SSD, radeon-5800, framtida priser?
hade tänkt köpa en ny spel dator. men är lite osäker på om det är värt att vänta på att priserna ska gå ner på både SSD hårdiskarna och Radion korten och om det är värt att vänta på USB 3.0. mina tankegångar är att vänta till våren/sommaren eller köpa en idag.
datorn som jag kommer köpa ska till stor del vara en spel-dator och möjligen kompletteras med ett ljudkort och bli en hobby studio. den får kosta runt 10k-13k
SSD: "Prissänkningarna har dock hämmats något på grund av minskad produktion av minneskretsar till följd av den ekonomiska krisen."
är vi inte på väg ur den ekonomiska krisen?
känns också som det kommer mer och mer diskar från olika tillverkare vilket höjer konkurrensen plus att media och forum har hypeat fenomenet ganska bra vilket borde leda till större efterfrågan.
Fråga: värt att vänta tre månader eller kommer pirset ligga där det ligger ett bra tag till?
Radeon: dom hade något skit med tillverkningen. står dock inget om att priset för konsumenten skulle blivit annorlunda. men priset på HD 5970 är hur som helst absurt. så om jag skulle köpa en dator idag så skulle det blir ett 5800-serien. antar att det inte är värt att vänta på Nvidias nya super grejer ska konkurera med radeon. men är det värt att vänta på att priset ska gå ner på 5970 kortet?
(http://www.sweclockers.com/nyhet/10415-tsmc_problemen_ar_lost...)
USB 3.0: läste runt lite på den frågan. å det känns som om det kommer ta ett år eller så innan det kommer ta fart ordentligt. å så länge tänker jag inte vänta. men finns det någon moderkorts-tillverkare som har USB 3.0 inom en snar framtid? för 5Gbps vill man nog inte vara utan. värt att vänta eller ska man köpa ett kort senare?
Kommer det komma något annat skoj inom kort som man bara måste ha som jag har missat?
kommer priserna sjunka rejält inom kort? ca: 2000-5000 i loppet av 2-3 månader utslaget på en burk som innehåller intel I7,intel SSD 80gig, radeon kort 5870 (eventuellt 5970).