Permalänk
Medlem

Så där, verkar ha ett 4870 till på ingång. Då blir det att sleeva 4 st pice-kablar till

Permalänk
Medlem

underbart 10/10
Du gav mig info på nästan allt jag behöver veta om detta chassie innan jag spar ihop till ett.
Är fortfarande konfunderad över hur vida det är ett fulltower elelr midi samt om ett 4890 får plats eller inte.

Lät det mycket innan du modda om halva bygget?

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RainesX
underbart 10/10
Du gav mig info på nästan allt jag behöver veta om detta chassie innan jag spar ihop till ett.
Är fortfarande konfunderad över hur vida det är ett fulltower elelr midi samt om ett 4890 får plats eller inte.

Lät det mycket innan du modda om halva bygget?

Skulle tro de går under betckningen miditower. Men i stället för att vara högt är de väldigt långt.

Ett 4890 kommer gå in fint. Enda kort nu som finns, om man kan kalla de för "finns", som inte går in problemfritt är 5970. Men det skulle fungera om man tog bort fäkten i botten precis vid grafikkortet.

Chassit lät inte speciellt mycket alls omoddat. Fläktarna är relativt tysta, väldigt tysta om man jämför med original på andra chassin jag jobbat med. Sedan finns ju fläktstyrning till dem med som sitter i chassit. Hårddiskar vibrerar inget alls osv. Moddningen är bara för att jag har svårt att låta bli att göra något som jag tycker är bra till ännu bättre. Och så självklart bara för att få fixa nått på kvällarna som inte har med skolan att göra.

Tack för 10an. Vad kul att du blivit hjälpt av bygget!

Permalänk
Medlem

tack för svar om grafikkortet.
Har läst runt om detta chassie men sett så många längder på kort som går in och inte så man fick inge grepp om hur det låg till.

Antar att det blir att spara ihop till det nu då ^^
Sen blir det kanske även vattenkylning för att ta ner ljudnivån ytterligare.
ser dock lite trångt ut för "riktig" vattenkylning så det blir kanske corsair H50 för min del också.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Jag är lite nyfiken på hur du har fäst den andra fläkten och "distansfläkten" till din H50?

Edit: Såg i annan tråd att du förklarat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Prowler1
Jag är lite nyfiken på hur du har fäst den andra fläkten och "distansfläkten" till din H50?

Edit: Såg i annan tråd att du förklarat.

hehe. jo jag var ganska flitig där med att skriva i trådar om den kylaren. Tycker den är rusikigt bra för de pengarna.

Permalänk
Medlem

Kommer bli riktigt nice med panelen i skrivbordet! vilken utmärkt idé

Visa signatur
Permalänk
Medlem

reset-knapp tycker jag är onödigt, den klarar man sej utan, men om du gillar knappar så kör hårt:D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shagy
Skitsnack !

Grattis till ett mycket bra och praktiskt designat chassi Du kommer inte ångra ditt PSU , som du säger du kommer ha det länge och det jobbar lätt så du slipper höra det dra igång på högvarv för att det är belastat.

Diskarna ska väl sitta efter en gyllene regen antingen | eller - och det ända som dom inte bör sitta på är: /

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xion_drifter
Kommer bli riktigt nice med panelen i skrivbordet! vilken utmärkt idé

Haft den idén sedan jag byggde skrivbordet, men väntade tills jag fått till mitt chassi så jag slapp göra om det. Men nu är de igång.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tubbää
reset-knapp tycker jag är onödigt, den klarar man sej utan, men om du gillar knappar så kör hårt:D

haha. Precis! Tänkte struntat i den, men de är ju allt kul när man ändå är igång. Och knappar är alltid lite extra roligt.

Permalänk
Medlem

Vart köpte du usb o hörlurs kontakterna?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbi
Vart köpte du usb o hörlurs kontakterna?

elfa.se - art nr 42-708-64 för hörlur/mic
art nr 42-677-82 för usb

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
elfa.se - art nr 42-708-64 för hörlur/mic
art nr 42-677-82 för usb

killen har ju koll

Permalänk
Medlem

nje,det vete fan.
tar 5 min och ta reda på om man vet vart man ska börja

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Inaktiv

schnykkt, men vart har du köppt on/off-knappen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av otello
schnykkt, men vart har du köppt on/off-knappen?

kjell.com

art.nr: 36143 Strömbrytare 2-pol återfjäd.
art.nr: 36141 Strömbrytare 1-pol on/off

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sideburns
kjell.com

art.nr: 36143 Strömbrytare 2-pol återfjäd.
art.nr: 36141 Strömbrytare 1-pol on/off

Äh du va före.
Hade redan scannat av elfa & clas ohlson, och var på G till kjell =P

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

hahaha jo var bra snabb där. Mobilen skrek jag fått mail så skyndade mig in. Hade fraktsedeln på skrivbordet med art.nr framför mig så de gick rätt så fort

Permalänk

märkt att man inte ser den färdiga kabeldragningen på den sista bilden, trodde det var det du ville visa med bilden? go påsk folk

Visa signatur

specc.
i7 920, 570, intel ssd. fulltower FD.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkwithin
märkt att man inte ser den färdiga kabeldragningen på den sista bilden, trodde det var det du ville visa med bilden? go påsk folk

Halva bygget är ju bilder på kabeldragning. Scrollar du upp 7-8 bilder så har du bilder på hur kablarna ser ut. Sista är mest en summering på hela bygget.

Permalänk
Medlem

vad heter ditt grafik kort ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nobleman
vad heter ditt grafik kort ?

Sapphire HD4870 512 med en Arctic Cooling Accelero S1 rev2-kylare och dubbla 120mm fläktar.

Permalänk
Medlem

Helvete var man har satsat hårt här!

Riktigt snyggt har du gjort det! Hur många timmar har du lagt ner sammanlagt på de?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zalleswe
Helvete var man har satsat hårt här!

Riktigt snyggt har du gjort det! Hur många timmar har du lagt ner sammanlagt på de?

Jo, lika bra att göra det ordentligt nu när de äntligen blev chassibyte.
Hur många timmar jag lagt ner vågar jag inte tänka på. Blir lite varje kväll i 2 månaders tid nu snart. Mellandagarna kommer de snickars chassi till dvd och så göra klart skrivbordet så kanske kan vara idé att räkna efter Gör de mest för att de är så kul.

Permalänk
Medlem

Var ett tag sen jag kollade denna bygglogg. Höjer min poäng sättning från löjligt låg till 10P Nu när man sett att det ligger lite work bakom allt

Permalänk
Medlem

fan va fränt det blev :), riktigt bra gjort !

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bil_experten
Var ett tag sen jag kollade denna bygglogg. Höjer min poäng sättning från löjligt låg till 10P Nu när man sett att det ligger lite work bakom allt

Tackar, välkommen tillbaka får man säga då Lite arbete har de allt blivit...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av KsKz_91
fan va fränt det blev :), riktigt bra gjort !

Citat:

Ursprungligen inskrivet av og900turbo
skit snyggt !!

Tackar!

Fått tag i 1mm plåt som jag ska försöka få till nu för fronten och toppen så borde komma bilder om någon vecka.
Skrivbordet borde vara klart innan nästa helg, måste förbi far och låna sticksåg bara så jag får upp hålet i ryggen för usb-kontakterna.

Permalänk

Den här bygloggen blir bara mer och mer intressant att titta i ju mer du gör. Riktigt kul att se sådant slit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soffipropp
Den här bygloggen blir bara mer och mer intressant att titta i ju mer du gör. Riktigt kul att se sådant slit

Ja kommer de paket i början på veckan med de sista delarna så blir de mer gjort.