Erbjudanden på Steam

Permalänk
Medlem

Mm men för 513,487:-. Game.se tar 449:-.

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chrester
Mm men för 513,487:-. Game.se tar 449:-.

Men om din skiva går sönder så måste du antingen tanka illegalt eller köpa ny skiva

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Inaktiv

Köper man spelet på game så får man heller inte tillgång till betan? Jag förstod det iallafall som att betan endast var för förbokare på Steam iallafall.

Permalänk
Medlem

@Mupp3n Jo jag vet, har köpt en 7-8 spel via steam. Men deras prispolitik är under all kritik emellanåt.

Nu vill jag inte starta någon debatt om digitalmedias priser

Game.se skickar en betanyckel samt att man får lite vapen och en massa annan bröte när fulla spelet släpps.

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Jo jag vet, har köpt en 7-8 spel via steam. Men deras prispolitik är under all kritik emellanåt.

Nu vill jag inte starta någon debatt om digitalmedias priser

Förbeställ det på game.se och sluta dra igång diskussionen då?

Permalänk

Steam har en big flaw och det är helt klart deras 1$ = 1€, alla som inte är lyckligt lottade nog att ha någon amerikan som dom kan lita på lider tyvärr lite.
Känner man en amerikan kommer man istället att hamna på ett slutpris runt 370kr. Vilket istället är ett riktigt bra pris och enda skillnaden är att spelet står som gift och inte som purchase i din köphistoria.

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Förbeställ det på game.se och sluta dra igång diskussionen då?

Har redan beställt på game.se. Mitt inlägg rörde bara att priset skillde sig så mycket mot en "vanligt" butik. Inget värre än så serru

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReloadMaster
Steam har en big flaw och det är helt klart deras 1$ = 1€, alla som inte är lyckligt lottade nog att ha någon amerikan som dom kan lita på lider tyvärr lite.
Känner man en amerikan kommer man istället att hamna på ett slutpris runt 370kr. Vilket istället är ett riktigt bra pris och enda skillnaden är att spelet står som gift och inte som purchase i din köphistoria.

är det inte på nåt sätt emot reglerna att göra så?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Har redan beställt på game.se. Mitt inlägg rörde bara att priset skillde sig så mycket mot en "vanligt" butik. Inget värre än så serru

Det ska bli intressant att se folks intryck av spelet. Jag köpte föregångaren i somras till Xbox360 och gillade det överlag. På PC bör de största bristerna från föregångaren försvinna i och med mus och tangentbord.

Har du någon koll på om spelet aktiveras via Steam med butiksköpta utgåvan?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReloadMaster

Men folk verkar ju inte fatta att amerikanarna inte betalar VAT i sina priser och har även en dålig ekonomi. Och även får ju britterna dåliga priser

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Men folk verkar ju inte fatta att amerikanarna inte betalar VAT i sina priser och har även en dålig ekonomi. Och även får ju britterna dåliga priser

Även om man räknar med momsen så är €1 = $1 överpris. Det går som tur är dock att komma runt om man låter någon i USA genomföra köpet åt en.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gramner
Även om man räknar med momsen så är €1 = $1 överpris. Det går som tur är dock att komma runt om man låter någon i USA genomföra köpet åt en.

Hur mkt moms betalar dom i skatt?

Vet att israeler och ett par andra länder betalar runt 79 dollar per spel hos steam.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thovvr
är det inte på nåt sätt emot reglerna att göra så?

Nej det är inte emot några regler på något sätt.
Att låtsas som att du är i en annan region än din nuvarande är mot reglerna dock.
Ingen har enligt forumet blivit avstängd på grund av det heller dock.

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Medlem

Har också CoH sedan tidigare. Har dock varit sugen på expansionerna, och köpte CoH Gold nu på Steam. 38kr är det värt! Dessutom gillar jag att ha spelen på Steam, det är bekvämt.

Permalänk
Medlem

"Midweek Madness"

Psychonauts - 2€

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelle!123
"Midweek Madness"

Psychonauts - 2€

Givet köp, trots att jag redan har den på XBL.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelle!123
"Midweek Madness"

Psychonauts - 2€

Köpte direkt när jag såg det. Ligger lätt i topp 5 av de bästa spel jag spelat och fasen vad smidigt att det kom till steam så man kan ladda ner det.

Permalänk
Medlem

nu är det snart dags för en ny helg deal, hoppas verkligen det är något som är värt att köpa

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

http://store.steampowered.com/news/3384/

Tre stycken (Freedom Force Pack, X-COM Complete Pack & Tropico 3) var inte dumt.

Permalänk
Medlem

är X-COM packet bra eller? har aldrig spelat spelen

Visa signatur
Permalänk

2 euro för 5 spel kan väl knappast gå fel? (Det rimmar till och med!)

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av J0hAnN48
är X-COM packet bra eller? har aldrig spelat spelen

Terror from the deep för 2€ vore ett kap bara det; nu får man även de andra.

Permalänk
Avstängd

Titan Quest gold för 50 kr.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har aldrig kört Titan Quest, men har hört att det ska vara bra. Antar att det är värt ~50kr?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av widL
Jag har aldrig kört Titan Quest, men har hört att det ska vara bra. Antar att det är värt ~50kr?

Om du gillar spel som Diablo II och Torchlight så är det antagligen värt mycket mer än €4.99. Det är i samma genre som dem för övrigt.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Om du gillar spel som Diablo II och Torchlight så är det antagligen värt mycket mer än €4.99. Det är i samma genre som dem för övrigt.

Jag är egentligen inget större fan av såna spel, men jag tror inte jag kommer kunna motstå att köpa det till det priset. Även om jag inte blir lyrisk när jag spelar det så är såna spel ett väldigt bra tidsfördriv en regnig dag!

Permalänk
Medlem

Är man tveksam till den typen av spel så är förstås det låga priset en faktor. Det man kan säga om Titan Quest är att det har en bakgrund som är anknuten till grekisk mytologi och lite lättare att acceptera som värld. Men det är inga djupa quests, utan det som är viktigt är att döda monster, få loot, uppgradera sina skills.

Observera att om du nu köper det, så spela alltid via expansionen TQIT (den börjar i grundspelet ändå). Tror man måste starta TQ en gång för att den ska registrera, men gå ur och kör sen TQIT. Det är lite osmidigt, men spelet är gjort så att expansionen ligger separat och startar man från TQ ikonen får man inte tillgång till nyheterna i expansionen. Som vanligt är det lite för enkelt i början, lite synd att man inte kan skruva upp svårigheten från start som i Torchlight.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av widL
Jag är egentligen inget större fan av såna spel, men jag tror inte jag kommer kunna motstå att köpa det till det priset. Även om jag inte blir lyrisk när jag spelar det så är såna spel ett väldigt bra tidsfördriv en regnig dag!

kan tipsa om två fixar till buggar som gör spelet näst intill ospelbart på 2 olika ställen om du köper det

en bugg med några spöken som göra att hårdisken går upp på 100% aktivitet i loop vilket medför att spelet kommer gå i 1-2 fps typ oavsett dator

den andra är samma sak fast pga några blixtar.
fixarna plockar bort spökena och blixtarna som ändå inte har nått med spelet att göra utan bara ögongodis så inget du kommer sakna

Toj Fix
http://www.titanquest.net/forums/technical-issues/16861-worki...

CR fix
http://www.titanquest.net/forums/technical-issues/16739-worki...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Jag har kört den stora fanpatchen tidigare, har för mig att de två sakerna är inbakade där. Ska nog dra in den på Steam-installationen nu också. Bra att du påminnde mig.

Permalänk
Medlem

Kunde inte motstå detta erbjudande via Steam (50kr för TQ:Gold) vet ngn ifall man kan köra med fanpatchen om man köpt via steam?

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One