Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk

Låsa upp nokia N97

Hej! Jag undrar om det stämmer att N97 inte kan bli upplåst, t.ex. förutsatt att man har 3 som operatör och vill byta till Tele2.

Isf har jag köpt en låst mobil helt i onödan och nudlar kommer anses som en lyx den närmsta månaden.

MVH Fredric

P.S. Snälla säg att det går att låsa upp eller att det är påväg iaf!

Visa signatur

4400+ | ASUS A8N-SLI PREMIUM | TWINX2048C2 | GW7800GT | LIANLI PC65B | RAPTOR74 | SEAGATE500 | TAGAN5802FORCE | ZALMAN CNPS9500 | SAMSUNG 20,1"

Permalänk

det går att låsa upp den här har du en guide

Warning: Entering 3 or more incorrect unlock codes on your Nokia N97 could permanently lock it!

How To Unlock Nokia N97 for Free
1. Type #PW+
2. Enter your N97’s 8-digit unlock code
3. Type +1#
4. Your Nokia N97 should say “SIM Restriction Off”

You should now have yourself a fully unlocked Nokia N97 mobile phone and you did it completely free! Most websites will tell you to go pay for a high priced unlock code. If the above instructions did not work on your phone or you want to learn more about unlocking SIM based phones, check this article out. Furthermore, recently the new Nokia N97 Mini was released and you can find the instructions to unlock it here.

Visa signatur

Asus: Bara vi har äkta USB 3.0 och SATA 6,0 Gbps
[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/w47khy.png[/img]

Permalänk
Permalänk

Tack. Faktiskt så har jag redan varit inne på dem. Är det någon som har prövat? Känner mig smått rädd för att förstöra mer än frambringa. Telefonen är låst till 3 och ett abonnemang på 24 månader vilket gör att man inte får låsa upp telefonen förrän efter 24 månader. Helt idiotiskt.

Visa signatur

4400+ | ASUS A8N-SLI PREMIUM | TWINX2048C2 | GW7800GT | LIANLI PC65B | RAPTOR74 | SEAGATE500 | TAGAN5802FORCE | ZALMAN CNPS9500 | SAMSUNG 20,1"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av da_fredde
Tack. Faktiskt så har jag redan varit inne på dem. Är det någon som har prövat? Känner mig smått rädd för att förstöra mer än frambringa. Telefonen är låst till 3 och ett abonnemang på 24 månader vilket gör att man inte får låsa upp telefonen förrän efter 24 månader. Helt idiotiskt.

Du får väl låsa upp den innan 24månader? Men du blir väl dels av med garantin och sen har du två abbbonemang eller 1abb och 1 kontantkort som du måste betala för varje månad. Hade det inte varit bättre att köpa en olåst från början?

Permalänk
Avstängd

Väntar du 24 månader är det mindre chans att det går att låsa upp den.

Var så med en Nokia mobil och Telia för något år sen, gick inte att låsa upp hos telia då den var för "gammal", men 10min hos chipper så var den upplåst.

Så efter det byter jag mjukvara och låser upp mobilerna direkt när jag köpt dom, tvungen med TRE mobiler.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Väntar du 24 månader är det mindre chans att det går att låsa upp den.

Var så med en Nokia mobil och Telia för något år sen, gick inte att låsa upp hos telia då den var för "gammal", men 10min hos chipper så var den upplåst.

Så efter det byter jag mjukvara och låser upp mobilerna direkt när jag köpt dom, tvungen med TRE mobiler.

Jag förstår. Vad menar du med chipper? Är det ett företag? Var rekommenderar ni att man ska gå för att hitta den bästa mobilupplåsningstekniken? Jag bor i Stockholmsområdet så nära stockholms län vore bäst.

Visa signatur

Permalänk
Visa signatur

Asus: Bara vi har äkta USB 3.0 och SATA 6,0 Gbps
[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/w47khy.png[/img]

Permalänk
Medlem

Sitter i samma sits som dig, med en 3 låst N97. Måste ju gå att låsa upp den på nått sätt?

Visa signatur

Antec Three Hundred INTEL-i5-760 @ 4,1 Ghz / MSI P55M-GD45/ Radeon R9 280X / 8GB Corsair XMS3 1600mhz / Corsair TX 650W / Kingston SSDnow v300 120gb (old version) / Samsung Spinpoint F3 1TB / BenQ M2700HD 27" / SuperPI 10,249 Sek

Permalänk
Permalänk
Medlem

Amd_for_life tack för svar !
Men jisses va dyrt !!! 599:- att låsa upp luren det va fan inte gratis
Man kanske ska vänta ett par månader så borde ju priset sjunka lite..... ?

Visa signatur

Antec Three Hundred INTEL-i5-760 @ 4,1 Ghz / MSI P55M-GD45/ Radeon R9 280X / 8GB Corsair XMS3 1600mhz / Corsair TX 650W / Kingston SSDnow v300 120gb (old version) / Samsung Spinpoint F3 1TB / BenQ M2700HD 27" / SuperPI 10,249 Sek