Hur ofta installerar ni om ert OS?

Permalänk

brukar bli var 3e var 4e månad.

eller när det kommer ett nytt operativ som måste testas,

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem

Det blir två gånger om året, var sjätte månad kan man säga. Jag har en bärbar med ganska så snålt om utrymme så jag är ganska så noga med vad som kommer in och ut på datorn

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk

har en 4 år gammal installation på en 10 år gammal laptop, som skalar helt okej, botar på under 1 min, och direkt efter boot kan man göra vad man vill

Permalänk
Medlem

var 6:e månad kanske. eller när nått klyddar

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pcman
en gång var år eller när behov uppstår.

fråga:

finns det någon stegförsteg-guide för hur man skapar sig ghost-avbildningar? har varit nyfiken på det området ett tag men det verkar vara så komplext att få till. tänk ghost for dummies om det hjälper.

tack för mig

hejdå.

Har du ens tänkt tanken att googla? Är ju skitlätt och till och med min mormor har gjort det på egen hand! Skaffa norton ghost.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Såklart när nåt klöddar till det helt åt helvete men.. ibland när jag känner för det

Permalänk

1-2ggr per år, egentligen behöver man inte ominstallera på iallafall 2 år om man sköter allt rätt, och det gör jag. Men, man vill ju testa olika OS och sånt.

Visa signatur

Intel 2500K | GPU? | MSI Z77A-GD45 | 8GB | Win 7 Pro 64

Permalänk
Medlem

Brukade bli en gång i månaden, Innan ja började köra Win7 7600.. Enda gången ja installerat om då va när ja bytte moderkort, Nu däremot måste ja nog göra de igen, Då de e nå Major problem mellan Xbox o dator.. Måste stänga av brandväggen i i Win för att xboxen ska komma åt, Öppnat alla portar i både router o branvägg.. Funkar inte ändå.. Knappt de funkar nu när ja inte har nån brandvägg igång alls också.. :S

Visa signatur

| B550 | R5-3600 | Kingston 1Tb M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas Scale |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B |
| iPhone 16 Pro 128Gb |

Permalänk

1 gång varje år...

Visa signatur

[Stationär dator] - [ Cooler Master Cosmos 1000 ] [ Corsair 650W ] [ASUS P8Z68-V PRO] [ Intel i5 2500K @ 4.3ghz] [Noctua NH-D14] [ ATI HD7950 ] [Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP] [ SSD Intel 520 180gb] [Samsung F3 1500gb] [ Seagate Barracuda 3000gb ]

Permalänk

när det börjar krångla med blue scree m.m? finns ingen anledning annars....

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Varenda gång det blir jävligt problem.

2ggr/år i snitt ungefär.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | Aorus Xtreme WB 3080 | Samsung 970 EVO Plus | Corsair HX1000i | Windows 10

Permalänk
Medlem

Jag installerar om när det behövs, dvs vid större uppgradering (moderkort, hårddisk tex.) och nya operativsystem (nya W7-versioner). Och så om det skulle skita sig fullständigt med nåt, men det har aldrig hänt på min dator :).

De tre senaste ominstallationerna har varit i juni (W7 RC), slutet av oktober (W7 köpt) och två veckor efter det (SSD-disk köptes).

Nästa installation kommer inte på länge, det skulle väl vara om jag köper en SSD till...

På dator 2 i sign hade jag samma XP-install i 3,5 år innan jag köpte nytt moderkort, CPU, RAM och nätagg (det som sitter i dator 1 nu).

Visa signatur

MSI B850 Gaming Plus WIFI | AMD Ryzen 7 9800X3D | Be Quiet Dark Rock Pro 5 | PNY GeForce RTX 5070 Ti OC | Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000MHz CL30 | Samsung 980 PRO 2TB | Corsair RM750x Shift 750W | Fractal Design Define 7

Permalänk
Medlem

ungefär varje vecka.. kan aldrig bestämma mig för vilket os jag vill köra..

Visa signatur

Desktop/Spel 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, SG GGX 1.2, SF1000, Win 10 IoT LTSC
Laptop/Jobb MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM
Skärm PG32UCDP OLED Mus Superlight Tangentbord Keychron V4 60% (Gateron Smoothie)

Permalänk
Medlem

vart annat eller vart tredje år eller så alt när windows säger stopp och verkligen inte vill fungera.
annars rensar jag register och tomt utrymme på disken regelbundet.

Efter varje rensning känns det nästan som om man installerat om dumburken.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lambdaN
ungefär varje vecka.. kan aldrig bestämma mig för vilket os jag vill köra..

Finns ju bara 2 alltenativ W7 eller XP

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem

Förr va de typ 1gång i månaden på xptiden dvs. Nu installera ja win den 23 nov och burken har rullat på sen dess och kommer att göra det ett bra tag förhoppningsvis utan strul.

Visa signatur

Stationär 1: Cooler Master Cosmos 1000,IntelCore Quad Q6600@2,40ghz,Raptor 74Gb, Win7 64bit, Gigabyte Ga-Ep Ds4, Ati Radeon HD 4870.

Stationär 2: Fractal Design Define XL, Intel Core I7 2600K@3.40GHZ, Intel 320 Series 80GB SSD,Noctua NH-U12P Win7 64bit, ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Asus Hd 6870.

Permalänk
Medlem

Brukar bli 2 ggr om året...

Visa signatur

I'll give them the most spectacular heroics anyone's ever seen. And when I'm old and I've had my fun, I'll sell my inventions so that everyone can be superheroes. Everyone can be super. And when everyone's super, no one will be.

Permalänk
Vila i frid

Aldrig hittills på denna burk, dvs sedan 2006-11-29, dock en True Image-kloning till SSD raid0 för ett år sedan - men samma installation. RegistryDefrag, PagedeFrag och Defraggler är dock ett måste mellanåt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arne Anka
Finns ju bara 2 alltenativ W7 eller XP

Nästan, du missade bara det andra OS tillverkarna och deras OS.

Visa signatur

pff

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murkaz
Nästan, du missade bara det andra OS tillverkarna och deras OS.

Japp det har du rätt i Menade såklart OS från MS
Men Linux m,m har jag dålig koll på

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem

Kanske...var tredje eller fjärde månad genomsnittlig.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass