Slog just sönder musen...

Permalänk
Avstängd

Den enda gången det kokat över för mig var nog när jag hade bjudit in tre vänner att spela lite Mario Kart 64 i multiplayer.

Jag hade nyss varit på ett Nintendo-event där jag hade vunnit en tävling, i just Mario Kart 64, jag hade kvalat in till genom att skicka in min bästa tid som dessutom var den bästa tiden utav alla de som anmält sig till tävlingen. Banan vi spelade var strand-banan vilket även råkade vara den banan man spelade i tävlingen Nintendo hade.

Jag var riktigt grym och det var min absoluta favoritbana så vad kunde gå fel liksom? Jag tänkte helt enkelt förnedra mina vänner lite... =0)

Hur tror ni att det gick då? Jo, låt mig berätta...

Jag kom på fjärdeplats inte en gång utan typ 10 gånger, i rad dessutom. Fick total snedtändning, slet ut spelet ur konsolen, stampade och slog på det tills kretskortet tittade fram där under plasten, fick ut kretskortet och knäckte skiten.

Därefter skickade jag hem mina vänner och satte mig ner för att lugna ner mig. Ångrade självklart mig dagen efter och gick och köpte ett nytt exemplar.

Permalänk

Haha. Jag kom precis att tänka på tiden då man satt på 56k modem när jag var liten. DÄR kan vi snacka raseriutbrott. Brukade sitta och lira spel som Medal of Honor: Allied Assault och Codename: Eagle på 56k:an. Ni skulle bara veta hur förbannad jag kunde bli när någon i familjen lyfte på luren och min anslutning försvann.. Speciellt när jag hade lirat i ett par timmar och fått ihop ett bra score. Jag hade ett modem med en stor spricka på ovansidan som uppkommit då jag slagit näven i den ett antal gånger aah.. Nostalgi.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sensuella Sven
Den enda gången det kokat över för mig var nog när jag hade bjudit in tre vänner att spela lite Mario Kart 64 i multiplayer.

Jag hade nyss varit på ett Nintendo-event där jag hade vunnit en tävling, i just Mario Kart 64, som jag hade kvalat in till genom att skicka in min bästa tid. Banan vi spelade var strand-banan vilket även var den banan man spelade i tävlingen Nintendo hade.

Jag var riktigt grym och det var min absoluta favoritbana så vad kunde gå fel liksom? Jag tänkte helt enkelt förnedra mina vänner lite... =0)

Hur tror ni då att det gick? Jo, låt mig berätta...

Jag kom på fjärdeplats inte en gång utan typ 10 gånger, i rad dessutom. Fick total snedtändning, slet ut spelet ur konsolen, stampade och slog på det tills kretskortet tittade fram där under plasten, fick ut kretskortet och knäckte skiten.

Därefter skickade jag hem mina vänner och satte mig ner för att lugna ner mig. Ångrade självklart mig dagen efter och gick och köpte ett nytt exemplar.

Läste i Nintendos tidning att 2003-årets mest irriterande spelögonblick var att försöka att alltid komma etta i Mario Kart - double dash. Fast det är till GC'n.
Men jag anar att N64an kan bjuda på lika irriterande grejer.

"Kul" iaf att höra att nån fler har gett sig på sakerna mer handgripligen, hehe. Så man måste köpa nytt liksom. Undrar hur mycket pengar man slösat på sånt. Kanske inte en förmögenhet, men nån tusenlapp i vart fall.

Värre är det ju om man förstör andra personers grejer, right?

Som den jäveln som stampade sönder min cykel under nyår.

Vad vore människan utan ilska? Fast man kunde kanalisera den lite.

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D || Corsair HX1000 || ASUS P6T SE || Core i7 920 @2.67GHz (stock) || Thermalright IFX-14 + 2st NF-P14 FLX || 3x2GB Corsair Dominator 1600 || Sapphire HD5870 || WD Raptor 150GB || Windows 7 x64 Home Premium || ZM-MFC3 || LG GGC-H20L || Samsung LED 7-series 46" UE46B7050 Min sida på DVD Profiler!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dampela
Haha. Jag kom precis att tänka på tiden då man satt på 56k modem när jag var liten. DÄR kan vi snacka raseriutbrott. Brukade sitta och lira spel som Medal of Honor: Allied Assault och Codename: Eagle på 56k:an. Ni skulle bara veta hur förbannad jag kunde bli när någon i familjen lyfte på luren och min anslutning försvann.. Speciellt när jag hade lirat i ett par timmar och fått ihop ett bra score. Jag hade ett modem med en stor spricka på ovansidan som uppkommit då jag slagit näven i den ett antal gånger aah.. Nostalgi.


Det som är bra med gamla grejer är att de tål att bankas på innan de verkligen går sönder.
Min MX gick ju sönder "direkt". För att det blev nåt med en av knapparna. För känslig teknologi. En mus borde tåla mer än att man bara drämmer den i golvet.
Min andra Logitech jag har har fått utstå bra mycket mer och den funkar fortfarande. Men det går inte att spela med trådlösa möss.
*s*

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D || Corsair HX1000 || ASUS P6T SE || Core i7 920 @2.67GHz (stock) || Thermalright IFX-14 + 2st NF-P14 FLX || 3x2GB Corsair Dominator 1600 || Sapphire HD5870 || WD Raptor 150GB || Windows 7 x64 Home Premium || ZM-MFC3 || LG GGC-H20L || Samsung LED 7-series 46" UE46B7050 Min sida på DVD Profiler!

Permalänk
Medlem

haha, lite skoj att läsa allas vredesutbrott ^^

själv så har jag ett jävla temperament.. jag akn bli rädd för mig själv ibland..
de räcker med att nån snubbe i gta IV säger nått till mig, jag blir så jävla förbannad.. ibland e jag till och med tvungen att stanna bilen, & döda han/hon som sagt de..jag orkar inte äns gå in på mär jag blir tagen av polisen där, tex när man inte hinner gå in i bilen.

i alla fall, jag har satt en kniv i min datorskärm, ( rakt in i displayen..)

& ja.. vem fan har en kniv liggandes vid datorn ?^^ haha..
ligger en historia bakom det också..
var på lan & hade precis skurit upp ett par mackor

sen har jag väl smashat x antal tangentbord & headset.. däremot så har jag aldrig haft sönder min älskade mus! mx518.

har haft den enda sen den släpptes!

Visa signatur

i5 - 4gb xms3 @ 1600MHz - 500gb wd hdd - 260gtx sli - antec twelve hundred - 750W corsair TX. W7 ultimate 64bit

& allt visas i en CRT från 1999;) 19" 100Hz

Permalänk
Medlem

jag har knäckt mitt trådlösa logitech tangentbord med knäet och slått nävarna blodiga i stora crt skärmar osv...brukar oftast ha vett nog i skallen under dessa raseri attacker att slå på det som tåler mest och är minst värt.

Numera händer det väldigt väldigt sällan, det enda jag slår på är musen, dock inte med full kraft. Där är glapp i sladden men de funkar fint att slå den lite

Man brukar "växa" ur sådana problem eller upptäcka att de inte är värt
det när man slått sönder saker för överdrivet mycket pengar.
Slutar man inte får man nog spela med budget utrustning eller söka hjälp

Visa signatur

3900X | Dark Rock Pro 4 | X570 Aorus Elite | RTX 2080S | 16GB Trident Z 3200MHz CL14 | RM750X v2 | 970 NVMe | 860 Sata |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hajdeff
Värre är det ju om man förstör andra personers grejer, right?

Andras egendom bör man inte behandla på ett respektlöst sätt. Absolut inte. Man måste ju ha lite vett i skallen. =0)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 1mike20
Slet av kabeln på min 50kr Jula-mus då jag blev arg på CS. Den ville inte alls fungera som jag ville Skulle dock aldrig göra det med min mx518

Haha jag fick för mig att spela CS 1.6 en gång när jag hade en MX518, den slutade fungera och hacka på och av typ hela tiden, slutade med att jag bet på musen har dock nu Logitech G9 och misshandlar den inte.

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem

Har hänt många gånger, att jag tappat humöret och dängat till både mus/tangetbord hårt.
Musen brukar jag lyfta upp och dänga till hårt på musmattan/bordet. Eller slänger iväg den bara, men då MX518/G5 är kabelansluten, så långt flög den inte. MX518 lyckades jag smälla sönder en gång, köpte bums en G5 som ersatte den, Logitech var dessutom snäll och ersatte min MX518. Självklart nämnde jag inget av, att det var jag som "misshandlade" sönder den.

Tangentbordet brukar jag smälla med hela knytnäven, har hänt att tangenterna "ramlat ur", fast det var bara att sätta tillbaka dom och fortfarande har tangentbordet överlevt mina misshandlingar. Det enda som gått sönder, är "ena stödbenet" för tangentbordet och det var efter många smällar. Bra kvalite: Microsoft Digital Media Pro Keyboard!

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Inaktiv

Vissa här får utbrott med folk i närheten!? Det verkar galet, då ska det gått riktigt långt -- när det inte räcker med ett noga utvalt icke-så-vackert ord. Jag har själv ett temperament som jag anser mig ärvt från min far då han också besitter den, inte så vackra personlighetsyttringen -- om jag ärvt genom genetik eller miljö kan jag dock inte svara på..

Men jag tror ändå det är något som sitter i hjärnan, vissa är lugna som ett hav utan vind medans en del är rena rama vardagspsykopater vid minsta motgång. Jag löste det genom att sluta med World of Warcraft. Det har nog sänkt mitt blodtryck med ett bra par .. blodtrycks-enheter?

Tror en gemensam nämnare mellan många här är att det är för att man tar saker för seriöst och då kan man bli förbannad när det går dåligt. Visst, det är ett spel - det fattar väl vem som helst så den kommentaren är ju inte så vidare värdeful. Men vad är skillnaden på ett spel och "verkliga livet"? Inte mycket... båda är något man jobbar på och försöker njuta av, ingetdera är för evigt -- och inget skal tas för seriöst, för då blir utgången sällan rolig, varken för dig eller vänner i din närhet.

Permalänk
Medlem

brukar inte få raseri utbrott när det gäller spel... men när det gäller programvaror dock, det är en helt annan sak^^
läser CAD, CAM, PS och även lite webdesign på skolan, och de som går i de kurserna med mig har sett de arga sidorna av mig xD
blev riktigt lack på Inventor vid 3de lektionen (tror jag) vi hade det och slet ut tangentbordet och drämde till det hårt som fan i bordet, knapparna flög över hela klassrummet
kan säga att innan detta så var det en sjuhelvetes kavalkad av svordommar och annat, så de flesta var mer eller mindre beredda på det, slutade med ett snack med kuratorn på skolan och att jag blev 200kr fattigare + att vad jag gjorde är en mindre legend på skolan xD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zalkan
...de räcker med att nån snubbe i gta IV säger nått till mig, jag blir så jävla förbannad.. ibland e jag till och med tvungen att stanna bilen, & döda han/hon som sagt de..jag orkar inte äns gå in på mär jag blir tagen av polisen där, tex när man inte hinner gå in i bilen.

Skrattade högt där lätt spel att bli förbannad på om det går dåligt, annars är det trevligt

Har själv aldrig haft sönder någonting, slog min gamla razer mus i musmattan för flera år sedan, idag svär jag istället och knyter nävarna. Är det riktigt illa så släpper jag allt och går iväg en stund

Visa signatur

Intel i5 2500K | GTX 980 | ASRock P67 Extreme4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hajdeff
Sluta hijacka min tråd med animé-flams! Hahaha.

Japan är för mig allt utom animé...

Anime, inte animé..
Varför förknippar du inte Japan med anime?
*host*ahou*host*

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem

Jag blir oftast rätt förbannad när jag dör/förlorar/blir ägd, men tar aldrig ut det på tgb eller nåt annat dyrt och viktigt.

Har dock en polare som är ganska extrem. Om någon här har testat tibia så vet du antagligen att man förlorar skitmycket när man dör. Det var just vad som hände min vän. Han ringde då sin kära mor för att övertyga henne om att köpa nånting för att underlätta nederlaget för honom. Hon tyckte inte att det var helt nödvändigt då det "bara är ett spel". Det hela slutade i alla fall med att de blev två telefoner fattigare och ett hot om att slå sönder morsans bil xD. Det sistnämnda genomfördes dock aldrig, som tur va.

Hur som helst, enligt min erfarenhet är csdamp ingenting mot "tibiadamp" hahaha.

Visa signatur

2500k @ 4.6GHz atm | Noctua NH-D14 | Asus MIVE | 8GB G.Skill Ripjaws X @ 1866MHz | 2x Asus HD 6970 DirectCU II @ 920/5500 | Corsair AX850w | Corsair F60 + 1Tb Spinpoint | Corsair 650D | 2x BenQ 22" | Filco Majestouch Ninja Tenkeyless MX Red | Razer Deathadder Respawn, Qpad CT Swec edition | Astro A40 + Mixamp

Permalänk
Medlem

Hur gamla är ni som blir såhär arga på spel? Jag var övertygad om att det var folk under 15 som fick pubertetsryck innan jag såg den här tråden.

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk

Re: Slog just sönder musen...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av hajdeff
Jag är känd för att ha ett jävla temperament. Iaf inför mig själv.

Satt och lirade Unreal Tournament 2004 med en Logitech MX Revolution. Jag är inte världens bästa spelare, men jag kör på "skilled". Och det blir motstånd med botar i godlike-läge då.

Hursomhelst, min mus gjorde mig "ännu sämre" för att den laggade så förbannat mycket. Trådlöst liksom, hur bra kan det bli.

Så jag dängde först lite med musen i golvet, till jag till slut smashade den helt. I vart fall så det inte går att fixa den.

Vet inte med er andra. Jag har haft sönder minst två möss förut när jag spelat, samt knogat på min monitor ibland. Hehe.

Kanske ska man citera en replik ur Lost World: "violence and technology - NOT good bed fellows".

Hur arga blir ni?

Hade inte använt min mus mer än två veckor. Hehe... Känner mig lite dum nu.
Fast jag vill ändå ha en vettig mus att lira med. Ingen som laggar och hackar.

Nu sitter jag och relaxar med lite Smashing Pumpkins. Hahaha. Borde kanske ta lite deathmetal istället, om det inte vore så sent.

För övrigt suger det att om man ska öppna en mus måste man ta bort "fötterna" på den, som inte går att sätta tillbaka efteråt, så glidet blir kasst.

Anger management, nån?

Såg att du lagt upp en film...

http://www.youtube.com/watch?v=CCC6D1M6Jpw

Permalänk

Nog för att man kan ha temperament ibland men musen min, en mx500 som "vital" del har trots allt klarat sig över 8 år nu. Men man ska väl inte ljuga om att man inte avreagerat sig. Ett tips från min sida är förslagsvis en gammal 2L cola, är man sen välbyggd och har lite jävlar anama i styrka så kan man slita å vrida bäst man vill.

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem

Skrämmande tråd tycker jag, därför många sitter ensamma & lirar antar jag... fint om ni som spelar har en kniv eller kofot eller liknande vid datorn & nån kommer & stör er :S tex flickvännen eller nått. Jag menar, pangar man en crtskärm, tegelvägg eller ens stabbar ett kolhuvud så har det gått överstyr, och inte lite.

Men iaf, jag vet hur arg man kan bli då jag har både överdimensionerad syn & hörsel så jag kan störa mig rätt rejält på saker, finfin huvudvärk tex, men att panga något på det sättet vid datorn när man spelar skulle jag aldrig göra, förhoppningsvis. Jag trodde inte det var så pass många som gjort något sådant heller :S.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalton Sleeper
Skrämmande tråd tycker jag, därför många sitter ensamma & lirar antar jag... fint om ni som spelar har en kniv eller kofot eller liknande vid datorn & nån kommer & stör er :S tex flickvännen eller nått. Jag menar, pangar man en crtskärm, tegelvägg eller ens stabbar ett kolhuvud så har det gått överstyr, och inte lite.

Bättre dom sitter vid datorn än att dom får utbrotten i trafiken eller liknande

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Vet att jag hade ett häftigt temperament när jag var liten, skulle säkert ha fått ngn bokstavskombinationsdiagnos (Borde vara ett sammansatt ord?lol)om det var i modern tid. Det enda i modern tid jag haft sönder var väl en riktigt kass A4 tech kulmus som kärvade ihop mest hela tiden. Egentligen tror jag att jag bara dunkade den i bordet så jag skulle kunna gå och köpa en mx500.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tofupunk
Hur gamla är ni som blir såhär arga på spel? Jag var övertygad om att det var folk under 15 som fick pubertetsryck innan jag såg den här tråden.

är 19 snart 20 år xD

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 24mbit
är 19 snart 20 år xD

Jo, men det är åldern i sinnet som är relevant

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Medlem

Skallade tangentbordet förut, inte längre

Permalänk
Medlem

Moget.. Fjortistråden är igång och rullar. Bara för att pappa betalar er hårdvara behöver ni inte flamsa här.

Visa signatur

Ridå

Permalänk
Medlem

Och det blir motstånd med botar i godlike-läge då.

eh du blir pwnad av botar?? och lackar ur på din mus?

Visa signatur

Don't Touch Moderator(du måste folda för att få +poäng)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tofupunk
Hur gamla är ni som blir såhär arga på spel? Jag var övertygad om att det var folk under 15 som fick pubertetsryck innan jag såg den här tråden.

Tänkte samma sak.

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mytos
Tänkte samma sak.

Under tiden jag hade utbrott, runt 12-15 och de minskade enormt efter varje år.

Nu är jag 17 och får kanske ett litet utbrott var 6:e månad eller så och då förtjänar offret verkligen det.

Om man är 16-18+ och har grova aggressions problem borde man ju självklart
kolla upp det.

Visa signatur

3900X | Dark Rock Pro 4 | X570 Aorus Elite | RTX 2080S | 16GB Trident Z 3200MHz CL14 | RM750X v2 | 970 NVMe | 860 Sata |

Permalänk
Avstängd

Slutade slå på saker efter att min nya tft skärm fick smaka mobiltelefonen.

Det var ca 4½ år sen dock.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

Har haft dåligt temperament innan, lirade mycket source och kunde rage ganska hårt, men med tiden lärde man sig när det var dags att stänga ner spelet.

Dock finns där ett spel i dagens läge som kan göra mig riktigt j**** förbannad, och det är Call of duty MW2, först och främst hosting systemet.

man blir utkastad ur party, folk kan inte joina, lost connection till IW net, steam etc....

Sedan i spelet kan man snetända rejält också.
Dock blir det bara en näve i bordet eller oftast på armstödet.

Och de som säger att det är löjligt att bli arg på ett spel, har du aldrig blivit arg när du förlorat något ? aldrig blivit besviken på någon fotbolls match eller liknande. Det är precis samma sak.

Visa signatur

[ i7-8700K @ 5Ghz || CM MasterLiquid ml360r || 64GB DDR4 3200Mhz || MSI Z370Pro Carbon || KFA2 RTX 3080TI || EVGA Supernova G2 750W || Samsung 960 EVO || Lian Li pc-o11 Dynamic ]

Permalänk
Medlem

Haha, jag brukar som regel kunna räkna ut om jag rört mig för lite genom att kolla mitt humör vid datorn.

Efter 2 veckor utan någon betydlig motion brukar kroppen säga till och jag blir irriterad på allt som har med datorn att göra. Den startar för sakta, får någon jobbig error, ett spel där man blir ägd och man bara känner hur det börjar bubbla inombords.

Då äre bara på me dojjorna o springa tills man stupar(snabbt avklarat med tanke på kondisen) och sen är man pigg o glad nån vecka till.

Visa signatur

CCNP R/S + SPCOR, NSE7 (emeritus)