Det tar ett tag klura ut vad delarna heter.
Köpte ett moderkort, nu upptäcker jag att jag behöver en riser. Det verkar vara rövarpris på dom, 10x priset i Sverige jämfört med USA. Förhoppningsvis har jag ett passande inom 2 veckor.
Det här med chassin är bök. Var nära på att köpa en Codegen på 4u.. letade och letade efter bilder på den, men hittade inget igår. Idag av en slump, hittade jag bild i blocket.. och då ser jag att pci-korten ska gå vertikalt mot moderkortet i det chassit.
Men med mitt moderkort, när jag har satt in en riser, måste pci-korten gå horisontalt med moderkortet. M.a.o. kan jag inte kanske använda Codegens rack chassi. Det verkar som om jag får köpa ytterligare risers.. först behöver jag den som utäkar min pci-x till 3st pci-x. sedan behöver jag sådana med band?
Någon som vet ett ett chassi där man har korten verikalt med moderkortet? Det får gärna vara ett tower-chassi eller annan utformning. Om det är rack chassi, så måste den vara minst 2u tjock.
Vad heter (den lilla) metallbiten som man tar (skruvar) loss från chassit för att sätta in ett pci-kort?
Det blir ytterliga knep och knåp när jag vill göra mina hårddiskar till hot-swap. Någon som vet kan ge lite fingervisning om dom delarna?
Tackar för alla svar!