SweClockers drop!
Permalänk
Medlem

Hard disk problem

Igår natt fick jag ett meddelande om att Windows (7 ultimate) upptäckt ett hårddiskproblem på en av mina hårddiskar, en Seagate Barracuda 7200.12. Den är så gott som ny, bara ett fåtal månader, men meddelandet återkom så jag gjorde backup och körde Error scan med HD Tune som dock inte hittade några fel.

Däremot ser Health-sidan ut såhär:

Jag fick förövrigt meddelandet när jag spelade Left 4 Dead och texturerna började krångla kort efteråt. Vet inte om det finns något sammanhang men det kan vara värt att nämna. Några ytterligare avvikelser från datorns normala beteende har jag dock inte märkt av.

Borde jag oroa mig? Kommer min data explodera?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ta kontakt med affären du köpte den i och få den utbytt.
Shit happens.

Den kommer att explodera med motsvarande 200 Megaton trotyl. Hela Stockholm och delar av Södertälje kommer försvinna. Byt direkt.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

WS: z790 ProArt + 13900K + 4080 + 2x32GB 6400 MT/s + 19 TB NVME. Bambu labs P1S.
Server: Klassiskt PC-V2000 med skapligt mycket SSD (ca 33 + 57 TB) och dual 10G.

Permalänk
Medlem

Re: Hard disk problem

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dkd
Igår natt fick jag ett meddelande om att Windows (7 ultimate) upptäckt ett hårddiskproblem på en av mina hårddiskar, en Seagate Barracuda 7200.12. Den är så gott som ny, bara ett fåtal månader, men meddelandet återkom så jag gjorde backup och körde Error scan med HD Tune som dock inte hittade några fel.

Däremot ser Health-sidan ut såhär:

Jag fick förövrigt meddelandet när jag spelade Left 4 Dead och texturerna började krångla kort efteråt. Vet inte om det finns något sammanhang men det kan vara värt att nämna. Några ytterligare avvikelser från datorns normala beteende har jag dock inte märkt av.

Borde jag oroa mig? Kommer min data explodera?

Nej, en dator exploderar helt enkelt inte.

Kontakta affären och hoppas på att du får den utbytt.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem

Ja snart kommer nog din hårdisk vara obrukbar. Den kommer att explodera ring polisens bombgrupp och låt dem frakta den till butiken.

Permalänk
Medlem

Ojdå, då bör jag nog byta ut den om än bara av respekt för alla andra i närheten. Jag vill ju nte ha ett massmord på mitt samvete.

Men kan någon säga mer exakt vad det är för fel på den? Till exempel vad ett misslyckat Reallocated Sector Count innebär. Och bortsett från den överhängande explosionsrisken, måste den bytas ut? Jag frågar eftersom jag är lat och helst slipper.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Om den inte behandlas på rätt sätt efter felmeddelande så kan den börja utsönda radioaktiv strålning. Därför bör du snartast möjligt ringa både till polisens bombgrupp, affären du köpte den ifrån och ett sjukhus.

SPRING!

Visa signatur

Meh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dkd
Ojdå, då bör jag nog byta ut den om än bara av respekt för alla andra i närheten. Jag vill ju nte ha ett massmord på mitt samvete.

Men kan någon säga mer exakt vad det är för fel på den? Till exempel vad ett misslyckat Reallocated Sector Count innebär. Och bortsett från den överhängande explosionsrisken, måste den bytas ut? Jag frågar eftersom jag är lat och helst slipper.

Måste och måste.
Vill du bli av med sakerna på den så behåll den.

Visa signatur

[ Corsair 3500X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 9800X3D ] [ Asus 4080 Super OC ] [ Asus TUF X870-Wifi ]
[ 32GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000Mhz DDR5 ] [ Samsung 990 Pro 2TB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ]