Muskampen 2025: Segraren korad!
Permalänk
Medlem

Asus G73Jh-tråden

Eftersom det inte finns någon officiell tråd för denna dator så tänkte jag att vi kunde samla alla diskussioner här.

Nu finns det benchmark och recension för denna dator som kan ses här:

http://www.notebookcheck.net/Hands-O...0.25103.0.html

Model: Asus G73JH-A1
Display: 17.3" FHD Glossy (1920x1080)
CPU: Intel® Mobile Core i7 720QM
GPU: ATi Mobility Radeon HD 5870 3D Graphic Card with 1024 MB GDDR5 VRAM

RAM: 8192 MB DDR3 1066MHz
HDD: 1,000GB (1TB) 7200RPM (Dual 500GB 7200RPM)
CD: Blu-Ray Reader + Super Multi DVD±R/RW / CDRW
Wireless: Built In WIFI & Bluetooth

Permalänk
Medlem

Ser grymt bra ut! Såg att du hade bokat en, beställde du standard konfigen eller valde du tll något? Betalar man i förskott eller hur fungerar det? Vad blev priset för hela kalaset?

Är grymt sugen!

Permalänk
Medlem

Jag valde till bättre thermal compound endast, resten var standard

Kalaset går på 17000 inkl frakt och tull:)

Men tyvärr har asus skjutit fram releasen, så de första laptopsen skickas inte ut föränn slutet av feb..
= jag får min troligen i april:(((

Permalänk
Medlem

fan jag måste bara ha en även om man får vänta så är värd det :). nu när man inte kan använda sin stationära längre så måste det ju bli en gaming laptop! hoppas dom svarar på supporten så man kan snacka med dom!

Permalänk
Medlem

Rozzy, detta vet du säkert redan, men det ser bra ut angående leveranserna!

de första omodifierade datorerna skickades ut idag, så beroende på när du beställde så kommer den nog inom inte allt för länge.

/Erik

Permalänk

Jag tänkte köpa en med bättre kylning och intel x25 g2. Är det "vanliga" x25 eller någon mobility variant?

Hur lång tid tror ni det tar om man beställer nu i veckan?

Kan man bara beställa från www.xoticpc.com/asus-g73jha1-order-p-2731.html?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av goblackneverback
Jag tänkte köpa en med bättre kylning och intel x25 g2. Är det "vanliga" x25 eller någon mobility variant?

Hur lång tid tror ni det tar om man beställer nu i veckan?

Kan man bara beställa från www.xoticpc.com/asus-g73jha1-order-p-2731.html?

Grejen är att jag snackade med en snubbe den 3 februari, och han sa att jag skulle få min laptop i mars- april... vilket jag tyckte lät sjukt för jag la min beställning 19 januari.

//Rostam

Permalänk
Medlem

Någon som vet om/när den kommer lanseras i Sverige?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toblin
Någon som vet om/när den kommer lanseras i Sverige?

om runt en månad

Permalänk
Medlem

jag beställde min i sverige idag kommer slutet av mars

Permalänk
Inaktiv

har provat G73 lite på jobbet nu och den är verkligen brutal
förvånadsvärt tyst är den för att ha dubbla fläktar också

Permalänk
Medlem

Din jävel, sitta och skryta när vi stackare inte kommer få våra på ett tag!
Fast å andra sidan kan du väl berätta vart jobbet ligger så vi kan få chansen att testa datorn själva... någon gång inatt kanske?

Visa signatur

Alienware 14| 14,0" FHD IPS| Intel Core i7-4700MQ 2,4-3,4 GHz| Nvidia GTX 765M 2 GB GDDR5| 8 GB DDR3L 1600 MHz| 256 GB mSATA SSD + 750 GB HDD (7200 rpm)| MIN RECENSION AV ALIENWARE 14
För närvarande student på KTH. Har ni några frågor är det bara att skicka ett meddelande.

Permalänk
Medlem

vad kostar denna maskin här i Sverige ?

Permalänk
Medlem

ASUS G73 PRIS

Betänk sen att den har Windows 7 Ultimate samt en bättre processor än den vanliga modellen, plus att vi bor i Sverige.

Visa signatur

Alienware 14| 14,0" FHD IPS| Intel Core i7-4700MQ 2,4-3,4 GHz| Nvidia GTX 765M 2 GB GDDR5| 8 GB DDR3L 1600 MHz| 256 GB mSATA SSD + 750 GB HDD (7200 rpm)| MIN RECENSION AV ALIENWARE 14
För närvarande student på KTH. Har ni några frågor är det bara att skicka ett meddelande.

Permalänk
Medlem

Varför köper ni den inte från USA? Blir dubbelt så billigt. Helt absurda priser i Sverige med gaming laptops. Skaffa bara en dosa som konverterar om till svenska eluttag.

Permalänk
Medlem

Klart man beställde den från USA, blir ju mycket billiga än om man jämför med att köpa den i Sverige.

$1,734.14 får jag betala för "A2" modellen med frakt från ExcaliberPC, sen tillkommer ju lite andra kostander också

Permalänk
Medlem

Klart man köper från Sverige, vårdnadshavare vill inte tillåta mig att beställa från USA utan är beredda att lägga till de extra tusen som datorn kostar i Sverige.

Jag klagar inte, jag har försökt förklara för dem.

Visa signatur

Permalänk

vad är skillnaden på a1 och a2. vet någon om man kan konfigurera en egen av en svensk återförsäljare? tack ´på förhand

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omii
Klart man beställde den från USA, blir ju mycket billiga än om man jämför med att köpa den i Sverige.

$1,734.14 får jag betala för "A2" modellen med frakt från ExcaliberPC, sen tillkommer ju lite andra kostander också

Om jag nu beställer från EXcaliberPC , och med frakt står det att datorn kostar t ex 1700dollar, kommer den kosta det totalt? eller tillkommer det skatt och sånt för att man köper datorn från USA?

Permalänk
Medlem

Det tillkommer tullavgift och skatt.

@goblackneverback

A1 har en Blu-ray spelare och A2 har bara DVD.

Inte än (om någonsin), vi har bara fått hit den dyrare Asus G73JH-TZ054Z med bättre processor, Windows 7 Ultimate och lite mindre RAM.

Visa signatur

Permalänk

Blir det inte knepigt med en dator utan svenskt tangentbord?
Sen är det jävligt skumt att det skiljer ca 5000:- på samma dator i USA och Sverige.Känns lite 1800-tal sisådär.

Visa signatur

Gigabyte M32U , AMD Ryzen 9 5900X , ASUS GeForce RTX3080TI TUF GAMING OC , Corsair iCUE 5000X RGB Midi Tower , ASUS ROG Strix X570-F GAMING , Corsair MP600 PRO 1TB M.2 , Samsung 860 EVO 4 TB , Corsair RM850x, 850W Vit PSU , Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3200MHz 32GB , Corsair iCUE H100i ELITE CAPELLIX White , Win 10

Permalänk
Medlem

Vi får en bättre processor och Windows 7 Ultimate, förutom att vi troligen har diverse högre skatter och avgifter.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Upptäckte denna tråd efter min tidigare post så ursäkta dubbel posten,
----

G73jh lite bra info,

Test, (den är verkligen så här bra)
http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=5571&review=...

Bios 206 uppdatering (verkar att ha med musen att göra men omöjligt att hitta någon riktig info) verkar ha gett problem med belysning av tangenter värt att läsa innan man gör.
http://vip.asus.com/forum/view.aspx?id=20100330075625078&boar...
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=475939

Lurig throttle när den går på batteri särskilt om batteri nivån sjunker under 30% (om man nu tänker köra på batteri), men går att få till med rutinen som är genomgående tema här (ThrottleStop) man bör läsa hela tråden 2.11 verkar vara en bra version och det finns också sample uppsättning av den versionen i tråden.
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=472182

Creatives mjukvarupaket verkar krocka med steam, någon/några har härlett detta till att det börjar när man börjar ändra i bas inställningen i creatives soft?!?!? (fler än en med den upplevelsen)
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=475505

Annars en grym burk (så här långt), helt otroligt tyst/sval måste uplevas en 11 av 10 poängare IMO.

-cb99

Visa signatur

Om jag råkar dö i någon FPS beror det uteslutande på problem utom min kontroll, för det kan absolut inte bero på mig ;)

Permalänk
Medlem

G73jh-a1

Slutsumman tullat och klart... 14.500 SEK för denna bärbara, bad enbart försäljaren i USA att skriva ner värdet på datorn, kanske inte att rekommendera, men funkade kanon för mig!
Enbart 25% moms, ingen tullavgift på bärbara datorer.

har inte kollat så noga ännu på adaptern, men borde gå att köpa en 3-pin strömkabel enbart istället för att använda sig av en reseadapter eller liknande.. Är väl standard anslutning på 3-pin kontakten till adaptern?

Måste kontrollera mera sedan, hann bara packa upp paketet i morse

Permalänk
Medlem
Skrivet av platini:

Slutsumman tullat och klart... 14.500 SEK för denna bärbara, bad enbart försäljaren i USA att skriva ner värdet på datorn, kanske inte att rekommendera, men funkade kanon för mig!
Enbart 25% moms, ingen tullavgift på bärbara datorer.

har inte kollat så noga ännu på adaptern, men borde gå att köpa en 3-pin strömkabel enbart istället för att använda sig av en reseadapter eller liknande.. Är väl standard anslutning på 3-pin kontakten till adaptern?

Måste kontrollera mera sedan, hann bara packa upp paketet i morse

Vart beställde du ifrån?

Visa signatur

Samsung Galaxy Note 10.1

Permalänk
Inaktiv

Hej!

ASUS är nyfikna på vad våra kunder tycker om G73JH och vi letar folk som skulle vara sugna på att bli intervjuvade av oss om va de tycker om modellen.
En person från ASUS Svenska Marknadsavdelning ringer då upp dig och ställer cirka 10st frågor om vad du tycker om G73JH, bra, dålig, förslag och synpunkter.
Intervjuven är på svenska och som tack för att du isf ställer upp så får du en gratis Asus "Republic of Gamers" Ryggsäck.
Dina kommentarer och synpunkter kommer föras fram till Asus Produktutvecklings avdelning i Taiwan och kan hjälpa oss göra våra Gaming produkter ännu bättre.
Är du intresserad av att vad med och hjälpa oss med den här intervjuven så kan du skicka ett PM till mig med namn och telefonnummer.
ps. Vi kommer be om Serienummer på din dator för att säkerställa att du äger en G73JH.

Permalänk
Medlem

hej, jag vill gärna vara med, hur gör man? ska jag skicka allt till dig.

hej, jag vill gärna vara med, hur gör man? ska jag skicka allt till dig.
ASUS är nyfikna på vad våra kunder tycker om G73JH och vi letar folk som skulle vara sugna på att bli intervjuvade av oss om va de tycker om modellen.
En person från ASUS Svenska Marknadsavdelning ringer då upp dig och ställer cirka 10st frågor om vad du tycker om G73JH, bra, dålig, förslag och synpunkter.
Intervjuven är på svenska och som tack för att du isf ställer upp så får du en gratis Asus "Republic of Gamers" Ryggsäck.
Dina kommentarer och synpunkter kommer föras fram till Asus Produktutvecklings avdelning i Taiwan och kan hjälpa oss göra våra Gaming produkter ännu bättre.
Är du intresserad av att vad med och hjälpa oss med den här intervjuven så kan du skicka ett PM till mig med namn och telefonnummer.
ps. Vi kommer be om Serienummer på din dator för att säkerställa att du äger en G73JH.[/QUOTE]

Permalänk

Jag har nu beställt en..
Satt och velade länge men nu provar jag en bärbar för första gången i mitt liv.
Ska bli kul.

Visa signatur

Gigabyte M32U , AMD Ryzen 9 5900X , ASUS GeForce RTX3080TI TUF GAMING OC , Corsair iCUE 5000X RGB Midi Tower , ASUS ROG Strix X570-F GAMING , Corsair MP600 PRO 1TB M.2 , Samsung 860 EVO 4 TB , Corsair RM850x, 850W Vit PSU , Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3200MHz 32GB , Corsair iCUE H100i ELITE CAPELLIX White , Win 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shooto Great:

Jag har nu beställt en..
Satt och velade länge men nu provar jag en bärbar för första gången i mitt liv.
Ska bli kul.

Du blir nog inte besviken!

Men jag råder dig att på förhand läsa på i forumet för Asus/G73 på notebookreview.com för att slippa bli frusterad över vissa problem du med största sannolikhet kommer stöta på, såsom kompatibilitetsproblem med Creatives drivrutiner och grafikdrivrutiner.

Visa signatur

Samsung Galaxy Note 10.1

Permalänk

Jag slöbläddrade lite där i natt och uppfattade det som att det mesta går att åtgärda,hoppas jag iallafall.
Men jag tackar för varningen och kommer att kolla mer noggrant när jag får datorn.
Tidigast nästa månad verkar det som.

Visa signatur