Väldigt låg FPS med HD4870 i Battlefield Bad Company 2!

Permalänk
Inaktiv

Väldigt låg FPS med HD4870 i Battlefield Bad Company 2!

Hej! Jag har kört betan av BFBC 2 och upplevt en väldigt låg FPS.

Körde med följande inställningar:

1920x1080
Allting på High
Ingen HBAO
Ingen VSYNC
AAx1
Anisotropic x16

AVG FPS: 38,157
Min FPS: 20
MAXFPS: 52

Uppmätt med FRAPS

Min dator har följande specs:

Sapphire Radeon HD4870 1GB
AMD Athlon II X4 620 överklockad till 3,0Ghz
2gb (single channel) DDR2 ram @ 700Mhz (överklockat från 667)
450W Huntkey PSU

Det borde väl räcka för att köra spelet med acceptabel prestanda? Det värsta tycker jag är, att när jag sänker grafiken så blir det ingen nämnvärd skillnad. Bara 10 FPS ca. Vad kan felet vara? Flaskhalsar mitt ram pga single channel?

Har någon annan med ett HD4870 mätt sin FPS??

tacksam för svar
Robin

Permalänk
Medlem

Du borde vid detta laget märkt att de flesta personer här på forumet har problem med grafiken BC2, detta kommer ju troligtvis fixas men just nu är fps ett problem för många. Själv spelar jag med 1920x1200 medium ingen HBAO 1xAA 1xAF för att få acceptabel prestanda (aldrig under 60fps enligt min definition). Ligger runt 90 fps. Anledningen till att jag uppger detta är att vi har lite olika system, jämför ditt och mitt och sedan våra inställningar, var sedan glad att du får ta del av detta underbara spel!

Visa signatur

Asus p6t deluxe v2 - i7 920 d0 - Corsair Dominator 1600mhz - Ati Radeon 5970 - Intel x-25m g2 80 GB - WD Green Power 1 TB - Powered by Corsair HX1000w :)

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av L0v3
Du borde vid detta laget märkt att de flesta personer här på forumet har problem med grafiken BC2, detta kommer ju troligtvis fixas men just nu är fps ett problem för många. Själv spelar jag med 1920x1200 medium ingen HBAO 1xAA 1xAF för att få acceptabel prestanda (aldrig under 60fps enligt min definition). Ligger runt 90 fps. Anledningen till att jag uppger detta är att vi har lite olika system, jämför ditt och mitt och sedan våra inställningar, var sedan glad att du får ta del av detta underbara spel!

Hej!

Med tanke på vilket system du har så antar jag att mitt inte underpresterar nämnvärt? Så det är alltså betan som är väldigt dåligt optimerad. Aja! Tack så mycket för ditt svar. Men angående ram-minnet. Tror du att jag kan få upp hastigheten på processorn och grafikkortet genom att införskaffa snabbare ram och sätta 2st 2gb stickor så att jag får dual channel?

Varmt
Robin

Permalänk
Avstängd

Ni skriver ju inte vilka os ni kör med heller och hur stor skärm ni har och det påverkar ju en hel del:)
Jag har dratt hem betan men tyvärr inte fått en nyckel än,annars skulle jag spela skiten ur den:))
Sen är ju iofs allt under 90 fps ospelbart i fps spel oavsett upplösning:)

Visa signatur

Asus Commando Q6600@3,6GHZ Coolermaster Gemini2 8GB Corsair Dominator Intel X25-V 40GB Samsung 250gb Gainward GTX295(på garantibyte) Win 7 Home Premium X64.......

Permalänk
Medlem

JA IALLAFALL ALLA MÄNNISKOR:
Stäng av Bloom manuellt och vips så ska frameraten hoppa upp.

Permalänk
Medlem

men det ÄR ju en beta! ni ska nog se att det blir bättre sen flickor!

Visa signatur

Don't Touch Moderator(du måste folda för att få +poäng)

Permalänk
Avstängd

Hmm konstigt. DU har en duo core. Kör allt på högsta. och 16 antistropic. Hmm. testa sänk den och skuggan så ska du få see att din fps höjs. Varje ens ha så hög antistropic?

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem

FLICKOR, LYSSNA FÖR SATAN:
Det är ett känt problem och enligt /v/ så ska man stänga av Bloom manuellt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sepok
FLICKOR, LYSSNA FÖR SATAN:
Det är ett känt problem och enligt /v/ så ska man stänga av Bloom manuellt.

bloom stängs av i minadokument\BFBC2Beta\settings.ini

genom att ändra bloom=true till bloom=false.

antar jag ,
det är något du skulle förklarat i ditt första inlägg Sepok

sedan är det beta vi snackar om.
har ni feedback att ge , ge det då till utvecklarna

http://forums.electronicarts.co.uk/battlefield-bad-company-2-...

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alban72

Sen är ju iofs allt under 90 fps ospelbart i fps spel oavsett upplösning:)

Du är ironisk va

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Medlem

Betan verkar använda väldigt mycket cpu kraft och inte väldigt mycket av grafikkortet, det är också en beta glöm inte det.