ATI HDMI Audio visar sig inte
Har försökt fått igång ATI HDMI Audio på mitt ATI Radeon HD4670 1GB HDMI utan framgång.
¤ Jag har försökt installera Realtek:s ATI HDMI Audio Driver v.2.35 (HDMI_R235.exe) , får bara upp "Ingen drivkrets understöddes i detta drivkretspaket.".
¤ Provade därefter den man hittar på ATI/AMD:s hemsida, (9-11_xp32-64_hdmiaudio.exe). Den extraherar alla filer, sen väl till installationen finns det inget att välja så den installerar bara om installationshanteraren och inget mer.
¤ Jag gav även de "vanliga" Realtek High Definition Audio Codecs ett försök, det installeras men används inte och själva interfacet öppnas inte om man klickar på dess .exe-fil.
¤ Kikade biosen och onboard audio stod på [Auto], ändrade till [Disabled]. Ingen skillnad, plockade bort grafikkortets drivisar och CCC och installerade om allt och upprepade vad som gjordes ovan till samma resultat.
Jag har XP SP3, alla uppdateringar vad jag vet samt senaste drivrutinerna till grafikkortet. Har ett Creative X-Fi ljudkort.
Den visar sig inte alls i enhetshanteraren, varken oinstallerad eller annat. Inte heller finns det något annat att välja i "Ljud- och ljudenheter" än mitt Creative X-Fi.
Hittar inget i CCC heller om man skulle vara tvungen att aktivera det, och inte har jag hittat nåt som säger att något dylikt ska göras.
Hoppas ni kan hjälpa mig få igång HDMI-ljudet, tack på förhand.