Permalänk
Medlem

spela upp film via ftp

hej

har lagt upp en ftp med programmet filezilla och har lagt upp en film på den. problemet är att när jag surfar in på den och trycker på filmen så fungerar det inte. måste man göra någon inställning i filezilla för att få de att fungera?

//mackiz

Visa signatur

Gigabyte Ga-p35-ds3, q6600@3,2 8800gt, 4gb ocz pc6400.

Permalänk

Det fungerar, antagligen så buffrar den och tar en stund innan den spelas upp.
Annars kan du högerklicka på den och ta Spara mål som...

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem

efter att testa så lyckades jag lista ut att problemt ligger på "uppspelningsdatorn".

hur gör jag för att få upp den där rutan "öppna eller spara". nu kör den wmp direkt.

Visa signatur

Gigabyte Ga-p35-ds3, q6600@3,2 8800gt, 4gb ocz pc6400.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mackiz
efter att testa så lyckades jag lista ut att problemt ligger på "uppspelningsdatorn".

hur gör jag för att få upp den där rutan "öppna eller spara". nu kör den wmp direkt.

Du gör som jag skrev ovanför, du högerklicka på filen, väljer spara mål som/save target as

Visa signatur

Permalänk
Medlem

men han vill ju streama filmen, alltså slippa behöva vänta innan allt har laddats hem.

Permalänk

Ja, då är det ju bara att installera valfri multimedia spelare med stöd för plugin i FF/IE

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kör VLC, välj avancerad öppna fil, och skriv in adressen till filmen under nätverk. Sätt en buffert på 99999 också så har du 99 sekunders buffert om linan halka ner ett litet tag.

Glöm inte välja FTP som protokoll.