Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

Hjälp med att hitta Internet Explorer 8 till Win7x64

Permalänk
Medlem

Hjälp med att hitta Internet Explorer 8 till Win7x64

hallå, jag har under längre tid använt google chrome och är supernöjd med

det, men idag ville jag bara testa IE igen. Sökte igenom hela datorn och

hittade det inte nånstans. Sen skulle jag tanka ner det och då hittar jag ingen

download för varken win7 x64 lr x86. Är jag dum in huvet eller finns det inte o

tanka till win7? hittar dock en mapp i program files som heter intenet explorer

8 men hittar ingen .exe eller nått som går o öppna....

Visa signatur

>>MSI K9A2 Platinum | Phenom 9850be 2.5GHz@2.9GHz | Kingston 4gb PC6400 | Asus EAH4850 512mb CF | Corsair vx550w | HDD 500gb<<

Permalänk
Medlem

öppna utforskaren och skriv in webbplatsen du vill besöka där. Funkar för mig

Visa signatur

// ursäkta stavfelen
WTF ?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

skriver jag i utforskaren så öppnas Chrome

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ggustavsson
Tog 20 sekunder o hitta IE8 http://www.microsoft.com/sverige/windows/internet-explorer/

-.- ja dit har jag ju också kommit men problemmet är att det inte finn nån download för win 7

Visa signatur

>>MSI K9A2 Platinum | Phenom 9850be 2.5GHz@2.9GHz | Kingston 4gb PC6400 | Asus EAH4850 512mb CF | Corsair vx550w | HDD 500gb<<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KnasErik
skriver jag i utforskaren så öppnas Chrome

-.- ja dit har jag ju också kommit men problemmet är att det inte finn nån download för win 7

Det är samma IE8 för alla Windows.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk

Kan du inte bara lägga till det i "Turn Windows features on or off" i Control panel -> Programs and Features?

Visa signatur

Q6600 @ 3.2GHz | 2*4 Corsair XMS2 5-5-5-12 @ 1003 | Club3D HD4850 | Asus P5Q Pro

Permalänk
Medlem

Ctrl + R --> iexplorer

?

Visa signatur

/Oskar Z.

SYSTEM: Z77A-GD65 | 2x4GB G.Skill Ripjaws | HD 5850 | 2500K @ 4,4 Ghz | Corsair HX750W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ggustavsson
Det är samma IE8 för alla Windows.

står att det e fel oprativsystem om jag tankar ett till xp lr vista

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Matte Hedström
Kan du inte bara lägga till det i "Turn Windows features on or off" i Control panel -> Programs and Features?

Ey!, tack ska du ha, måste vart inne o stängt av det nån gång som jag inte minns..

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Internet Explorer är standard i Windows 7... så det finns endast att ladda ner till XP och Vista.

Och det går inte att avinstallera det... endast inaktivera åtkomsten till det.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Hej!

1. Förstår mig inte på varför man ska ta bort Internet Explorer även om man kör Chrome, FireFox, Opera eller Safari. Kan alltid vara bra att ha ett alternativ till sin primära webbläsare.

2. Bra att det löste sig i alla fall

/Rasmus

Visa signatur

Rasmus

Permalänk

IE8 64 bitars

Har läst på nätet att vissa använder IE8 64 bitars med Windows 7 64 bitars, det finns till och med ett Java för 64 bitars IE8 nu. Vart kan man ladda ner det?, går inte via Microsoft för då får jag till svar att jag redan har IE8 installerat...dock 32 bitars

Har man IE8 64 bitars så kan man se det genom att öppna web browsern och klicka på (?) - Om Internet Explorer, har du 64 bitars så kommer det att stå 64 bitars där...om inte så har man 32 bitars.

Nån som vet hur man ska kunna ladda hem IE8 64 bitars till Windows 7 64 bitars??

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det följer med Windows 7 64-bit. Men om du inte kan hitta ikonen för det, titta i mappen "Program Files\Internet Explorer" och iexplore.exe (dvs inte Program Files (x86) där 32-bits versionen finns).

Du kan verifiera genom att öppna Task Manager och kolla att det inte står "*32" efter processen.

Observera att det inte finns någon Flash eller Silverlight för 64-bit IE, så alla sidor som behöver Flash kommer inte att kunna använda det.

Permalänk

Aha...OK, ska kolla upp det där.

Tackar för ett snabbt rakt svar

Visa signatur