Permalänk
Medlem

42" Andersson

Hej jag fundera på att köpa nedanstående tv och undrar om denna är bra,
kom gärna med synpunkter,

http://www.netonnet.se/art/tv-och-bild/lcd_led-och-plasma-tv/...

Jag kommer att koppla denna tv till min dator och använda den som dator skärm 80% av tiden.

Permalänk

Har en polare som har en sådan tv och den verkar funka bra. Iaf av det jag sett. Den har bra bild

Permalänk
Medlem

såg att den hade 8ms i respons tid är detta dåligt då jag ska koppla den mot datorn.

Permalänk
Medlem

Prisvärd.
Fick ändå hyfsat betyg i M3, men de är ju i och för sig inte några ljud o bild experter.

Permalänk
Medlem

Responstiden är inget jag skulle stirra mig blind på, kolla hellre att ditt grafikkort kan mata ut en bild i den upplösning som skärmen är gjord för. Kan bli konstiga kanter m.m. annars.

Ska du spela FPS spel och vara en riktig "gamer" så vill du ju ha så låg responstid som möjligt men då hade du nog köpt en CRT-skärm.

Permalänk
Avstängd

Funkar som "sovrums-tv". Har du inga krav så kör på, personligen hade jag lagt dem där 6.5k på en vettig datorskärm.

Visa signatur

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leon1
Funkar som "sovrums-tv". Har du inga krav så kör på, personligen hade jag lagt dem där 6.5k på en vettig datorskärm.

att lägga över 3000kr på en datorskärm är bara lönt om man ska jobba med bild osv och det är viktigt att den återger alla färger rätt osv..

Har läst i ngt test att anderssons 6,500kr apparter skulle vara i klass med 12 000kr apparater, Om det stämmer eller inte får man ju kolla upp närmre.

Men helt klart värt att granska närmare!

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem

Spelar inte så värst mycket spel, kanske en timme om dan bara.
Tittar mer på film och surfar.
Angånde mitt grafikkort så har jag två stycken geforce 9600 gt i sli så jag tror nog de klara de flesta upplösningarna.

Tacksam för alla svar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinfiskare
att lägga över 3000kr på en datorskärm är bara lönt om man ska jobba med bild osv och det är viktigt att den återger alla färger rätt osv..

Har läst i ngt test att anderssons 6,500kr apparter skulle vara i klass med 12 000kr apparater, Om det stämmer eller inte får man ju kolla upp närmre.

Men helt klart värt att granska närmare!

Det stämmer OM man väljer att lita på M3s tester, men det skulle inte jag göra. Skulle hellre lägga pengarna på något av de större märkena, dit räknas LG, Panasonic, Samsung, Sony mfl.

Visa signatur

- MSI 550 Tomahawk - Ryzen 7 3700 X - 32 GB - (GTX280) - Corsair 850W - LG W2600HP BF

Permalänk

Nu vet inte jag så mycket om Anderson, förutom att det är ett budget-märke, men jag hade nog hellre tittat på exempelvis Samsung som är ett lite mer välkänt märke inom LCD-världen. De har dessutom modeller i de flesta prisklasserna. Dessutom tycker jag att de är snygga, men det är ju en smaksak

T.ex. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=414791

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henrik21
Det stämmer OM man väljer att lita på M3s tester, men det skulle inte jag göra. Skulle hellre lägga pengarna på något av de större märkena, dit räknas LG, Panasonic, Samsung, Sony mfl.

Du ska dock inte döma TVn om du inte själv har varit och kollat på den. Var själv tveksam efter att ha läst M3s test så jag åkte och kollade på den.
Bilden var riktigt bra så det fick bli en sådan till sovrummet. Har inte använt den till TV / dator spelande så jag kan tyvärr inte uttala mig om den saken.

Letar du efter en billig och prisvärd 42" TV skulle jag kunna rekommendera den.

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem

hört mycket negativt om blödningar på denna tv stämmer det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av majje
Du ska dock inte döma TVn om du inte själv har varit och kollat på den. Var själv tveksam efter att ha läst M3s test så jag åkte och kollade på den.
Bilden var riktigt bra så det fick bli en sådan till sovrummet. Har inte använt den till TV / dator spelande så jag kan tyvärr inte uttala mig om den saken.

Letar du efter en billig och prisvärd 42" TV skulle jag kunna rekommendera den.

Lite långt till en affär som tar in det märket här ;).

Sen ska man inte alls bedöma en TV efter hur den är i affären. Tar varje dag i veckan en TV av "känt" märke före en Andersson. Finns inte många apparater i den här klassen som slår en Panasonic X10.

Sen att folk slänger ur sig att en TV av okänt märke för 6500 är bättre än större märkens apparater för det dubbla visar vilken trovärdighet de har. Jämför en Andersson 42" med en G10 för 9, de extra pengarna är den väl värd.

Visa signatur

- MSI 550 Tomahawk - Ryzen 7 3700 X - 32 GB - (GTX280) - Corsair 850W - LG W2600HP BF