Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dahl
Läkt info från intel läste jag ny mbp innon 15dagar

Ska bli intressant hur många alternativ att cpus det kommer att finnas om dom går över till arrendale och clarkfield. Finns rätt så många alternativ som jag ser det. Jag hoppas dock dom inte gör grafikprestandan sämre.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbi
Ska bli intressant hur många alternativ att cpus det kommer att finnas om dom går över till arrendale och clarkfield. Finns rätt så många alternativ som jag ser det. Jag hoppas dock dom inte gör grafikprestandan sämre.

vore kul om de maxade 13" med graffe

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem
Citat:

vore kul om de maxade 13" med graffe

Och det tror du på? Isf så skulle den få kosta lika mycket som 15" och 17".

Permalänk
Medlem
Citat:

Och det tror du på? Isf så skulle den få kosta lika mycket som 15" och 17".

.. och vara varm och högljudd som bara den.

Det ska bli intressant och se hur de löser grafikkortsproblematiken. Jag kan inte se att de går tillbaka till integrerat intel-skit igen. Varför skulle man göra det och mista OpenCL-möjligheten som de pushar ganska hårt för - i en "Pro"-modell också dessutom.

Jag tror de blir illa tvugna att sätta i ett dedikerat chip, dock fortfarande low-end. Ganske nvidias 105M/110M.

Hade även varit intressant att se ett ATi-kort i Macbook igen. T.ex. Mobility HD4350/HD4570. Vi får väl se vad som händer.. det börjar ju bubbla upp nya rykten om en kommande refresh.

Jag var nästan säker på att man skulle kasta in det i iPad-eventet, dock så valde man istället att dra ut på det och prata om samma sak tre gånger. De vill kanske ha all uppmärksamhet till iPad:en och sedan uppdatera de andra maskinerna ett par veckor senare när man börjar ramla ur rampljuset.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

Men vad tror ni är rimligt att dom kommer att uppdatera/lägga till sen tidigare modeller? Jag har ju mina förhoppningar: usb3(inte rimligt), dedikerat grafikkort(rimligt), bluray(inte rimligt) och arrendale/clarksfield i 5-6 olika val(rimligt). Undrar om dom kör snik modellen av arrendale i mbp 13"? Isf blir det inget turbo mode och lägre frekvens på det inbyggda grafikkortet.

Permalänk
Medlem

Jag tror 13" kommer få en mindre uppgradering och 15" ytterligare bit och 17" maxad.

Då man vill ha så lite ljud och värme som möjligt så kommer nog 13" få den minsta i5'an och tror inte dom rör grafik kortet.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Hedersmedlem

I morgon släpps de...

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem
Citat:

I morgon släpps de...

Källa? Jag hittade inget på macrumors när jag kollade snabbt. Men om dom släpps imorgon så ska det bli otroligt kul o se vad de innehåller då jag är SJUKT sugen på en:)

Edit: Eller skojar du?

Edit: Efter att ha läst lite mer noggrannare så RYKTAS det om att dom kommer imorgon(tisdag). Jag hoppas,Jag hoppas,Jag hoppas,Jag hoppas,Jag hoppas,Jag hoppas,Jag hoppas:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Källa? Jag hittade inget på macrumors när jag kollade snabbt. Men om dom släpps imorgon så ska det bli otroligt kul o se vad de innehåller då jag är SJUKT sugen på en:)

Edit: Eller skojar du?

Edit: Efter att ha läst lite mer noggrannare så RYKTAS det om att dom kommer imorgon(tisdag). Jag hoppas,Jag hoppas,Jag hoppas,Jag hoppas,Jag hoppas,Jag hoppas,Jag hoppas:)

Ja, det har dykt upp ett rykte om att de ska släppas imorgon (under årets, men inte på, MacWorl Expo). Det känns dock som ett ganska självklart rykte och är förmodligen väldigt löst grundat. Jag hade inte satt några pengar på det personligen.. men man kan ju alltid hoppas på något nytt kul.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD

Permalänk
Medlem

Hur funkar MacBook som mediaspelare? Alltså om man tex skulle vilja koppla upp den mot hemmabio, stereo, hd-tv m.m? Bra ljudkort?
Har den allt som behövs? När tror ni att man introducerar hdmi?

Permalänk
Medlem

Applestore är nere!!! Hoppas nu på en ny mbp!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av karmeback
Applestore är nere!!! Hoppas nu på en ny mbp!

Waaaaaaaaaaaaaaaoooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jilted82
Waaaaaaaaaaaaaaaoooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Edit: Inga nya datorer? Aperture 3 dock.

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jilted82
Edit: Inga nya datorer? Aperture 3 dock.

Det var ju trist Tänkte handla min första Mac.

Visa signatur

HW: PC, Mac & iPrylar

Permalänk
Medlem

Hopp, då får jag snällt vänta igen då... !
=(

Permalänk
Medlem

Vore trevligt om de uppgraderar grafikkortet. 9400m kortet i min mac mini börjar kännas lite tråkigt, och jag har tittat lite på ASUS UL30VT med geforce G210M, men skulle hellre köpa en MBP.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lbkxbx
Vore trevligt om de uppgraderar grafikkortet. 9400m kortet i min mac mini börjar kännas lite tråkigt, och jag har tittat lite på ASUS UL30VT med geforce G210M, men skulle hellre köpa en MBP.

Problemet är värme och att skilja modellerna åt. Ska det in en sådant kraftfullt grafikkort i 13 eller "budget" 15" så måste ju vara ett ganska mycket kraftigare i i 15" och 17" som också generar värme. Så tror att dom kör kvar på samma grafikkort men självklart hoppas jag att jag har fel och att dom sätter in kraftigare;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anzy
Hur funkar MacBook som mediaspelare? Alltså om man tex skulle vilja koppla upp den mot hemmabio, stereo, hd-tv m.m? Bra ljudkort?
Har den allt som behövs? När tror ni att man introducerar hdmi?

Beror på hur kräsen du är och hur bra förstärkare du har, men du kan iaf få 5.1 ljud via optisk kabel.

EDIT: Här fanns det lite info, dock verkar den inte komma idag så det kanske inte spelar så stor roll...
http://www.macrumors.com/2010/02/08/current-macbook-pro-model...
http://www.macrumors.com/2010/02/07/macworld-san-francisco-20...

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Hedersmedlem

Fail

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Avstängd
Citat:

Problemet är värme och att skilja modellerna åt. Ska det in en sådant kraftfullt grafikkort i 13 eller "budget" 15" så måste ju vara ett ganska mycket kraftigare i i 15" och 17" som också generar värme. Så tror att dom kör kvar på samma grafikkort men självklart hoppas jag att jag har fel och att dom sätter in kraftigare;)

Nvidia Optimus kan vara lösningen. Googla för mer info. Man får både kraftig gfx samt lång batteritid om man switchar till den integrerade. Säger INTE att MBP kommer ha den men det vore ett lätt sätt att lösa problemet.

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redzo
Nvidia Optimus kan vara lösningen. Googla för mer info. Man får både kraftig gfx samt lång batteritid om man switchar till den integrerade. Säger INTE att MBP kommer ha den men det vore ett lätt sätt att lösa problemet.

Nice:) Man kan ju hoppas på denna lösningen iaf:)

Permalänk
Medlem

Nu finns det ju redan hybridlösningar för nvidia som funkar utan Optimus, men som jag förstår det kan Optimus göra det on-the-fly som dom säger i amerika. Man kan växla GPU manuellt i Windows 7 (utan att logga ut och in igen), medans Optimus kan göra det (mycket smidigare, och) via automatik. I OS X kan man bara växla GPU om man loggar ut, och in igen, så om jag förstått det rätt kommer Optimus inte (kunna) ge oss några fördelar mot redan befintliga lösningar. Dvs om inte apple gör något drastiskt med 10.6.3..
Rätta mig om jag har fel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lbkxbx
Nu finns det ju redan hybridlösningar för nvidia som funkar utan Optimus, men som jag förstår det kan Optimus göra det on-the-fly som dom säger i amerika. Man kan växla GPU manuellt i Windows 7 (utan att logga ut och in igen), medans Optimus kan göra det (mycket smidigare, och) via automatik. I OS X kan man bara växla GPU om man loggar ut, och in igen, så om jag förstått det rätt kommer Optimus inte (kunna) ge oss några fördelar mot redan befintliga lösningar. Dvs om inte apple gör något drastiskt med 10.6.3..
Rätta mig om jag har fel.

Tyvärr är det nog så ja - tror Apple måste ändra på hyfsat mycket för att kunna stödja on-the-fly-byte.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vem bryr sig om grafikkort. Varma grafikkort innebär bara kass batteritid och problem.

Jag väntar på i5!

Permalänk
Medlem

Har nu börjat fundera på en iMac 27", läste att högskolan jag ska gå erbjuder lånedator under hela studieperioden. Vore skapligt maxat med en iMac på skrivbordet.

Börjar tröttna rejält på att vänta på dessa Macbook Pro´s.

Köpa/Inte köpa iMac?

Visa signatur

Acer 6920G

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ConVicTen
Men... men... jag har inte Råd med en ny MBP nu igen

Därför man väntar med att köpa.:);)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b0bzor!
Det är i alla fall spikat för ett Apple-evenemang den 27:e.

http://www.macrumors.com/2010/01/18/apple-issues-invitations-...

Spännande.

Mycket.:D Sitter här och väntar på att de förhoppningsvis (ska?) uppdatera sina nuvarande MBP.:D:D

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enkronan
Mycket.:D Sitter här och väntar på att de förhoppningsvis (ska?) uppdatera sina nuvarande MBP.:D:D

Apple-eventet var 27 Januari. Sitter själv och väntar på en uppdatering till MBP men ingen vet när den kommer...

Permalänk
Medlem

Lite frågor ang 12k modellen.

Sitter det 1 2gb sticka el st 1 gb stickor, svårt att byta? Ngn direkt skillnad?
Har denna "lysande" tangentbord?

Mac i allmänhet då jag inte är direkt insatt.

MPEG-4 AVC/H.264 kan man redigera i detta formatet direkt i ngt program, kommer som standard? Kommer nuvarande macbook pro 13" ha ngt problem med detta?

Mvh Ben

Visa signatur

Surfar gör jag helst i havet!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BboatB
Lite frågor ang 12k modellen.

Sitter det 1 2gb sticka el st 1 gb stickor, svårt att byta? Ngn direkt skillnad?
Har denna "lysande" tangentbord?

Mac i allmänhet då jag inte är direkt insatt.

MPEG-4 AVC/H.264 kan man redigera i detta formatet direkt i ngt program, kommer som standard? Kommer nuvarande macbook pro 13" ha ngt problem med detta?

Mvh Ben

Det är 2x1GB, lätt att byta.
Ja, alla MBP har bakgrundsbelyst tangentbord.

MPEG-4 kan man redigera i iMovie (standard), vet inte hur det är med de andra, men det finns säkert nåt som funkar.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!