med o om kampanjen går att köra i coop

Visa signatur

ASUS ROG Strix B250I, Intel Core i5-6600 Skylake, Crucial DDR4 2400MHz 8GB, MSI GTX 1050 Ti 4 gb Aero, WD Black 1 TB, Fractal Design Node 304, 18 cm

Permalänk
Medlem

Dök det någonsin upp ett demo för OFP: DR förresten? Inte för att jag har några planer att köpa men vore lite skoj att allafall ha testat det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av S_Z
Dök det någonsin upp ett demo för OFP: DR förresten? Inte för att jag har några planer att köpa men vore lite skoj att allafall ha testat det.

Jo demot släpptes för några veckor sedan. Tyvärr så hörde jag att det var kasst, men det beror väl antagligen på att fullversionen också är kasst.

Här har du demot på FZ: http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=35533

Permalänk
Medlem

Arma 2 är det som gäller,

Särkilt när du hittat en grymm community

http://www.youtube.com/user/Operationreality

I denna youtube kanal kan du hitta lite blandade filmer från våra träningar samt misson series.

Sen det som är awesome med Arma2 är att du kan göra allt i spelet, finns så många addons och mappar och units etc etc...

Så du kan skapa vilket scenario du en vill

Visa signatur

[ i7-13700KF || CM MasterLiquid ml360r || Kingston fury 64GB DDR5 6000Mhz || MSI MAG Z970 Tomahawk || KFA2 RTX 3080TI || Lian Li pc-o11 Dynamic ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelle!123
Jo demot släpptes för några veckor sedan. Tyvärr så hörde jag att det var kasst, men det beror väl antagligen på att fullversionen också är kasst.

Här har du demot på FZ: http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=35533

Tack, skall testas. Märkligt att jag lyckats missa det, brukar hålla ett öga på FZs nyheter.

Permalänk
Medlem

Båda spel verkar vara bra men eftersom jag lyckades inte äns klara av training camp så är det nog ingenting för mig....
Klarade av visa delar men fastnar alltid på flyggplan träningen

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tomas_88
Båda spel verkar vara bra men eftersom jag lyckades inte äns klara av training camp så är det nog ingenting för mig....
Klarade av visa delar men fastnar alltid på flyggplan träningen

Du kommer aldrig att behöva sätta dig i ett flygplan om du inte vill. Håll dig på marken och skjut ner de flygande måltavlorna istället.

Permalänk
Medlem

OFPDR suger så otroligt hårt.. Och ja, jag äger orginalet.. Jag försökte verkligen att gilla det, men det misslyckas på så många nivåer..

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henkka
Du kommer aldrig att behöva sätta dig i ett flygplan om du inte vill. Håll dig på marken och skjut ner de flygande måltavlorna istället.

Känns som om jag inte har spelat genom hela spelet om jag inte klarar av allt perfekt

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Liemann
OFPDR suger så otroligt hårt.. Och ja, jag äger orginalet.. Jag försökte verkligen att gilla det, men det misslyckas på så många nivåer..

Vilket orginal? OFPDR har inget orginal.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Visst OPF2 har mindre buggar och flyter bättre än Bohemia spelen men spel känslan är mycket viktigare och det saknas helt i OPF2

Faktiskt. Nej.
Med de senaste patcharna ArmA2 har inte några direkt större buggar. Och det mesta fungerar bara bra. Prastandan är hyffsad. AIn är fortfarande lite skum i vissa lägen men det är inte annorlunda från något annat spel.

Visa signatur

Opera user | 3.6 GHz AMD Phenom II X4 | 6144MB RAM | AMD ATI HD7870 2GB | Det är jag det.
Linux, Eating apple and smashing Windows.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smygis
[B]Vilket orginal? OFPDR har inget orginal.

Skämtar du eller? Jag menar ju Orginal DVD...... aka "jag köpte spelet".. Trots all kritik och det faktum att det inte fanns nå CD protection på den..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Liemann
Skämtar du eller? Jag menar ju Orginal DVD...... aka "jag köpte spelet".. Trots all kritik och det faktum att det inte fanns nå CD protection på den..

mm, Missläste nog lite och antog att du menade 2001s Operation Flashpoint.

Visa signatur

Opera user | 3.6 GHz AMD Phenom II X4 | 6144MB RAM | AMD ATI HD7870 2GB | Det är jag det.
Linux, Eating apple and smashing Windows.

Permalänk
Medlem

OP2:DR är helt värdelöst. Arma2 har jag inte lirat men gillade OP1 väldigt mycket.

Så jag antar att jag håller med övriga i tråden.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smygis
mm, Missläste nog lite och antog att du menade 2001s Operation Flashpoint.

Jag kunde nog vart mer tydlig.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Crysis warhead/wars är billigt samt bra.

Visa signatur

WIN 11| Ryzen 7 5900X | Alphacool Eisbaer Aurora 420mm | Asus Rog Strix B550-F | Corsair Vengeance 32GB 3600RAM | XFX RX6950XT | Phanteks Enthoo Pro | EVGA Supernova G5 850W | Thrustmaster T500RS
OPENSUSE LINUX | Ryzen 5800X | Corsair Hydro H100x | ASUS PRIME X370-PRO | Corsair Vengeance 32GB 3200RAM | Vega 64 Vattenkylt | Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Medlem

OpFP2 var för mig årets längtan till de kom å blev årets största besvikelse. Co-op var väll okey, men Multi liret ska vi inte snacka om, Så himla Kasst. Arma 2 vet jag inget om då jag inte spelat, men folk verkar säga samma sak om de

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix