Kontokort med chip och pin knäckta

Permalänk
Melding Plague

Kontokort med chip och pin knäckta

Brittiska BBC rapporterar att datavetare på Cambridge University upptäckt ett säkerhetshål som gör det möjligt att använda stulna eller klonade kontokort utan att mata in pinkod.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Inte speciellt oroad, tror inte detta kommer användas i någon större bredd.

Permalänk
Medlem

Äh, det fixade ju John Connor för cirka hundra år sen

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rushdie
Äh, det fixade ju John Connor för cirka hundra år sen

haha där sa du nått, men då var det "magic" nu är det: "den allmäna sweclockers läran

Visa signatur

IBM 486:a 66Mhz 8mb ram (uppg till 12mb!)RedAlert lagg 10fps
I7-E6850 3.0Ghz::Gainward 8800Gts 512mb::4096 Mb Ram
I7-930 2.8GHz Gigabyte 480 SDD Corsair 120GB 6GB Ram
i7-3770K@3.5Ghz 680GTX mITX 16GB ram SSD Intel 250GB
i7-8700K@3.7Ghz 1070 Gaming X 16GB3000mhz SSD860EVO1TB

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rushdie
Äh, det fixade ju John Connor för cirka hundra år sen

Det var med största sannolikhet vanliga magnetremsekort de pillade med i Terminator. Är ju därför chipkorten utvecklades. De skulle ju var oknäckbara, men det vet vi ju att inget är.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Avstängd

Så länge bankerna fortsätter att ersätta skimmade kort så kunde jag inte bry mig mindre

Permalänk
Medlem

Kommer lagom till att bankerna vill få oss in i det kontantfria samhället i samband med avgiftsbelagda kontantuttag, vilken ondska.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

När de opererar in chip i händerna på oss kommer rånarna att hugga av oss händerna istället för att plocka plånboken

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Dagens skratt då de pristaggade Jönssonligan under artikeln, haha.

Visa signatur

7700K @ 4,8Ghz | EVGA 1080 SC @ 2021Mhz | Z270F | 16GB @ 3000Mhz | Acer XB270HU

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fenix
När de opererar in chip i händerna på oss kommer rånarna att hugga av oss händerna istället för att plocka plånboken

då måste de ju operera lite i sig själva också , i alla fall om de ska köra den här metoden

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skogsvilden
Kommer lagom till att bankerna vill få oss in i det kontantfria samhället i samband med avgiftsbelagda kontantuttag, vilken ondska.

Hehe, men det är nog mindre avancerat att råna människor på 100-lappar än att stjäla korten deras och göra så här...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-EP45-DS3 CPU: Intel C2Q Q6600 @ 3,61 GHz (1,48 vCore) med ZeroTherm NV120 Prem. GPU: Sapphire Radeon HD6950 1GB Minnen: Kingston HyperX PC6400 2x2GB CL5 HDD: Samsung SpinPoint F1 320GB PSU: Corsair TX650W Chassi: Antec Three Hundred
Citera mig om du vill vara säker på att få svar.

Permalänk

Skrämande..

Visa signatur

Macbook Unibody
iPhone 4

Permalänk
Medlem

Hela systemet bygger ju på att det skall vara tillräckligt bra.
Inte på att det skall vara säkert, så ingen är väl förvånad?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bandless
Dagens skratt då de pristaggade Jönssonligan under artikeln, haha.

Skrattde gott jag också klockrent att pristagga Jönssonligan-boxen

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk

Detta låter som ett fall för öppen källkod.

Visa signatur

/ SvSm
- Datorer ska synas men inte höras.
AMD Barton 2600+, 1024 DDRAM 400 @ 333, ASUS A7V880, Radeon 9800 Pro, Eizo FlexScan L557.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JagHeterFelix
Hehe, men det är nog mindre avancerat att råna människor på 100-lappar än att stjäla korten deras och göra så här...

Framför allt så kommer inte kortbedrägeri döda dig, skada dig och/eller lämna dig traumatiserad för livet. Bankrån blir också mindre lönsamma.

Angående T2 försöker jag minnas vilken dator john connor använder?...
Jag minns i alla fall att Arnolds HUD visar assemblerkod:

"Shots through the Terminator's vision shows a dump of the ROM assembler code for the Apple II operation system. If you own an Apple II, enter at the basic prompt: ] call -151 * p This will give you the terminator view. Other code visible is written in COBOL."

Permalänk
Medlem

Har faktiskt suttit och tänkt på såna här säkerhetshål med.
Nästa grej att titta på är nog dosorna som kan saker om ditt kort

Finns ju max 9999 koder och dosorna vet om det man matar in är fel eller rätt, lite modifikationer för att snabbt scanna igenom till den rätta koden?

Faktum är att... skulle det inte vara bättre att den inte verifierar koden utan slumpar svar efter vilka koder man matar in, dvs skriver man i fel pinkod så får man ett svar som slumpats felaktigt istället för en text som informerar om att man har matat in fel kod?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svartsmurfen
Detta låter som ett fall för öppen källkod.

Det har lite mindre med kodandet att göra som det har med systemet att göra. Men sure, skulle förändra en hel del tänk kring säkerhet om t.o.m. banker propsade på öppen sås.

Vad det skulle innebära för vårt användande av kontanter och kort vågar jag inte spekulera allt för säkert i.
Cashkort? Ingenting alls?

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Avstängd

Varför behövs en dator ?

En simpel pic krets borde väll räcka för att godkänna koden. Den kan man väll bygga in på kortet om man vill. (som parabol korten)

Nu säger dom ju inte hur man godkänner koden, men låter inte så processor krävande att det behövs en komplett dator för det.

Permalänk

Själv kör jag på väskryckarmetoden, mycket lättare och man får motion!

Permalänk
Medlem

Tråkig nyhet. :/

Visa signatur

--The great masses of the people will more easily fall victims to a big lie than to a small one.-- Adolf Hitler

--"What good fortune for governments that the people don't think." --Adolf Hitler

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skogsvilden
Kommer lagom till att bankerna vill få oss in i det kontantfria samhället i samband med avgiftsbelagda kontantuttag, vilken ondska.

Jag välkomnar det kontantlösa samhället med öppna armar. Jag hatar kontanter.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alakai
Det har lite mindre med kodandet att göra som det har med systemet att göra. Men sure, skulle förändra en hel del tänk kring säkerhet om t.o.m. banker propsade på öppen sås.

Vad det skulle innebära för vårt användande av kontanter och kort vågar jag inte spekulera allt för säkert i.
Cashkort? Ingenting alls?

Det var mer arbetssättet än själva såsen som jag avsåg.
Om man skulle driva ett ersättningssystem som ett öppet projekt så tror jag nog att det kan bli väldigt säkert.
En annan fördel är att eftersom ingen äger det som helhet så kan heller inte bankerna ta hutlöst betalt för varje transaktion. Möjligen att de kan ta ut en hanteringsavgift (på 250:- ) men sådant vet jag ingenting om.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Doctor Pepper
Själv kör jag på väskryckarmetoden, mycket lättare och man får motion!

LOL
Bra tänkt

Visa signatur

/ SvSm
- Datorer ska synas men inte höras.
AMD Barton 2600+, 1024 DDRAM 400 @ 333, ASUS A7V880, Radeon 9800 Pro, Eizo FlexScan L557.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
Jag välkomnar det kontantlösa samhället med öppna armar. Jag hatar kontanter.

Du menar ett korrupt samhälle? Mer digitalt = mer korruption...

Visa signatur

--The great masses of the people will more easily fall victims to a big lie than to a small one.-- Adolf Hitler

--"What good fortune for governments that the people don't think." --Adolf Hitler

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av armind
Du menar ett korrupt samhälle? Mer digitalt = mer korruption...

Låt mig gissa, det var inget plan som krashade i pentagon, USA var aldrig på månen och så vidare?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
Låt mig gissa, det var inget plan som krashade i pentagon

Förmodligen inte.
F.Ö. så kan man ge sig fullkomligt fan på att detta kommer leda till ett steg till in mot NWO. Håll ögonen öppna.

Visa signatur

Corsair 450 W, Gigabyte GA-P35-DS3, Intel E2160 @ 3 GHz, HD3870, 250GB S-ATA, Corsair DDR2 2046Mb Twin2X 6400
"Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
Jag välkomnar det kontantlösa samhället med öppna armar. Jag hatar kontanter.

Kul när det sen strular (och det är inte ovanligt).

Och nej tack. Jag behåller gärna möjligheten att betala för något anonymt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av trollhattan
Så länge bankerna fortsätter att ersätta skimmade kort så kunde jag inte bry mig mindre

Minst genomtänkta kommentaren i tråden skulle jag påstå, även om det finns god konkurrens.

Permalänk
Medlem

De har plockat bort möjligheten att betala med kort på tågen i skåne. Så när ingen av deras jävla automater accepterade mitt mastercard fick jag käpa min biljett på tåget mot faktura och en straffavgift på 100 kr.. Välkommen till det nya samhället. Stäng bara av alla automaterna och tvinga folk att handla mot faktura och tjäna en förmögenhet på fakturaavgifterna.

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av armind
Du menar ett korrupt samhälle? Mer digitalt = mer korruption...

Mutkolvar föredrar cash, blir så ruskigt enkelt för polisen att se vem som mutat vem annars.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Har faktiskt suttit och tänkt på såna här säkerhetshål med.
Nästa grej att titta på är nog dosorna som kan saker om ditt kort

Finns ju max 9999 koder och dosorna vet om det man matar in är fel eller rätt, lite modifikationer för att snabbt scanna igenom till den rätta koden?

Faktum är att... skulle det inte vara bättre att den inte verifierar koden utan slumpar svar efter vilka koder man matar in, dvs skriver man i fel pinkod så får man ett svar som slumpats felaktigt istället för en text som informerar om att man har matat in fel kod?

nja finns väl snarare exakt 10000 kombinationer men men.