Leveranstid Apple Store?

Permalänk
Medlem

Leveranstid Apple Store?

Hejsan! Förmodar att de flesta av er har beställt på Apple Store. Jag beställde en iMac 27" den 7 januari. Det står fortf att den granskas nu snart en vecka som gått. Ska det ta sådan tid? Och sen står det ju självklart två veckor leveranstid, brukar det ta kortare tid, eller längre tid än det som visas? Hur många dagar fick ni vänta? Samtidigt kan jag nämna att jag beställde AppleCare Protection Plan till datorn, där det står att den levereras efter 24 timmar, och jag har inte fått den. Kommer den med datorn när den levereras? Tack på förhand

Visa signatur

Canon 450D

Permalänk
Medlem

Jag beställde min Macbook Pro på en fredag eftermiddag och den kom på måndag eftermiddag, blev helt överraskad när det gick så fort :).
Kollade på apples sida och på iMac 27" det står "Färdig att skickas: 2 veckor" vilket betyder att dom skickar iväg den om 2 veckor, så tror nog du får hålla ut en stund till innan den kommer. Du borde kunna se på apples sida om dom har skickat iväg den eller inte. Sen när den väl har skickats så kan du hålla koll på var paketet finns genom leverantörens hemsida

Permalänk

Din dator kommer att vara registrerad med den AppleCare du köpte till när du får den. Har själv aldrig köpt AppleCare direkt ifrån Apple så jag vet inte om man får någon box eller så. Dock borde den komma i samma låda som iMac:en, tycker jag. Det vill säga om du beställde din AppleCare plan som ett så kallat BTO (Build To Order) när du konfigurerade din iMac.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Normalt sett så brukar det ta max ett dygn för Apple att låsa pengarna på ditt konto.
[Så att det inte blivit klart fast det gått tre bankdagar sedan beställningen verkar skumt.]
Sedan så kommer grejorna på den uppskattade tiden plus någon dags transfer till sverige och någon/några dagars transfer i sverige.
Så har det varit när jag har köpt.

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem

Gick in nyss och kollade leveransstatus, och hade ändrats från "granskas" till "ej skickats ännu" Beräknad leverans tid är den 5 februari. Är inte det lite lång tid? Skickade efter datan den 7;de. Blir fyra veckor isåfall. Brukar det ta sån tid? Längtar oerhört mycket!

Visa signatur

Canon 450D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av natlie
Gick in nyss och kollade leveransstatus, och hade ändrats från "granskas" till "ej skickats ännu" Beräknad leverans tid är den 5 februari. Är inte det lite lång tid? Skickade efter datan den 7;de. Blir fyra veckor isåfall. Brukar det ta sån tid?

iMac 27" är verkar vara en ganska populär produkt och Apple har haft svårt att producera i takt med beställningar. Dessutom har den lidit utav diverse tillverkningsproblem som har försenat ytterligare.

Se det från den ljusa sidan, du får en dator som blir byggd på beställning och förhoppningsvis har alla problem fixade från början. Men jag vet hur du känner dig.. fick också vänta väldigt länge efter jag beställt min MBP på lanseringsdagen.. evig väntan! Kan väl trösta dig med att min kom ca. en vecka tidigare än den beräknade tiden.

Lycka till med ditt köp! ;D

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

imac 27" har 2 veckors byggtid, står på apple store med "Färdig att skickas: 2 veckor"

Sen ska den skickas med vilket tar några dagar.

Permalänk
Medlem

Din AppleCare Protection Plan kommer att komma i ett separat paket samtidigt som dator.

Fick mitt sånt i ett vadderat kuvert bredvid det stora iMaclådan.

Visa signatur

"The ones who are crazy enough to think that they can change the world, are the ones who do."
Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Kollade på beställningsstatus nyss, den skickades igår och hur lång tid brukar det ta från att den skickats, till den levereras? Tack för alla goa svar!

Visa signatur

Canon 450D

Permalänk
Medlem

För mig tog det ca 3 dagar det stod att den skickades på en fredag och jag fick den på måndag.

Visa signatur

Macbook Air 13" (2012)

Permalänk
Medlem

Nu står det "Påväge till kunde. Levereras enligt schema" Nu kommer den väl närsomhelst? Ouuuf va jag är glad, kan knappt bärga mig längre!

Visa signatur

Canon 450D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b0bzor!
.. fick också vänta väldigt länge efter jag beställt min MBP på lanseringsdagen.. evig väntan! Kan väl trösta dig med att min kom ca. en vecka tidigare än den beräknade tiden.

Hur lång tid tog det för dig innan MBP:n kom? Det ryktas ju om en ny MBP snart. Funderar på att beställa den...