Koreaner navigerar Iphone med korv

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av burk404
annars så finns det speciella små tygbitar att sätta på handskarna (har sett en polare ha det, men vet inte hur de fungerar)

Måste vara ett batteri!

Permalänk
Avstängd

Snålt av apple att inte packa ner en korv, utan folk får köpa tredjeparts.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Hahah dagens

Så den funkar med vilken "korv" som helst?? hmmm

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vargeEEEEn
"The brand new iWiener"

kan verkligen se framför hur Jobs pushar för det ^^

Hahaha ja det skulle vara nått att se på nästkommande Apple-event ;P

Visa signatur

Stationär: EVGA X299 Micro | Intel Core i7 7740X | GeForce GTX 1060 6GB | Kingston HyperX 16GB 2666 MHz | WD Blue 3D NAND SSD 500GB
Tillbehör: 3 x LG 21,5" | Corsair Vengeance K65 | Deathadder | Astro A40
Bärbart: MacBook Pro 13" -10 | iPad 2 16Gb

.: Citera för svar :.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av emigrating12
Min HD2 fungerar fint med skinnhandskar bara jag 'trycker' till lite iställetför att bara nudda vid skärmen med fingret.

EDIT: Det var inget...

Visa signatur

Intel 2500K | GPU? | MSI Z77A-GD45 | 8GB | Win 7 Pro 64

Permalänk
Hedersmedlem

Eftersom jag inte dricker så har jag aldrig köpt dessa tunna långa ölkorvar men nu kan det vara idé att göra det.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Vad i h*lvete...?

Visa signatur

PhenomII x4 955 3.2Ghz @ 3.8Ghz | Corsair A50 | Lancool PC-K62 | PC HD5770 PCS+ | GA-MA790GPT-UD3H | 6GB DDR3 1333mhz (1x2GB, 1x4GB) | WD Black 640GB | Corsair VX550 | Samsung S223C | Scythe Kaze Master Pro 5.25"

Permalänk
Medlem

lika meningslöst som mitt inlägg är denna nyhet....

Permalänk

Jag tror bestämt jag ska ta med en korv till jobbet imorgon, faan va folk kommer glo alltså

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av coolerfreak
Jag tror bestämt jag ska ta med en korv till jobbet imorgon, faan va folk kommer glo alltså

Köp 5 prinskorvar, dela dem på mitten, gräv ur dem lite och använd dem som fingerborgar. Multitouch!

OT: Om man är så frusen av sig att man behöver använda korv för att köra iFåne så borde man kanske äta korven och lägga på sig lite fett istället?

Visa signatur

9950X3D | 5080

Permalänk

Haha kom att tänka på tänk så skulle Apple stänga av en ifall man inte använde en Apple-certifierad korv eller något liknande

Vore ju typiskt ^^

Visa signatur

Balle

Permalänk

I Sverige behovs ingen korv, vi använder våra korvfingrar istället

Visa signatur

Snålt, smått och raffinerat är min melodi :-)

Permalänk
Medlem

Enligt Apple bör man inte använda telefonen när det är minusgrader (wtf ) så de lär inte täcka eventuella korvskador.
Får snällt köra via headsetet när man är ute.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Nuvarande stationär: 7800X3D, 128Gb ram, 4Tb nvme, 3x8Tb sata-ssd, 4070 Ti S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trihxeem
Enligt Apple bör man inte använda telefonen när det är minusgrader (wtf ) så de lär inte täcka eventuella korvskador.
Får snällt köra via headsetet när man är ute.

Så röklukt och korvdoft gör att man förlorar garantin

Visa signatur

minhembio.com/darkages

Permalänk
Medlem

"något som fått försäljningen att öka med hela 39 procent."

hihihi

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
Om det ökade försäljningen med 39% är det antingen väldigt många i korea med Iphone och liknande eller så var försäljningen av korvarna väldigt låg innan
Men det är la ganska kass teknik om föremålet måste leda el?

Har du ens testat en kapacitiv pekskärm o jämfört den mot resistiv skärm?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Är det verkligen att föremålet ska vara strömledande som är kriteriet för att det ska gå att peka med?

Som de flesta vet så är metaller strömledande och det funkade inte att använda diverse olika matallföremål för att peka på min kompis iPod Touch.=/

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KiXeR
hey då borde det funka att dra ner brallorna oxå? *snilleblixt*

Citat:

Ursprungligen inskrivet av TeKGubben
Hehe någon gång ska det ju testas att dra ner byxorna också! Fast inte med publik givetvis

Bestämde mig just för att aldrig köpa en begagnad telefon...

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piece of Cake
Är det verkligen att föremålet ska vara strömledande som är kriteriet för att det ska gå att peka med?

Som de flesta vet så är metaller strömledande och det funkade inte att använda diverse olika matallföremål för att peka på min kompis iPod Touch.=/

iPhone (och andra enheter) använder Projected Capacitive Touch (PCT). När man placerar ett elektriskt ledande material på den isolerade ytan (glaset på iPhonen), så får man i praktiken en liten kondensator (ledande material på insidan, isolator mellan, ledande material på utsidan).

Så svaret är ja, metall fungerar bra. En liten metallbit verkar inte fungera, men en "stor", som baksidan av en tesked, fungerar alldeles ypperligt.

Jag testade med min iPhone:

* Påsförslutningsrem med ståltråd: Nope
* Säkerhetsnål: Nope
* Baksidan av tesked: Yup
* Metalltvål: Yup

Jag gissar att det krävs tillräckligt stor kontaktyta, antingen pga hur PCT:n är kontruerad eller beroende på hur mycket som krävs för att mjukvaran i iPhonen ska acceptera det som ett giltigt touch.

Visa signatur

9950X3D | 5080

Permalänk
Avstängd

Undrar om dom kommer snart göra en icrap. En ny toalett helt krit vit. Den kostar 5 gånger mer än en vanlig toa.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Da´Russian Stallion
Ikorv Kan bli nästa grej!

Jajamensan.

Allt dom behöver göra är att skapa en vit plastlåda med rundade kanter och sen stoppa ner den i en snygg förpackning med prislappen 4000, spelar ju ingen roll folk skulle ju köpa skräpet ändå

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
Undrar om dom kommer snart göra en icrap. En ny toalett helt krit vit. Den kostar 5 gånger mer än en vanlig toa.

Finns redan..... eller har jag missat utvecklingen sedan 70-talet?

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anton_mjor
Finns redan..... eller har jag missat utvecklingen sedan 70-talet?

inte med ett apple märke på!;D

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem

varför använda korv!?
Det finns ju speciell stylus för iPhone redan:
http://www.thinkgeek.com/gadgets/cellphone/a31f/

Slipper man lukten och möget när korven blir gammal!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zaman
Hahah dagens

Så den funkar med vilken "korv" som helst?? hmmm

Det gör det säkert, men vem vill ha flensost på sin mobil... eller från tvåan.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Men leder korv el då?

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Haha, ja j*vlar...

Visa signatur

Computer: Intel Core i5 2500K 3,3GHz, PowerColor Radeon HD6870 1024MB CrossFire, Corsair 8GB (2x4096MB), XFX Core Edition 750W 80+ Bronze, 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, Fractal Design Core 3000, Cooler Master Hyper 212 Plus
Mac: MacBook Pro Retina 13,3"

Permalänk
Medlem

"något som fått försäljningen att öka med hela 39 procent."

Ökar försäljningen av iPhone:n med 39 % bara för man kan använda korv på den ?

Visa signatur

Q9550@3,9 /4Gb-Dominator /2x Ati 3870@840 -2200 /Antec P190
20084 3DMarks.

Permalänk

Använd handskar och ta av sig dom när man vill navigera?
Annars en förbannat kul nyhet

Permalänk

Är också lite skeptisk till det där med att leda el, Alla dessa skins med överdragsplast, är den också "ledande"?

Visa signatur

Trololololol
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯